Omgång 26: HV71 - Frölunda HC

Vilket totalt bisarrt idiotiskt agerande av domaren. Solklar straff och utvisning på Fiskhandlarna vänds till 2 plus en himla massa minuter, game och f*n och hans moster.

Klar kandidat till sopigaste domarinsatsen ever.

Så följer töntarna upp med en felaktig icing.

// JV

Nu dömer dem icing när Jämtin är först hahahaha!!!

“Hybrid” icing, det infördes denna säsongen.
Bra gjort klantarslen till domare.

Vad håller domarna på med?? Jag bara skakar på huvudet…

Brukar inte kolla på Fusklundas matcher, men är detta standard så förstår jag varför dom leder serien.

Men nåja, rättvis seger, Karalahti visar att han kommer bli sjukt nyttig och spelarna visar en jävla vilja. Glömmer domarna och fokuserar på det bra!

Herrejävlar vilka usla domare vi har i shl.
Skärpning för fan!

I övrigt den bästa match HV gjort den här säsongen. Hela laget ska ha en medalj för sin intensitet.
Mycket, mycket bra HV!

Borde inte disciplinnämnden titta på detta och dela ut en rekordlång avstängning - för domarteamet.

// JV

Total katastrof HUR Fan tänkte dom där :question: :question:
Nu är det dax att få stänga av domare dom kan väl för f…n inte få va hur dja… kass som helst :exclamation:

Alltså domarna i denna liga…

SHL diskuterar hela tiden om hur man ska kunna göra ligan mer intressant för publiken. Man ändrar regler både mellan och under säsong…

FÖRSLAG TILL SHL: Sparka alla usla jävla domare istället! Ni ska se att detta kommer få positiv effekt direkt! Det är dessa randiga stollar som blåser sönder match efter match som gör att folk tappar intresset! Inse det och agera NU!!!

+++++ - Wesslau. Väldigt fokuserad idag. Få returer för ovanlighetens skull.
++++ - Karalahti. Strålande match. Jag var nervös med tanke på åldern men han verkar väldigt skicklig.
+++ - P. Carlsson. Gjorde ett par HELT sjuka byten i box play. Viktigt mål med.
++ - Tedenby. Bra fart och skapa flera farliga målchanser. Förtjänade ett mål idag.

    • Brithén. Hög lägsta nivå, bra match igen.

Länge hade jag klant-fiskhandlaren Oliver Bohm (ni såg väl utvisningarna, insianaren och de två crosscheckingarna på Brithén när hanspelade fram PC) som matchens sopigaste aktör, men domarteamet ryckte starkt i slutminuterna. Deras genomklappning på slutet måste vara någon slags rekord.

// JV

Karalahti vilken klass spelare!
Frölunda vet numera hur det känns att bli överkörda av ett tåg!

Sen gillar jag Laine som fullständigt får spel och slår sönder klubba och spottar och fräser mot domarna! Helt befogat men domarna klarar inte att stå för sina misstag och ger han alla straff man kan få och lite därtill typ!
Men så otroligt skönt att se han visa såna känslor över årets mest solklara utvisning och där domaren står en meter ifrån!

Grym match av samtliga idag och Wesslau fortsätter dominera i mål!

Word :laughing:

Skönt att dom inte leder serien längre då… :slight_smile:

Avslutningen på matchen är ren parodi från domarna. Laines uteblivna utvisning och icing avblåsningen trots att Jämtin är solklart först på pucken.

3 Poäng :smiley: Gott som f*n
Mina fem:
+++++Karalathi:: Nästan 27 Minuter !! galet ju, 4 tacklingar, 3 ass, 5-stjärning insats i sin debut
++++ Brithén:: Kapten gjorde ett bra arbete idag, 1+1 idag
+++ Laine:: Såg riktigt pigg ut idag, 1 mål, 3 tacklingar
++ Tedenby:: Riktigt pigg idag, förtjänade ett mål idag

  • Christensen:: Som vanligt bra och en assist idag

Kan bara hålla med er ovan angående domarna på slutet , totalt värdelöst och hade hv inte haft pp så hade vi ju haft straff eller iaf pp igen.

Men nu fokuserar vi på det positiva!!! Ok vi släppte en i BP men vi gjorde ett i PP och 5-5 så var vi det bättre laget. Tedenby verkade komma till sin roll bättre in denna kedjan och var pigg som satan, synd på straffen!

Jere! fan vad bra, kan han hålla denna nivån så jävlar!
Synd bara att inte Melin spelade så mycket, det är tuff konkurrens på forwardssidan och jag ser hellre Melin än Sandberg även om han jobbar bra.

Haha, Laine protesterar iaf inte mot sina utvisningsminuter…

Vad sa du till domarna?
– Det vill jag inte kommentera, men det var inga snälla ord. Jag förtjänade vad jag fick, absolut.

