Omgång 24: HV71 - Örebro Hockey

Känner… sådär…
Jag tycker inte man är klappkass idag men hade helt klart förväntat mig mer.
Eftersom jag fortfarande tror på devisen två steg framåt och ett tillbaka för laget i detta skedet så blir det väl säkra segrar mot LHC och Växjö efter detta snedsegling.

Intrycken idag är att man troligtvis var lite övertaggade och försökte för mycket och man spelade fast sig (tillbaks i gamla synder) i egen zon. Vi drog på oss en del onödiga utvisningar där ÖHK fick full utdelning och de kunde sedan spela ut utan att behöva riskera något.
Hoppas vi studsar tillbaka redan imorgon.

Ja man känner det när man lyssnar på HV-podden också. Man får ju inte precis känslan av att han kom till HV71 för att han som Hammer älskar klubben… utan mer vad som passat honom. Sen kanske det är så, men det är inte vad han utstrålar riktigt.
[/quote]
Tänker att han inte är den där passionerade spelaren utan en tillrättalagd tekniker. Han hade behövt en Thörnberg-typ bredvid sig.
[/quote]
AP behöver en spelskicklig center som kan skapa ytor och vinna dueller jämte sig. Typ Pär Lindholm. Gillar Lenc men vore ändå kul o se Herman med AP. Inte för han är nån spelskicklig center men om Miele gör flip backhands framför rätt mål så får Herman stå för ytorna…
[/quote]
Ja de är ju de snacket som varit hela säsongen.
Tänk va kul de hade varit om hv hade haft nån ledande spelare som inte är beroende av andra för att göra sitt jobb.

Andre är en flopp. Bara att inse.Han är inte vad vi alla trodde han skulle vara.

Det blev en sån där match som det blir ibland. HV är inte riktigt påkopplade, medan Örebro är taggade till tusen. HV klarar inte ens det enkla medan allt Örebro gör lyckas. Örebro får också precis allt med sig. Både första och andra målet är väl på gränsen om de ska godkännas eller inte. Tredje målet för Örebro är både skickligt och jävligt tursamt. Jag menar…två bakomryggenpassningar i rad som studsar fram till en helt ren örebrospelare. Sen femte och sjätte målet…pucken bara ligger där framför målet, bara att raka in för motståndarna. Svagt av firma Hjalmarsson och Martinsson. Sjunde målet en jävligt konstig sargstuds som friställde två örebroare.

Så i kombination med att HV var dåliga hade vi en hel del motflyt också. Och det som definitivt avgjorde matchen till Örebros fördel var, givetvis, Glads matchstraff. Onödigt av Glad, men matchstraff??? Aldrig! Visst, det var en liten lätt knuff med klubban i ryggen. Glad hade ingen hög fart. 2 plus 10 kunde jag köpt, men inte 5 plus 20. Ni på forumet som sågar domarna är inte helt fel ute. De var inte bra. Nu var väl inte HV värda poäng i kväll, men ändå. Med lite andra (mer rätta domslut) kunde vi rånat Örebro på poäng.

Bara att glömma kvällens match. Det intressanta är vad som händer i morgon. Ett bra lag studsar tillbaka och vinner. Förlorar man, är man tillbaka på ruta ett. Morgondagens match kommer att tala om vilken typ av lag man är.

Efter att ha sett matchen på plats (mitt sämsta beslut i år) så måste jag säga att jag är förvånad över hur tama HV kom ut från start. Man vet att varje match är så oerhört viktig, så lägger man sig ner och dör typ. Även att HV tog ledningen så kändes det som att Örebro var bättre på allt. Domarinsatsen var usel, men det var inte därför HV förlorade. Idag gjordes inte jobbet, Herman satte ngn propp annars var det tamt, förutom Glads hjärnsläpp. Martinsson sämst på isen, Hammer och väldigt dålig ikväll. Andre uppträder som en primadonna, lika usel som Miele ikväll.
Klacken hade också en dålig kväll, hora var väl det mest återkommande ordet, samt att vi har mer SM-guld än cluben…vad nu det hade med kvällens match att göra…Vad jag kunde ses så gjordes inga förändringar i 3e perioden, kändes som Samuelsson gav upp efter 2-4 målet.

Typ så. Trots idiotutvisningar och 4(?) insläppta i PP var vi med i matchen.Vi hade insida stolpe av Billins och friläge på Herman i tredje.

Tänker att han inte är den där passionerade spelaren utan en tillrättalagd tekniker. Han hade behövt en Thörnberg-typ bredvid sig.
[/quote]
AP behöver en spelskicklig center som kan skapa ytor och vinna dueller jämte sig. Typ Pär Lindholm. Gillar Lenc men vore ändå kul o se Herman med AP. Inte för han är nån spelskicklig center men om Miele gör flip backhands framför rätt mål så får Herman stå för ytorna…
[/quote]
Ja de är ju de snacket som varit hela säsongen.
Tänk va kul de hade varit om hv hade haft nån ledande spelare som inte är beroende av andra för att göra sitt jobb.

