Omgång 26: HV71 - Färjestad BK


[size=200]NBS Tifo sminkar Kinnarps Arena på fredag kväll[/size]

OMGÅNG 26 2013-11-29 19:00

Läget i HV71: Seger efter många om och men i onsdags efter ett veckolångt uppehåll.
Och match omgående, redan imorgon. Matchen som de allra flesta redan vet var en av dom sämre insatserna från HV71 denna säsongen. Inget stämde och ingen glöd fanns i någon spelare förutom Wesslau som storspelade. Hade det inte vart för honom hade Örebro vunnit matchen. Insatsen mot Örebro har man lagt bakom sig. Nu blickar man framåt istället.

  • Vi är inte nöjda med spelet mot Örebro. Det är alltid lite segt vid en nystart men vi måste förbättra åtskilligt mot Färjestad säger Ljungbergh. Vi kommer att ändra på en del saker. Men vilka behåller vi för oss själva ett tag till, säger Ljungbergh hemlighetsfullt.

Skadelistan:
Johan Davidsson (Långtidsskadad)
Mattias Karlsson (Långtidsskadad)

Utlånad:
Filip Sandberg är utlånad till Västerås.
Johan Johnsson är utlånad till Troja.


Ljungbergh var inte nöjd med senaste matchen och har ändrat om en del saker. Vad det gäller vill han hålla hemligt.

Läget i Färjestad BK: Färjestad kommer precis som HV71 från en seger i sin senaste match men det behövdes ingen övertid för 2-1-segern på hemmais mot AIK. Båda målen för Färjestad kom från backar då Ville Lajunen gjorde 1-0 och Garrett Stafford 2-1-målet som även blev det matchavgörande. I samband med segermatchen emot AIK annonserade även Färjestad att de först gjort klart med den tjeckiske forwarden Milan Gulas, därefter Magnus Nygren som återvänder från Montreals organisation. Nygren ser dock inte ut att bli spelklar redan till fredagens bortamatch mot HV71. Milan Gulaš kommer att spela från start för Färjestad.


Magnus Nygren är tillbaka i FBK. Dock högst troligt att han inte spelar emot HV71.


Mer info och lineup under matchdagen.

MÅLVAKTER
32 Gustaf Wesslau (GK)

1:A FEMMAN
11 Anssi Salmela (LD)
41 Chris Campoli (RD)
72 Patrik Carlsson (LW)
71 William Karlsson (CE)
17 Toni Rajala (RW)

2:A FEMMAN
27 Jesper Williamsson (LD)
33 Elias Fälth (RD)
4 Marcus Nilson (LW)
26 Riley Holzapfel (CE)
29 Brett Sterling (RW)

3:E FEMMAN
6 Oscar Fantenberg (LD)
22 David Petrasek (RD)
90 Ted Brithén (LW)
24 Erik Christensen (CE)
91 Andreas Jämtin (RW)

4:E FEMMAN
73 Stefan Johansson (LD)
23 Sebastian Strandberg (LW)
21 Johan Johnsson (CE)
28 Anton Bengtsson (RW)
79 Johan Lindström (RW)

Spelar vi inte bättre än mot Örebro så lär vi definitivt förlora denna matchen. Dags att skärpa sig nu HV.

Eftersom LHC fick pisk idag av FHC och därmed ligger endast 2p upp med 2 matcher mer spelade så kan ju HV gå om dom med 4p vid vinst imorgon och på lördag. MEN - då måste HV visa rovdjurstendenser, vinnarinstinkt och lite jävlar anamma! Alltså allt sånt som saknades sist!

FBK har rullat igång i gammal typisk FBK-stil, så det kommer att vara svårt att ta poäng imorgon. Mycket svårt. Och det har dom gjort utan att värva för miljontals kronor. Visst - nån värvning har man gjort, men det är inte pga det man kommit igång. Man har gnuggat på och faktiskt, hör och häpna - bänkat underpresterande gamlingar! Det ni!

Hoppas såklart att HV vinner, men det är inget jag sätter pengar på…

helvete vilken viktig match imorgon… en sopmatch till kan slå luften ur den lilla comeback vi sett den senaste tiden… Vinst å vi klättrar… får sug, medvind, saltsmak i mustachen, gung i knäna och spänst i gomseglen.

fy va nervöst… jag skiter i att ens försöka mig på en Saida.

Lysande trådstart Kungkeno!

Du skämmer bort oss. :smiley:

Tack så mycket, kul att höra :slight_smile: Gör så gott jag kan, även att jag missat/haft förhinder vid ett par matcher. Men i övrigt så försöker jag alltid att få upp en ny matchtråd ett dygn innan matchstart.

Bra jobbat keno :slight_smile:

En match av högsta dignitet, kanske den viktigaste än så länge i år? I och med hur det såg ut sist så kan jag inte i min vildaste fantasi tänka att det kommer se likadant ut ännu en gång. Förklaringen till förra matchens fullständiga debacle finns väl egentligen inget svar på, hård träning kanske är ett, men det såg så oerhört oinspirerat ut för att vara något sådant. Matchen sist var också en oerhört viktig match och då får det absolut inte se ut på det sättet.

Jag hoppas att Toni Rajala visar sig från sin bästa sida ännu en gång idag, han hade kul sist uppe i Karlstad med deras backar, fortsätt på den inslagna vägen. Däremot måste flertalet höja sin nivå, för vi kan inte räkna med att Toni ska hålla denna nivån om och om igen, det kommer dippa även för honom. Wesslau verkar också vara på gång och räddade oss sist, fortsätt på den inslagna vägen, det har sett bättre ut det sista för hans del.

