Omgång 25: HV71 - IK Oskarshamn

Höjdpunkterna på cmore var nog det sämsta nånsin :laughing: :laughing: :laughing:

Rahm nöjd?

Rahm är sjukt nöjd över första perioden, de lär inte blir bättre än såhär, tragiskt att höra…

Lär bli förlust då OIK kommer äta upp oss om vi inte höjer oss men de lär inte hända då Rahm är nöjd med at bli utspelade på hemmaplan mot OIK då de är solklart de bättre laget trors vi leder

Måste säga att jag blir lite småkär i Oskarshamns uppspel. Man söker varje gång pass i mitten och får därmed övertag direkt när man kommer i fart mot offensiv blå. Alla lag vet ju att de spelar så och HV har ju sagt att man ska pressa just av den anledningen. Men bryter man inte passen så hamnar man i underläge.
Man kanske bara ska backa hem lite och möta upp i mittlinjen istället. Få ner deras fart. Men vad fan vet jag. :slight_smile:

Rahm gör vad han kan. Kaptenen på sjunkande båten ser hur panikande besättningen klamrar sig fast i det de kan samtidigt som båten sjunker.

Rahm: Jag gillar energin.

Jahapp

och där var matche över…

Så rätt förutspått tyvärr :imp: :imp:

Såklart. Det är mot HV man vänder negativa trender.

står fritt i mitti zonen o skjuter enkelt in i målet, gunnar redig tavla

Bra pass, rätt i gapet!

Gunnar är skymd.

Faller HV ihop nu? Är bara hoppas HV förhandlar med en helt ny 1a kedja, om vi nu ska undvika kval.

Va trött man blir en passning på ca. 5-6 m i anfallszon missar man och IKO kan vända spelet :imp:
Och som grädde på moset tar man en utvisning i anfallszon bedrövligt

Det är tyvärr helt godnatt.
De spelar faktiskt helt jävla skitdåligt :blush:

Holmström är en värvning i klass med Styrman, obegriplig.

finns ju inte en chans hv spelar kvar i SHL nästa år med denna ledning som är nöjd med hur hv spelar förtillfället

Vilket jävla lagbygge

Tror att man hade förlorat mot Troja Ljungby stort :exclamation:

IKO har tagit över helt. HV står helt still hinner inte med i något. Vinner inte en enda kamp, inte en enda puck. Sämre än nånsin.

Troja äger ettan så absolut