Omgång 24: HV71 - Örebro Hockey

jag är så jävla besviken. man kan inte göra sådana här insatser. Men det får man med det laget vi har. de är för dåliga. som kokkonen, gör tre matcher där han inte är klappkass, sen klappkass i 17 omgångar, sen värvar vi Sam… suck

tedenarg.

Visst utvisningarna avgör ju skiten men det suger att vi inte lägger mer på mål i sista perioden. Vi hade kunnat göra match av det här trots allt…

Är väl inte riktigt Samuelssons stil va?

De sparar väl på krutet inför LHC borta imorgon. Rätt eller fel lämnar jag åt andra att bedöma, men det trodde nog inte att de kunde leverera mer ikväll.

Dagens behållning. Tedenbys halvnelson. Hur kan ÖHK vara så sjukt bra mot HV. Kolla deras jävla passningsspel. Pucken går som på lina. Sjukt.

Kul att Teden syns lite. Synd bara att det är på helt fel sätt.

Gör man 4 baljor ska man ha en rejäl chans att vinna. Vi är inte ens i närheten idag, tvärtom vi blir totalt mosade. Helt värdelös insats från samtliga inblandade.

Man hade förhoppningar, man mådde bra.
Man trodde någonstans på detta. 60 min hockey raderar den bilden. Igen.
Kom igen nu HV71, gör något ORDENTLIGT för att markera att detta inte är okej.

Bryt ihop och kom igen. Även domarna. Sämsta insatsen jag någonsin sett.

Saknar HA domarna.

HV har enorma problem i boxplay - speciellt mot lag som Örebro som är duktiga på PP

Har en 45 min till HG och har fortfarande inte sett en match på plats denna säsong. Hade jag valt denna hade jag varit så jävla förbannad när jag kört hem. En sak att förlora men inte på detta viset. Huvudlöst och engagerat. Svårt att förstå att man inte är bättre förberedda och mer rejäla framför eget mål. Hybris efter alla snygga mål mot RBK, för mycket tid att suga på den segern?
Nä nu tack o god natt.

Samtidigt är väl detta som sagt tredje matchen mot Örebro den här säsongen och det känns som att dom har gjort sina 3 bästa matcher mot oss, vi våra 3 sämsta mot dom…något passar oss uppenbarligen jävligt illa med Örebro.

Fan vilken frustrerande match. Usch… Undra va domaren kostade

Låt detta tända glöden.
Fan det är ju match imorgon

Mycket gnäll på domarinsatsen ikväll men inte många som kritiserar Hjalmarsson. Eller för den delen Martinsson.bbedrövliga ikväll. Kritiseras den som kritiseras bör.
Eller är Hjalmarsson helig.

Ja jag är en gnällig jävel ikväll, jag vet. Men de är för att jag tycker ni har fel.

Jag har nämligen aldrig fel. :wink:

Jag kan inte helt hålla med. Men fick sluta kolla på matchen idag.
Lät Sportstats ploppa in målen.
Ändå sett över hela matchen positiv att hv inte lägger sig ner och dör
Men säkert som du säger svaga insatser på många
Dock i individuella insatser där missade jag säkert grovt.
Men som sag tror inte de gjorde bort dig mer än laget i övrigt.

“Om jag bara inte hade varit så ödmjuk, så hade jag varit perfekt…” :wink:

Jag har svårt att se helt nyktert på situationer under pågående match. Vi kändes absolut numret mindre än Örebro och jag håller med om att #4 och #64 inte hade en bra dag på jobbet. Glad borde veta bättre än att sätta en cross i ryggen i det läget och det håller inte att släppa 3 mål i samma BP.

Men jag vidhåller ändå att även domarnas insats var märklig.

AP behöver en spelskicklig center som kan skapa ytor och vinna dueller jämte sig. Typ Pär Lindholm. Gillar Lenc men vore ändå kul o se Herman med AP. Inte för han är nån spelskicklig center men om Miele gör flip backhands framför rätt mål så får Herman stå för ytorna…

Hehe exakt så. :wink:

Ja jag förstår de. Jag är likadan. Blir bara svart och blir vansinnig.
Men idag kunde inte ens jag ( och då vill jag som sagt påstå att jag är väldigt färgad) se att denna förlust skall tillskrivas domarinsatsen.

Vi gör 4 mål. Hade försvarsspelet varit i närheten av var de varit de senaste matcherna så hade vi vunnit.

Tycker ändå Ortio gör en bra match. Låter helt sjukt med 7 insläppta. Men jag tycker så. Framförallt så började han strålande.