Andre är en flopp. Bara att inse.Han är inte vad vi alla trodde han skulle vara.
[/quote]
Flopp nja. Under förväntningar, ja. Flopp var Elvenes.

Man ser ju stundtals att grabben har sjukt mycket skills. Nivåer över de flesta. Men jag längtar oxå efter ledande spelare som gör andra bättre. Nu när vi inte har det får vi väl göra det bästa av situationen…och fortsätta leta lekkamrater i befintlig trupp.

Trist match med lite publik där många gick hem innan matchen var slut, ingen bortaklack heller och en klar förlust.
Trodde vi skulle ha en bra chans då ÖIK är lite skadeskjutet men är tydligt att Örebro verkar passa oss dåligt.
Högt tempo i första perioden med böljande spel i början och det såg OK ut innan Glads tackling kom och som visade sig bli matchavgörande ihop med ett urdåligt BP.

Matchstraffet är enligt mig lite hårt dömt, trodde på 2+10, men ingen jättemiss av domarna med matchstraff heller.
Lite otur har Daniel i den situationen men samtidigt lite onödigt och händer honom lite för ofta med onödigt farliga tacklingar.
Jag har ju hela tiden tyckt att Bengtsson och Westerlund är bättre än Glad och Torp som innehar platserna 7 och 8 på backsidan idag.
Fördel att Torp och Glad är HV fostrade men tycker inte de håller i SHL vilket jag tycker Bengtsson och Westerlund trots allt gör och är bättre enligt mig.

Nu blir det en väldigt viktig match imorgon mot ett ännu mer skadeskjutet LHC och med Gunnarsson i buren skulle jag gissa på.
Behöver ha en seger där för att fortsätta den positiva trenden och inte torska två matcher på raken, dessutom två dagar på raken.
Påminner om matchen mot Brynäs för ett par veckor sedan och den gick ju bra.

Oroväckande att Hjalmarsson var så blek idag, även Martinsson blek förutom assisten till Bödker.
Många var oroväckande bleka ikväll, borde varit pigga och hungriga efter två vilodagar tidigare i veckan.

Flopp nja. Under förväntningar, ja. Flopp var Elvenes.

Man ser ju stundtals att grabben har sjukt mycket skills. Nivåer över de flesta. Men jag längtar oxå efter ledande spelare som gör andra bättre. Nu när vi inte har det får vi väl göra det bästa av situationen…och fortsätta leta lekkamrater i befintlig trupp.
[/quote]
Synd bara att han inte visar den nivån. “Nivån över dom flesta”.
Att han istället väljer att åka o hänga med huvudet!

Kan på rak arm nämna minst 5 spelare i ligan som är bättre än Andre just nu.

Fan saknar spelare som kliver fram. Som kan gå in o avgöra matcher. Lite jävla vinnarskallar!

Tror Herminator kan bli en sån i framtiden

Att konstatera att domarna är kass är inte att tillskriva domarna förlusten. Vilket blindstyre som helst kunde se att Örebro hade allmänhetens åkning i vår zon och fick göra vad dom ville, och gjorde det bra. Men som sagt, det är en jävla skillnad på att klaga på domarna och på att skylla på domarna.

Kalla hem Lilldansk nu!

Nej, ingen bra match. Dålig prepp och vad Danne-Berra tänker i situationen som sedermera avgör matchen är en gåta. Man kan inte ta sådana utvisningar.

Ner på jorden igen, rannsaka och kom bättre förberedda inför nästa uppgift.

Sätt repris alla mål ser ut som vanligt alla stirra puck o felplacerade. Hv taktik i försvaret är horribelt och sjukt inget har gjorts för ändra detta. Antingen är Stillman taktik sjuk dålig och vägrar ändra eller är hans förmedlande av taktik horribelt. Detta måste ändras omgående annars ryker vi ner igen. Spelar ingen roll vilka backar vi har om taktiken är kass som det ser ut som. Systemfel är de iallafall

Mot skickliga lag så är det ju generalfel att sätta press i hörnen med alla 4 i BP! Jösses vad vi blev förnedrade i BP.
Örebro hade ju lekstuga från nedsläpp till att slutsignalen ljöd.

Att vi inte utnyttjar time-out när man ser att inget stämmer är ju underligt!
Genom en time-out så kan man ju få motståndet hamna ur rytmen samt att man har chans att markera och väcka spelarna.
Bara hoppas man kan komma upp sig rejält ikväll.

Kan tycka att statistiken ger en alldeles för positiv bild av danne-berras insats. Borde vara -391