Omgång 26: HV71 - Frölunda HC

Tycker HV kontrollerar den här matchen på ett riktigt bra sätt och skulle bli sjukt besviken om man inte vinner det här.

Det är den slutsats man kan dra hittills. Varken mer eller mindre.
Bra match av båda lagen. Frölunda rensar fisk i ett helvetiskt tempo och är livsfarliga.
HV har lite tyngd ikväll. Gott att se.

Kom igen HV!

Låter på flera som att Karalahti gjort ett mediokert intryck. Jag tycker han varit fullständigt STRÅLANDE.
Fantastiskt tajmade tacklingar med en j*vla kraft. Inte av en slump han redan inför 3:e perioden han har 3 (!!) assist med. :smiling_imp:

Tycker det allt som oftast blir så när det är nån minut kvar och vi ska försöka försvara men spelar nåt slags stillastående passivt spel.

Karalahti har imponerat! Härligt stabil i powerplay och har helt klart bra spelsinne. Timingen kommer med tiden. Timingen och kraften på sina tacklaingar kan jag däremot inte klaga på!

Kan för övrigt informera om att Jesper Fasth just gjorde sitt första NHL mål för Rangers!

Vet någon vilken låt som spelas efter mål i kinnarps? Den som spelades efter Laines mål idag.

Jag håller med dig! Man måste inte vara snabbast om man är på rätt ställe, vilket inte minst en av de bästa backarna vi har haft bevisade, nämligen Fredrik Olausson. Tycker nr 8 varit över förväntan och kan han fortsätta så här så kommer han vara ledande på backsidan.

Lite seg i PP tycker jag, men i övrigt känns han riktigt stabil och smäller på j*kal bra :wink: Är riktigt nöjd så här långt

Tedenby har gjort en kanonmatch hittills. Grymt kul att se. Tvåvägskrigar med fart under rören och bra puckbehandling.

// JV

Frölunda fansen har redan gett upp slutspelet om dom möter HV :confused:

Chelsea Dagger med The Fratellis.

youtube.com/watch?v=sEXHeTcxQy4

Håller med. Han är värd mer än beröm ikväll.
Kom igen Teden!

Gillar också vad jag ser av Teden i kväll.

Nu 5 mot 3 sätt 4an nu :exclamation:

Varför får inte Olimb 2+2 för snacket?

Men hur fan missar man en sån där slashing när man tittar rakt mot situationen?
Herregud…

EDIT: Och sedan utvisar man Laine, jävlar vad patetiskt.

den svenska dommarkåren alltså… Först tveksam första utvisning på frölundaspelarna o sen tar de ej när frölundaspelaren slår ner Laine när han är fri

2 apor i randiga tröjor hade dömt bättre än dessa 2 patetiska stolpskott…det var ta mig tusan det sämsta jag sett.

Sjukt pinsamt att Laine får 2 minuter (plus massa extra) för att han skriker, men Olimb får det inte…för att inte snacka om slashingen domarna fullständigt skiter i…

Lyckas tappa matchen fullständigt på bara 2 min haha.

va fan håller dommarna på med?