Omgång 26: Tingsryds AIF - HV71

Gäsp…du känns väldigt trött…

Efter flera halvdana insatser så åker vi ner till Tingsryd med en väldigt stor frånvarolista, bestående av nästintill enbart framstående spelare. Vi möter ett Tingsryd som har flyt och två starka segrar i ryggen. Trots detta så går vi ifrån till 0-2 efter första perioden och kontrollerar sedan matchen med ett väldigt stabilt spel. Vi visar inställning genom att jobba i varje byte, täcka skott och stå upp för varandra och laget. Vi håller nollan, tar tre poäng, är åter serieledare och har nu en stabil insats att försöka bygga vidare på. Ja, jag är nöjd över dagens match. Endast en trött gaphals kan vara missnöjd med dagens match och resultat.

Att vara nöjd över dagens match är dock inte samma sak som att vara nöjd med den nuvarande situationen kring truppen. Men jag förstår att du inte riktigt kan förstå det när du sitter där och slukas upp av din tragiska, ensidiga och allmänt bittra syn kring att allt är värdelöst sålänge Hult är inom Husqvarna Garden’s väggar.

Spelar ingen roll . Vi slår inte Löven och /eller MoDo i bäst av 7 med denna malvakts och backsida.
Med nuvarande sportchef …

stabil men tråkig match somnade i 3 men skönt med 3 poäng…

Gott med seger och hållen nolla. Extra fint med lite Eddie i högtalarna med, det måste man hylla Tingsryds ljudkille för.
Tycker Törngren gjorde sig mycket bättre med Vesel och Foppa. Dom satte bra press många gånger och Vesel är expert på att överlasta och hjälpa till när någon annan stångas vid sargen.

Sen gällande serieledningen som vi “tappade” efter matchen mot Mora. Vi hade och har fortfarande en match mindre spelad än MoDo. Med dagens match inräknad hade vi varit serieledare fortfarande. Vi kan inte hålla på och jämföra tabellen mot lag som spelat om fler poäng än vi. Det är samma i SHL, Frölunda har varit ledare länge, men bara för att dom hela tiden haft fler matcher spelade än Rögle.

Det märks att det är skillnad på tråkiga matcher vi vinner och tråkiga matcher vi förlorar. Matchen mot Mora var jävligt tråkig, men då somnade du inte. Då fanns både tid och ork att proklamera den rådande misären i klubben.

då var man ju förbannad för man var än sämre och man förlorade de gjorde man inte nu. Visst du får gudabenåda hv men de kommer jag inte göra förren man är i SHL och en maktfaktor igen för där är mina krav denna klubb ska vara, jag nöjer mig inte med hults mellanmjölk mentalitet som många hv fans verkar acceptera

Det är nog ingen som accepterat vad som har hänt det senaste året och var vi är nu, men det blir tröttsamt att stå ut med det OCH att vissa sprider massa missnöje i forumet, när man också vill känna hopp inför framtiden.

tycker faktiskt jesper T var ganska bra idag mycke energi men det syntes han har bra kapacitet som utfyllnad i allsvenskan

Jag har inte gudabenådat HV, lägg ner det snacket. Jag är jävligt frustrerad över att vi är i HA. Men nu skrev jag skrev om dig, att när vi vinner är det en fis i rymden, men när vi förlorar skriker du så mycket du orkar. Mest samma saker varje gång.

Om inte alla så iaf dom flesta här inne vill bli av med Hult. Det är inget nytt vid det här laget. Enda sättet att påverka HV på riktigt är att bli medlem och göra din röst hörd på medlemsmötena. Här inne fattas inga styrelsebeslut, hur hur många meningar man än skriver om samma sak.

Du skrev inför matchen att 1 poäng idag skulle vara en stor skräll. Vi tog 3, vad är det då? Du borde skrika dig hes i en vecka om det hade varit så stort som du målade upp det på förhand. Men du somnade.

Jag har inte gudabenådat HV, lägg ner det snacket. Jag är jävligt frustrerad över att vi är i HA. Men nu skrev jag skrev om dig, att när vi vinner är det en fis i rymden, men när vi förlorar skriker du så mycket du orkar. Mest samma saker varje gång.

Om inte alla så iaf dom flesta här inne vill bli av med Hult. Det är inget nytt vid det här laget. Enda sättet att påverka HV på riktigt är att bli medlem och göra din röst hörd på medlemsmötena. Här inne fattas inga styrelsebeslut, hur hur många meningar man än skriver om samma sak.

Du skrev inför matchen att 1 poäng idag skulle vara en stor skräll. Vi tog 3, vad är det då? Du borde skrika dig hes i en vecka om det hade varit så stort som du målade upp det på förhand. Men du somnade.
[/quote]
Vinna borta mot tingsryd i mörk december mitt i lunken är ingen bedrit, förlora mot mora eller utspelade mot västerås och det spel vi har visat de senaste 10 matcherna är inte okej med den kravibild man har på HV. Därav jag inte tok hyllar hv efter denna vinst. Vi har inte löst problemen med dagens vinst problemet kvarstår, vi van idag för Tingsryd är dåliga och hv gjorde ett okej serielunk arbete, hade de vart ett bättre lag därute idag så är jag inte säker på vi hade vunnit. Ja jag somna för matchen var tråkig förra matchen var minst lika tråkig men då var jag förbannad för vi förlora och såg ur en snäppet bättre lag åt upp oss stundtals och personligen tycker jag inte det är kul och fattar inte varför man ser på dessa skitmatcher för jag vet de inte kommen ändras sålänge Hult bestämmer.

Hur ska du ha det? Du är helt inkonsekvent i det du skriver. Ena stunden är 1 poäng en stor skräll, i nästa är en seger ingen bedrift. Allt i samma matchtråd.
Det går inte ta det du skriver seriöst när du hela tiden ändrar dina åsikter för att få fram hur dåligt allt är.

Vi vet att du vill ha bort Hult, många här håller med dig. Säkert dom allra flesta.
Av dina nuvarande 3833 inlägg här på forumet gissar jag att 3733 handlar om att Hult är en sopa som ska bort. Vi har fattat att du vill det nu. Men han sitter kvar. Det hjälper inte att du skriver 3733 inlägg till om samma sak. Vill du påverka, bli medlem och gör rösten hörd. Här inne kommer du aldrig få bort Hult.

Missat båda matcherna med Jeppe. Något att behålla längre?

Nja tycker vi behöver spets inte utfyllnad. Sen var han blek mot Mora men igår bättre. Får se dagens match. Men han är klart bättre än Törngren som är helt iskall. Trodde faktiskt mer på Törngren iår men han är helt under isen. Byte med dalen Thörnberg mot thörngren tar jag alla dar i veckan

I denna match lyckades han dessutom få till en handfull bra skott mot mål. Mer än de flesta andra i laget lyckas med.
Han fick hjälmen för sitt driv och slit i matchen.