Omgång 26: HV71 vs Örebro HK

Almqvist??? :slight_smile:

Vilken bomb Almqvist.

mycket bra jobb av #24, sedan att “almen” får näta… grymt!!!

Oj Almqvist kan göra målå

blåste dommaren när idioterna krockade? fan vilken jävla filmning…

Ersa! Viktig räddning!

Varför står Ersberg? Har jag missat något? Känns annars konstigt att ställa Ersberg matchotränad som han är i en så här viktig match. PW har ju stått på huvet och räddat oss hela hösten. Visst PW kan väl inte stå hela tiden men känns konstigt i det här läget tycker jag. Hoppas jag har fel.

Uruselt byte nyss av Thörnberg. Otroligt slarvigt i egen zon igen… spela enkelt tack!

Skulle vilja se Andersson i första eller andrafemman,finns mkt hockey i honom.

Varför spelas en hårdrocksballad i avblåsningen? Vill dom att publiken skall somna innan första perioden är slut?
Kul för Adam, han vågade skjuta och det resulterade i mål.
Vill se Brännström få istid, den killen kan skjuta hårt som fan. Hade inte velat stå i målet när han skjuter.

Håller med dig. Där har vi nästa “Johan Davidsson” Han har så otroligt mycket hockey i sin kropp och skridskostark. Ge han mer ansvar och istid och han kommer bli HV71´s viktigaste spelare.

Va fan slutade man spela efter målet?

Sundh är alldeles för dålig med och utan puck för att lira i en tilltänkt producerade kedja.

Låt Törngren kliva upp i hierarkin.

:astonished: :astonished: :astonished: :astonished: :astonished: :astonished: :open_mouth: :open_mouth: :open_mouth: :open_mouth:

Fy vad illa det ser ut nu…att inte Örebro gjorde mål är ju ett smärre mirakel.

Ja… ledning efter första. Kan nog tacka the man above för det.
Försvarsspelet lämnar en hel del att önska, minst sagt.
Kul att se Hansson tillbaka, han är fantastiskt viktig för vårt offensiva spel.

Känns det inte oerhört mkt bättre balanserat med Önerud ist för Ted tillsammans med #24 & #21? Krigar som en gud framför motståndarnas kasse när det brinner till.

Först nu fick jag igång matchen pga ny HD-box och tre(3) timmars uppdatering :unamused: Fan för er Canal Digital!

Läser att Almqvist satte 1-0 efter pass från Christensen. Hur såg målet ut?

PW behöver vila och Ersberg behöver matchträning.

Tycker #24 har sett bättre ut än på länge. Bra vi målet och även jobb bakåt

Christensen på spelhumör idag! Fint förarbete vid målet och hemjobb vid Örebros friläge. Tror på 2 mål av Christensen i andra halvlek =)

Som många andra är inne på, Sundh är inte spelare för en ledande kedja. Han sliter och jobbar väldigt bra i defensiven men offensivt är han, i mina ögon, lägst rankad i laget.