Omgång 25: HV71 - IK Oskarshamn

Effektivt :question:

Martinsson med superbjudning.

Man blir orolig över att passningarna i anfallszon är så dåliga ofta på bladet men på en IKO spelare SKÄRPNING :exclamation:

OIK är spelförande och hv har otroligt svårti egen zon. Ingen markering och åker runt som vilda höns, OIK kommer sjukt enkelt in i HV zon och hv har otroligt svårt att vinna pucken aav dem och sen få ut pucken. Ingen skillnad vad jag kan se än

Ser ut som vanligt ju!

Riktigt vilsna

Precis Och när dom väl kommer åt pucken där slänger dom iväg en lååång passning utan adress istället för att försöka spela sig upp i planen.

Med det här spelet kommer vi vara förankrade i botten. Orkar inte…

Ingenting fungerar. Verkligen ingenting. Ändå leder vi med 1-0. Sjukt.

Herregud vad omständigt från egen zon.

Tycker Emil Johansson spelar bra hittills idag, klart godkänd. Annars känns det motigt framåt, svårt att spela konstruktivt. Får hoppas på bättring i andra perioden

Nä inte blir man gad över detta spelet helt otroligt att HV leder med 1-0
Vi kommer in i spelet???
Det var han nog ensam att tycka :cry:

Man blir bara bedrövad av att se HV spela, 2 bottenlag som spelar som just bottenlag.

Inte så att pulsen är låg direkt. Spelet i egen zon är sämre än nånsin.

Sen är det så otroligt uppenbart att Schira är van vid ett helt annat typ av spel. Krånglar inte till nånting utan spelar enkelt och rejält hela tiden. Tvärtom mot hur resten av laget spelar.

Martinsson har gjort två matchavgörande insatser bakåt. Kungligt.

Fröberg har ätit bromsmedicin hela julen. Tror aldrig jag har sett honom sämre. Synd. Från att ha lett laget i början till att inte lyckas med nånting.

Spelet i övrigt? Tja, HV försöker pressa i anfallszon, men skapar noll utöver målet. Otroligt energikrävande men noll uteffekt.

Mycket tveksamt om detta kommer räcka till poäng.

Tycker Oskarshamn sett över sju perioder mot HV varit det bättre laget. Man spelar en positiv hockey, man skapar målchanser, man är helt enkelt bättre i det mesta.

Det som skiljer lagen åt är x antal miljoner. Hade Oskarshamn haft en större spelarbudget är jag tämligen säker på att läget varit det motsatta och att det varit IKO som tagit full pott inför dagens match.

Med det sagt. Hade varit intressant att se vad Filander kunnat uträtta med sin filosofi i HV71 där förutsättningarna är de allra bästa.

Lite förhoppningsfull var man väl ändå efter uppehållet där man nu förhoppningsvis bestämt sig och tränat för att förbättra åtminstone några saker till det bättre.
Jag kanske inte hade de glasögonen på mig men jag såg absolut ingenting av detta, samma darriga spel man visade upp match efter match innan uppehållet. Hoppas någonting händer inför andra annars är nog OIK kvitteringen inte långt borta…

Tur det finns lite J20 VM ikväll om man vill se rolig hockey.
Här får man mest hoppas på att fler puckar råkar hoppa in i rätt kasse

Jaa va ska man säga? Otroligt glad att de står 1-0.
Ingenting ser bättre ut. Absolut ingenting!!
Vad tränar man på i HV? Bara undrar eftersom ingenting nånsin blir bättre.

Finns Tyvärr inget nyförvärv som kommer hjälpa detta laget särskilt mycket.

Är riktigt orolig var denna säsong kommer sluta.

Jag undrar ändå vad HV egentligen tränar på när de tränar? Spelet blir bara sämre och sämre. Tafatt och fjuttigt i egen zon, inget rejält alls. Krampaktigt och helt utan att skapa något konstruktivt alls i anfallszon.

De första fem omgångarna kommer visa om HV har en chans att lyckas vända trenden. Om tio omgångar vet vi om det blir kval.

Och det ser verkligen inte bra ut. Ringrostigt - visst. Men det är ju sämre än innan rent spelmässigt.

Ja där om något ser man en enorm skillnad. Alla andra är så enormt ängsliga precis hela tiden. Som att man inte riktigt tror på vad man gör eller att inte besluten/systemet sitter i ryggmärgen.