Om Färjestad likt Frölunda totalt stänger ner vår Rajala-kedja, vad har vi då att komma med? Ikväll MÅSTE andra spelare kliva fram om vi inte ska bli det nya LHC, som ju bara lever på en kedja.

Brithén-kedjan gjorde ändå en bra match och skapade lite tryck mot Örebro sist och jag tycker de borde få mer förtroende om ingen annan vill kliva fram.

Johan Johnsson hemplockad igen fortare en kvickt med 6 poäng på 3 matcher i Troja, Nu kanske Dahlen äntligen ger honom chansen i en högre kedja. Så får vi hopppas på det bästa.

Har en känsla av att någon i Krog kedjan kommer nöta bänk ikväll, Krog Sterling eller Christenssen vem blir det?

Superviktig match i kväll. Och spännande. Inte minst spännande är det att se hur man formerar laget, framför allt kedjorna. Dahl’en och Ljungberg uttalar sig ju, minst sagt, ganska kryptiskt. Alla som spelade i onsdags är tillgängliga och Johan Johnsson tillkommer och skall uppenbarligen spela.

I min värld tillför varken Jason Krog eller Brett Sterling någonting för närvarande. Blir inte förvånad om dessa båda sitter på läktaren i kväll. Kanske dags att sätta även Stefan Johansson där och spela med Jesper Williamsson i stället. Kedjemässigt tycker jag att man ska lyfta Strandberg och Brith’en i hierarkin samt splittra Rajalakedjan så att man, kanske, kan få fler kedjor som producerar. Min förhoppning, och gissning, är att kedjorna ser ut så här i kväll:

Carlsson - Karlsson - Nilson
Christensen - Holzapfel - Rajala
Jämtin - Brith’en - Strandberg
Bengtsson - Johnsson - Lindström

Även på detta forum så tippas HV som segrare :slight_smile:
hockeyforat.se/forum/page/1/ … stad-bk-26

Intressanta kedjor zico.
Hoppas på något liknande.
Visst, man ska inte bry sej så mycket om vad boork skriver, men tror han kan ha en poäng.
Något kanske HAR hänt i laget efter alla dessa nyförvärv.

Det är ok att det ser illa ut en period efter en veckas uppehåll, men inte
3 perioder.

Vi har fått se väldigt många dåliga matcher i år, men onsdagens match tog nog priset.
Hoppas på en rejäl uppryckning ikväll.

Enligt en säker källa så kommer Krog att beskåda kvällens match ifrån läktaren.
Inte helt oväntat egentligen då Krog gått oerhört tungt hela säsongen. Jason tände till ett par matcher när de nya spelarna anslöt men tyvärr så har han sjunkit ner ett par snäpp igen. Han har inte alls fått det att lossna, framförallt i PP där han spelat 48 min och gjort 0 poäng. Då Jason är en riktigt stor personlig favorit för mig, vilket ni troligen redan vet, så gör det lite extra ont.
Hoppas att han tar petningen på rätt sätt och växer sig starkare istället för att vika ner sig totalt. HV71 behöver en Krog i form, jag behöver en Krog i form emovarning :frowning:

Så nu när jag har fått gråta lite, NU KÖR VI!!! Riktigt viktigt match ikväll. Nilson måste verkligen steppa upp ett par snäpp, om inte så kommer han inom kort göra Krog sällskap på läktaren. Tror att det kommer att bli en riktigt bra match med bra tyck på läktaren.Har även förhoppningar om att få se några stjärnmedlemmar härifrån på TV (Ward, snälla vinka!) :wink:

Carlsson - William - Rajala
Salmela - Campoli

Nilson - Holzapfel - Sterling
Williamsson - Fälth

Brithén - Christensen - Jämtin
Petrasek - Fantenberg

Strandberg - Johnsson - Bengtsson

extra: Johansson & Liket

Krog alltså petad, rätt tycker jag! Hoppas Williamsson kommer in med mycket energi och spelar enkelt.

Hoppas på fullsatt idag, FBK och fredag borde borga för det och bra stämning. Kändes lite sådär i onsdags med så många tomma stolar runt omkring en och en gles ståplats.

Känns som två riktigt viktiga matcher på raken som kan bli en vattendelare. Två vinster och jakten på en tredjeplats blir fullt realistisk och högst trolig. Två förluster och vi får kämpa för en topp sex placering, kanske tom topp åtta, och det känns ju sådär med detta laget.

Intressant med Krogs petning, haft känslan hela hösten att det är annat än bara dålig form och självförtroende. Något är det som inte stämmer mellan honom och UD är i alla fall min känsla. Tror att risken är stor att inte dessa båda avslutar säsongen i samma lag.

Vi slipper Nygren i kväll medan soppan (Gulas) verkar finnas med i FBK. De verkar inte rädda för att peta trotjänare och dyra importer i Karlstad i alla fall, lite imponerad faktiskt av detta.

Johansson petad medan Petrasek spelar vidare, styrelsebeslut på att han måste spela har det skojats / ryktats om på olika håll. Troligen inte sant men man kan inte vara hundra säker på motsatsen heller faktiskt.

Hoppas petning av Krog sänder rätt signal till både honom själv och övriga HV-spelare, finns fler som ligger lite risigt till.
Ikväll gäller det tagga, KÄMPA HV

fy fan om det vore sant… jag vill inte ens veta att ett sånt rykte finns… jag vill inte ens veta att rykten finns…

KOM IGEN NU HV - VISA ATT DE SOM LEVER HV INTE BEHÖVER KÖPA SYRGAS!!!

Johansson gjorde, i mina ögon, sin bästa match senast och blir petad? Jag tycker det känns obegripligt, finns ett antal backar som spelar sämre än honom!

hmmmmm, börja med BP…