Omgång 24: Timrå IK - HV71


[list]OMGÅNG 24 | E.ON Arena | Tisdag | 2012-11-20 | 19:00 | | webbradio[/list:u]

- Tidigare möten:

  • Omgång 4: Timrå IK - HV 71: 1 - 4

  • Omgång 21: HV 71 - Timrå IK: 3 - 1

  • 1:a (49p)

  • Senast: HV 71 - Frölunda HC 2 - 1 V

  • Bästa Poängplockare: #8 Rhett Rakhshani: (9+11) 20p

  • Bästa Målskytt: #8 Rhett Rakhshani: 9

  • PP: 21,79% | BP: 84,15%

  • GM: 67 | IM: 45 | +22

  • Oscar Sundh, Jesper Fasth, Jesper Thörnberg

  • 9:a (28p)

  • Senast: Timrå IK - Färjestad BK 3 - 1 V

  • Bästa Poängplockare: #14 Niklas Nordgren (4+10) 14p

  • Bästa Målskytt: #71 Jonathan Hedström: 5

  • PP: 14,86% | BP: 85,92%

  • GM: 43 | IM: 48 | -5

  • Yared Hagos, Robin Persson, Jonathan Carlsson, Robin Lindqvist, Tommy Stenqvist

Jag gillar att Dahlén säger i Jnytt “vi får se hur länge de får spela tillsammans eftersom ishockey är en färskvara” ang Davidsson- linan. Tydliga tecken på att om man inte prestera 100% varje match så blir man petad, mycket bra för konkurrensen.

Matchen så tror jag på liknande spel som förra gången HV mötte dom på bortaplan. TIK brukar trumma på bra hemma så det gäller att hjälpa Wesslau och om man gör det tillsammans med en tät defensiv samt utnyttjande av PP så kommer det bli 3p.
1-4 (1-1,0-2,0-1)
W Karlsson, Jämtin, Rakhshani, Fälth

jnytt.se/nyhet/51205/hv71-ja … rlandsturn

Om Timrå bjuder upp till dans så kommer detta blir bra.
Men backar de hem så kommer det bli en svår nöt att knäcka för Hv har problem mot sånt
motstånd. Men jag tror och hoppas att de knäcker den med tålamod och fart.

Tips: 1-4
Mål: M.Karlsson, Nilsson, Kristiansen, Rakshani

Problemet är att Timrå har väl inte bjudit upp till dans sen Kenta tränade dom…

Härligt med match igen! och jag kan till och med se den på cless sports, då man är ledig på en tisdag :slight_smile:

Jag hoppas på en match med fullfart där hv går in och visar vart skåpet ska stå tidigt!

Vore riktigt skönt att få se en match med mycket mål, 6-2 till HV!

Nu kör vi!

Känner alltid lite olust inför matcher mot bottenlagen. Nu spelar vi visserligen bättre mot dem borta än hemma, men ändå…
Kan gå lite hursom ikväll känns det som.

Har en känsla att Louma kommer göra sin bästa match för säsongen och hänga 1 kasse och assistera till ett. Blir dock bara +1 ikväll för hans del.

Tar han inte chansen ikväll så är det nog bye bye för hans del. Med det menar jag att han ska visa rätt attityd i 60 minuter - misstag under en match kan alla göra.

EDIT - såg att det redan har diskuterat i en annan tråd. Sorry.

HV71 är klar favorit inför kvällens möte. Men man ska inte glömma att Timrå är riktigt starka hemma. Tror på en jämn match men HV71 drar ifrån på slutet.

2-4 till HV71.

Davidssonlinen visar vägen med 2 mål.

Tror att Timrå kommer hålla jämna steg med HV. Hv som aldrig krossar Timrå och kommer inte göra det kväll heller.
Det blir tajt ända in i kaklet och det skulle inte förvåna mig om detta går till straffar eller så.
Jag har aldrig positiva vibbar när HV möter lag som Timrå.

Är det så smart att enbart ha med sig 6 backar på detta norrländska uppdrag? Eller är det ngn som möter upp eller kan blixtinkallas om ngn går sönder`Det förefaller ju inte omöjligt…

jag hoppas Kapten sätter ett par kassar ikväll. Jag tror inte det finns något mer förlösande för laget än att han snap’ar ur sin mål/poäng-koma.

Ett slutspel spelade HV 7-0 mot TIK så att dom aldrig vinner stort är ju fel, trist nog så brukar det alltid bli jämnt…

Någon som vet vad för skada Wesslau åkte på på uppvärmningen?

Bra start…verkligen!

Ingen skada. Det var en puck som studsade lite fel men det var inget allvarligt.
Riktigt dåligt inledning, vakna nu pojkar!

Ironi hoppas jag :wink:

Narkolepsi tydligen, för där stod han och sov… :open_mouth:

Bra och snabb replik. Det var ju skönt!

Det var kanon med snabb kvittering :smiley: :smiley:

Det var det men dom kvitterade nästan direkt efteråt så då känns det lite bättre…

Såja, Jason kliver fram och visar vägen, JAJAMENSAN!!!
Tycker förövrigt att kommentatorn känns väldigt partisk…gillar inte honom alls.