Omgång 27: Malmö Redhawks - HV71

Hatar mig själv för att HV påverkar mig så mycket men denna säsongen är kaos. Vissa matcher spelar man på guldnivå medans man andra matcher spelar som ett mittenlag HA.

Ja, HV har tillsammans med flera andra lag i SHL ett spelsystem som prioriterar defensiven och att ha fyra kedjor som alla ska ta defensivt ansvar och ändå producera i någon utsträckning. Jag tycker inte de värvat helt fel för dessa roller. Att vara femma efter halva säsongen är inte dåligt men jag tycker de ser ut att igen misslyckas med att hitta den eller de få spelare som både kan underordna sig spelsystemet och ändå krydda offensiv och PP som t.ex. Lindström, Lasch, Lindqvist och så vidare. Och därför tror jag mycket pekar på att de kommer att göra en knappt ok säsong och inte lyckas blanda sig i toppstriden.

Kloka Tankar :slight_smile:

Lite distans till matchen så gör absolut en bra match! Men ska vi vara riktigt ärliga så hade Hv inte massa farliga lägen egentligen. Är väl Camara som hade några och Fröberg.
Vi har långa anfall men vi har väldigt svårt att komma in mot kassen. Där handlar det om bekvämlighet och feghet! Det kommer göra ont att ta sig in där. Malmö å andra sidan hamnade ofta där med farliga lägen.
Tycker Gunnarsson gör en bättre match än Alsenfelt då Malmö hade mer lägen och farligare chanser.

Vi gör en OK match men vi är inte riktigt där ändå för att ge oss chansen att vinna.
Hade man haft ett farligt PP så hade vi haft avsevärt mer poäng och hade t om kunnat legat i toppen av tabellen för så många mål vi hade kunnat göra i den formen är otroligt många poäng vi gått miste om.

PP och BP är sjukt viktiga bitar och BO funkar bra men PP har ju inte fungerat sen Davidsson lirade typ!
För mig är det ofattbart och riktigt genant att styrelse och chefer inte åtgärdat detta sen längesen!
Spelare som klarar av PP kostar pengar men det har man inte verkar fattat och inte heller kommer att fatta!
Ska vi klättra i tabellen så måste PP fungera och ska vi ha chans i slutspel så är det ett måste! Ifjol åkte vi ut pga detta och risken är att det blir repris igen!