Omgång 26: Frölunda HC - HV71

Det är underbetyg till laget då det kommer in två pojkar från Allsvenskan som visar vägen.
Vart är våra ledande spelare ?

Hult o rahm hockey som de ska vara allt de gör rakt ner i allsvenskan

Verkligen dags att bänka Önerud nu. Karln uträttar Inte ett rätt just nu. Dessutom är han slö, ofokuserad och viljelös över hela isen.

Tycker Cederkvist visat mer positivt på en period än vad Holmström visat under hela säsongen

Inte en enda målchans. Ser riktigt dåligt ut hur ska man vända utan målchanser?

Stoa påminner mycket om Morten Ask. Stor, loj, usel skridskoåkare och noll speluppfattning. Enda skillnaden blir nog att Ask iaf skrapade i hop 1+1 under sin säsong ytterst tveksamt om Stoa når en så hög produktion. Måste vara en av de största floppvärvningarna på länge. Undrar vad han tjänar?

Ja, det säger ju lite hur usel Holmström är.

Hur är det möjligt att det ser ut såhär?
Spelarna är inte påslagna för 5 öre.
Har vi ens några ledare i laget? Vem är det som kör egentligen?
Vilken jävla skithockey.

Det är ett under att det bara står 1-0.

Positivt med perioden: det står bara 1-0.

Smärtsamt att se på detta brunkargäng försöka spela hockey. Inte ett pass sitter, målvakten släpper in mål när det inte ens är en målchans, man kommer aldrig över mittlinjen med kontroll, de få gånger man bjuds in i anfallszon så får man inte ens iväg ett skott, m.m., m.m., osv., osv.

Jag sitter med öppen mun. Trots allt jag tvingats utstå denna säsong, så sitter jag med öppen mun. Så dåligt är det.

Fuskbygge deluxe. Sålänge Hult styr detta kommer det aldrig bli bättre.

Man kan ju jämföra Abbotts ambitioner med Hults; Rögle som bottenlag gör sig av med Williamsson och Bertov. Vilket lag tar sedan in dessa?

Här måste ju hårtorken fram!
Att två nya kommer in och trampar på borde ju fan sända signaler till dessa glidare!

Ser inte gubbarna hur jävla hårt de jobbar och vill ta efter. Eller har det blivit ett sån alibi inställning i Hv71 numera.
Är inte farligt att ställa krav och höja rösten bara för att man gjorde sig av med AJ!

Känns som allt vad krav och markering mot spelare är totalt förbjudet i Hv71 numer.
Finns inget annat som talar för det vart fall för då hade det fan inte fått se ut som det gör match efter match!

Lite skillnad på hur folk sköter sommar träningen… Harper kommer in i Brynäs och tok kör och ser riktigt fin ut. Stoa ser otroligt mätt ut.

Ja , nu för tiden kommer man ju knappt ihåg känslan att se en spelare visa framfötterna och att man tänker - hur bra kommer han att bli … ?

kommer inte ens ihåg när jag tänkte så senast (kanske Borgman?) vilket väl är ett tecken på att det varit MASSOR av floppvärvningar …

Hur många målvakter har i ärlighetens namn blivit bättre under William Rahm? Tycker snarare att dom går bakåt i utvecklingen eller stagnerar.

“Lite skillnad på hur folk sköter sommar träningen… Harper kommer in i Brynäs och tok kör och ser riktigt fin ut. Stoa ser otroligt mätt ut.”

Stoa starka karlar måste äta mycket :unamused:

Vi tog med andra ord fel fd Örebrospelare. Bra scoutat

Holmström visar inget intresse överhuvudtaget.
Hult måste bara bort till varje pris. Jag är så jäkla less på ständiga chans värvningar och att varje lagbygge är så jäkla mycket"om och men" varje år… Hult kunde ju inte ens svara på medlemsmötet om den “röda tråden”

Vi är alltså inne i omgång 26 och ingenting, absolut ingenting händer. Varken på eller utanför isen.

Hur långt måste HV falla för att man ska göra något?!

Det är fan oseriöst att vädja till supportrarna att stötta föreningen genom soffbiljetter, med argumentet att det gynnar föreningen, när de styrande själva är på väg att dra ner HV till allsvenskan. Då betyder en mer eller mindre såld soffbiljett inte särskilt mycket i sammanhanget.