Omgång 24: Timrå IK - HV71

HV71 började perioden riktigt dåligt och hängde inte alls med de två första minuterna. Som tur var så vaknade HV71 till och Jason klev fram och kvitterade. Tycker sedan att perioden har varit väldigt jämn.
Tycker att Davidsson-kedjan har sett riktigt bra ut. Även Karlsson-kedjan har öppnat starkt.
Måste dock tyvärr ge Luoma ett stort minus. Han slarvar alldeles för mycket och hänger inte alls med. Han har gjort lika många misstag i första perioden som Fantenberg har gjort på hela säsongen. Känns inte alls bra.
Litet minus till kommentatorn som inte är på topp. Kallade HV71 för Färjestad och besitter en engelska som få.

Pawhlen: Jag håller inte alls med dig. Dahlén har/hade inget val. HV71 går runt på tre backpar och Karlsson/Fernholm samt Fälth/Fantenberg är solklara. Med detta i baktanken så fanns det inte så många platser som Luoma skulle kunna gå in på. Dessutom så får han ju spela på grund av att Trygg är sjuk så det är inte så konstigt att han går in och tar hans plats.

Vi får väl hoppas att Luoma inte blir syndabock om vi skulle tappa poäng ikväll :neutral_face:

Det får ju inte bli sämre. Ingen katastrof hockey mer nu tack!! :unamused:
Stabilt och gediget tack.

Härligt Nilsson och Kolan! :slight_smile:

Allvarlig skada på Wesslau eller säkerhetsåtgärd?

Wesslau utbytt och in med Gunnarsson. Hoppas det inte är något allvarligt!

Kalasstart!! Tur att ngn form av väckarklocka har triggat laget. Nu fortsätter ALLA att göra likadant…

Oj då Gunnar i mål nu Hoppas på god tur och att han får va med om en Vinst.

Hade hellre haft 1-1 och en hel Wesslau. Oroligt det där, Wesslau är vår viktigaste spelare!

Han har redan varit med om en vinst om du har glömt eller missat det? :wink:

Säg ngt om Wesslau!! Vad har hänt??

Säkerhetsskäl på Wesslau?

Fick ett skott på sig på uppvärmningen, värkar inte vara allt för allvarligt enligt
aftonhoran.

Är nog bara en säkerhetsåtgärd. Sen gillar jag att Kolan skjuter och inte väljer att passa i det läget. Snyggt!

Har inte missat men tappade bort (Ännu) en vinst

Har det hänt ngt på uppvärmningen som upptäcktes först nu?

Man fick se skottet (Rakhshani) som han skadade sig på uppvärmningen och jag tyckte det såg mer ut som nån sorts sträckning än att han fick ont av skottet. Men jag är ju ingen expert så…

Typiskt att det visas på min toalettturné.

Den där ska Gunnarsson ta! :angry:

Dessa fantastiska byten…

VEM är det som inte kan räkna till 5 i HV??
Sjutton vad dåligt.
Vilken ggn i ordningen blir det en utvisning för att man inte fixar bytena ordentligt??