Omgång 24: Timrå IK - HV71

Back to back möten brukar sluta med förlust ena mötet och vinst i andra när det gäller HV, därför blir jag inte förvånad om TImrå drar längsta strået ikväll, men självklart ska vi slå dem

Skön replik! På tårna nu HV så bärgar ni tre pinnar. Allt annat är underkänt. Mo-ti-va-tion tack! Sådana här matcher ska Jämtin och han den där dyre, omtalade spelaren som jag har glömt vad han heter dra laget!

Mikko Luoma…vafan gör han??

Luoma är ju bara för skön.

Undrar hur länge Luoma får spela idag

Herre min Jesus Luoma… Det här är inte OK! Inte direkt en engångsgrej att fibbla som siste gubbe för Semlan! Hoppas Wesslau slår upp de hårdaste finska orden i en ordbok och går på honom i pausen.

Haha. Luoma. Hade kunnat bli ett snyggt mål det där…

Han försvinner inom en snar framtid

Garanterat.

Det är inte back to back. HV71 möter MODO på Torsdag.

Tänkte mer på att det bara var en vecka sedan de möttes senast, minns när vi möte LHC tro lördagar i december, vann borta men torskade hemma i utomhusmatchen

Stackars Mikko!! :frowning:

AB har stenkoll.
Mikko Luoma har varit bänkad men är tillbaka i laguppställningen i kväll när HV saknar flera spelare. Nyss var han nära att ge bort pucken till Timrås Anton Wedin, precis framför Wesslau. Finländaren har gett ett väldigt darrigt intryck såhär långt.

Ja det är underhållning på hög nivå varje gång han har pucken. Antingen blir det kalasbra, eller rent åt helvete. Kan gå lite hur som helst.

Vem säger att Timrå spelar tråkigt, egentligen? Tycker nästan alltid att de bjuder upp till dans. De går alltid in med inställning och spelar som om varje match vore den sista! De gör alltid ett hårt jobb och driver mycket mot kassen i offensiv zon. Tycker även att Timrå till skillnad från många andra “skitlag” (Luleå, Växjö) oftast försöker driva upp tempot och forechecka hårt.

Naturligvis är det inte underhållning i närheten av vårt vackra HV, då de inte klarar av att vara lika spelskickliga.

Grymt snyggt pass av Ledin, när han har pucken i mittzon, vänder neråt i banan och slår en backhand till Jämtin som får ett friläge.

Bänka Luoma nu. Han gör verkligen ingen nytta för tillfället!

Tänkte precis säga att jag sätter en hundring på att Louma tar första utvisningen.

Kom igen nu Luoma…skärpning…

Visst, han är med i laget, men är inte speciellt smart att spela honom i första backpar när han suttit på bänken och är matchotränad, samt att han har taskigt självförtroende och verkligen vill bort från laget om man läser mellan raderna i Aftonbladet, det bästa för alla parter vore om det imorgon offentliggjordes att Luoma lämnar

Nu är det nog dags för Dahlén att erbjuda Louma till någon Division 5 klubb.
För i ES platsar han då fan inte. Nervös varje gång han är nära pucken eller på isen. Usch , ont i magen.

Tycker ändå synd om honom, men spelar man som en flicka 10 år , då skall man inte ha någon istid. :neutral_face:

Skönt med 1-1.

Luoma måste förpassas till bänken, han drar ju ner hela laget.

Första perioden på poäng till Timrå!! :astonished: