[size=150]Svårtippad match i Jönköping[/size]
Publicerad: 2015-12-10 10:00
Det blir en match mellan två lag som har haft det tufft på sistone, eller mer eller mindre hela säsongen. Inget av lagen är direkt inblandat i bottenstriden, men båda hade realistiska förhoppningar om högre placeringar. Läs mer på shl.se: shl.se/shl-arena/39818/pregame/
Kvällens match blir en riktig värdemätare för karaktären i HV71. Ska man ta chansen att hänga på uppåt, eller kommer man cementera sig på nuvarande plats? Intressant att se. Det snackas mycket om vinnarskallar i truppen. Dax ikväll att visa det också. Man försatte två lägen på raken att på allvar utmana om en direktplats till slutspel, men slarvade bort alltihop med två riktigt svaga insatser.
Så här ser jag på den här matchen: antingen visar man att man menar allvar och vill lyfta som lag, eller så visar man att kvalitén denna säsongen var överskattad.
Du har en poäng där. Det enda negativa jag kan tycka om Lindbom, är att han är för statisk i sitt tänkande runt kedjeformationerna. Spelet går lite på kryckor, och framför allt målproduktionen är för dålig. Då borde man testa lite nya konstellationer. Tyvärr tror jag inte man gör det före uppehållet i alla fall. Spelar man som man tränat i veckan, blir det följande lag i kväll:
PW, Ersberg (blir inte förvånad om Ersberg står i kväll)