Omgång 25: HV71 - IK Oskarshamn

[size=150]HV71 - IK Oskarshamn[/size]

Oskarshamn är nästa motståndare i SHL för HV71.
Ett HV som kommer från en uddamåls förlust mot Malmö
innan juluppehållet.Ska det bli seger efter 4 raka torsk?

hv71.se/article/6kicakj72-3 … oskarshamn

[size=150]FORZA HV71!![/size]

Dags för match igen. Var det nån som sa 6 poängsmatch? 9 eller 12 poängsmatch känns mer passande. Kan mycket väl vara säsongens öde som avgörs.

Hade gärna, likt våra motståndare från öst, sett ett par nyförvärv in under uppehållet nu när matcherna duggar tätt framöver, men vi sitter stilla i båten…

Förhoppningsvis kommer grabbarna laddade med ny energi efter att ha fått tänka på julskinka och mumma ett tag istället.

Avgörande imorgon? Första målet. Då det i nuläget handlar mer om psykologi än hockeykunnande så är det oerhört viktigt o komma rätt in i matchen.

fortsätter den självklara trenden när motståndarna negativa trend alltid bryts mot hv?

”********” gör sitt första mål för säsongen…
Har man hört sååå ofta tyvärr.

Nu måste vi vinna. Mycket tid i mellandagarna har gått till att vända på mer stenar. Kommer bli riktigt besviken på laget om man inte visar varken känslor eller kämpaglöd resten av säsongen (kommer troligtvis bli besviken).

Förlust. HV71 är förlorade. Sluta slösa er dyrbara tid på ett lag där ledningen pissar på allt och alla. De förtjänar att hamna i allsvenskan. HV71 kommer inte spela i SHL nästa säsong. Det har ni mitt ord på.

Hur resterande matcher blir är totalt ointressant då vi kommer förlora 80% av dom.
Jävla skräplag!

Du ska få ditt livs bästa chans till att tjäna pengar. Jag tar gärna ett bet mot dig. Du får bestämma valfri summa som vi sätter in på ett konto - stannar HV kvar i SHL så tar jag pengarna. Åker HV ut så får du alla pengar.

Om du börjar bli lite osäker på din förmåga så kan jag sockra erbjudandet med att HV inte kommer spela kval.

Någon som sett någon träning nyligen om det är som i gamla vanliga hjulspår eller om man kan se något nytt?
Om de nu får träna förstås, tydligen så får inte spelarna träna utan måste vara lediga några dagar innan jul enligt Sico.

Något speciellt TIFO/Hyllning till Oscar Sundh ikväll?

Rekordusla HV tävlar om nytt SHL-kontrakt. Inget annat. Så idag kommer jag hålla minst lika mycket koll på Brynäs Malmö.

TRE poäng är givet, ett måste hemma mot Oskarshamn. Vore ju mentalt skönt med att Brynäs vinner så man seglar förbi både Malmö och Oskarshamn vid en vinst. Å andra sidan. Kanske bättre att Malmö vinner så Brynäs jumboplatsen (och usla poängsnitt) cementeras allt mer? Jag menar. Malmö borde man ju ha efter sig oavsett efter 52 omgångar…

Kedjan man Törngren-Stoa-Forsberg blir intressant!

Har tyvärr en dålig känsla i kroppen inför kvällens match. Otroligt viktiga poäng som står på spel. Wedin skulle verkligen behövas för Fw-sidan känns trög och trubbig och mycket hänger på Bergström och Fröberg. Hoppas Stoa fått upp tempot lite mer nu, samt att vi Forces spelare som Önerud, Holmström och Kokkonen växla upp, samt Forsberg kan åter få igång målskyttet. Känns trögt överlag och speeden känns det som att Wennlund och Törngren får stå för.

Törngren lär bli superviktig i formationen med Stoa och Forsberg.

Ska bli intressant och se hur laget spelar ikväll nu när Lias och Sandin är borta om det är något sämre eller om det kan ge en boost att man nu vet läget och finns inga så kallade NHL-spelare i laget.
Stoa som sett otroligt trög ut men har fått lite mer träning - borde vara lite bättre nu förväntar jag mig.

Truppen ser ruggigt trubbig ut idag

Petad i Rögle, upp i första backpar de visar skillnaden

Oj Oj HV får ju knappt låna pucken :open_mouth:

totalt utspelade av OIK i början…

jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa men inte rättvist…

De va som FAN ett skott på mål och ett mål Jo jag tackar :smiley:

Snyggt!