:smiley:

Jag bara måste skriva nåt efter den här matchen alltså :slight_smile:
Vad fan sysslar domarna med i svensk hockey nuförtiden? Har dom glömt bort hur deras arbete ska utföras eller? Det är ju inte direkt första gången dom pissar på oss i år. Troligtvis inte heller första dom pissar på alla andra lag heller. Dom måste skärpa till sig på riktigt nu för det här är helt oacceptabelt låg insats av dom i år. Dom förstör ju matcher och stjäl mål hit och dit lite när-som dom känner för det tycker jag. Har dom fått maktbegär eller vad är problemet? Vi kunde haft 2 mål till som kan visa sig avgörande i slutet av serien på målskillnad och av just den anledningen att det KAN vara avgörande så ska man göra allt i sin makt för att döma RÄTT. Ta tid på sig så att det blir rätt är, det behöver inte gå fort så länge det blir RÄTT när ska dom fatta… Dom borde ha 10 matchers avstängning och 50 000 i böter vardera för osportsligt uppträdande. Jag pratar om solklara utvisningen på Laine som dom inte vågade ta för att Frölunda redan dragit på sig utvisningar. Utvisning är fortfarande utvisning oavsett fatta nån gång… Jämin får en icing mot sig när han ska hämta och inte är långt ifrån att säkert kunna lägga upp för spelare som har tom kasse.

Angående matchen i övrigt så tycker jag vi spelar riktigt bra. Vi har kanske inte den där extrem-intensiva spelstilen som vi hade när vi var på en Winningstreak men det kanske rentav gynnar oss istället att vi inte öser på för mycket. Vi verkar ha lättare att få passningsspelet att fungera i lite lägre tempo och därav skapar vi fler spel-chanser. Sen vilket som är bäst vet jag inte och båda stilar är lika roliga att titta på så för mig spelar det ingen större roll. Det jag saknar är tacklingarna som inte alls blir lika många längre mot tidigare men det handlar kanske mer om att man endast tacklingar i rätt lägen nu istället för på ALLT :slight_smile:
Hade dock varit kul att se Laine dela ut 12 tryckare varje match som han gjorde i återkomsten :slight_smile:

Tedenby spelade mycket bättre än senast och förtjänar lite beröm tycker jag nu när han haft det tungt och ändå kommer upp och spelar riktigt bra idag. Hade en del chanser framåt och tog sig förbi spelare lättare idag men framförallt så hjälpte han till defensivt idag vilket han inte gjort tidigare och tog bort flera spelare trots sin lilla vikt. Det kommer igång snart igen ska ni se.

Resten gjorde en bra insats ingen bättre än den andre egentligen. Mer ett lagspel idag där alla visade sig.

Jere gjorde det riktigt bra därute även om han såg ganska långsam ut så gjorde han inte 1 misstag tror ja och bidrog både framåt och bakåt. Väldigt stabil insats. Visst ser han säkert bättre ut om han är mer intensiv men man kan ju inte säga att han är dålig bara för att han spelade enkelt och lite långsamt. Så länge han gör det bra oavsett hur fort det går så är det väl skitbra. Han verkar heller inte kännas ful i spelet utan han smäller på snygga tacklingar utan eftertjafs det gillar jag. Hoppas han fortsätter med det att spela hårt och enkelt innanför gränsen.

Som sagt visst man hade gärna sett lite fler mål på alla fina chanser man skapar och kanske lite mer intensivt spel där man satsar lite hårdare på offensiven men det verkar funka bra som man spelar nu så dumt att ligga på och kanske gå bort sig då för att se intensiv ut. Ska bli spännande att se hur vi följer upp. Samtidigt känns det som att Frölunda inte riktigt vågade bjuda upp ordentligt :slight_smile: Karalachtieffekten? Det syntes att man hade respekt för honom i alla fall ett flertal gånger när man hade igen så dumpade man puck för att man inte ville utmana :slight_smile:

Okej, för det första: helt rättvist med 3p. HV71 var det bättre laget.
För det andra: kan inte SHL ge fan i att ge Wolmer Edqvist matcher? Han är klart en av de sämsta domarna vi har i SHL.
Hur kan han INTE se slashingen mot Laine (han som var närmast, perfekt position)? Sedan får jag lov att säga att jag tror inte att Olimbs utvisning var korrekt, den kändes väldigt billig. Men att missa den straffen… katastrof! Sedan spårar Laine ur och enligt honom själv förtjänade han det han fick (2+10+10+Game). Men hur kan Olimb inte få något alls när han jagar efter domaren och skriker på honom? Snacka om att vara inkonsekventa…

Men nu ska jag skita i domarna, vi vann och vi knappade in 3p på Frölunda. :slight_smile: