Omgång 27: Malmö Redhawks - HV71

Syns tydligt att HV inte tror på det. Alsenfelt har vunnit den mentala matchen mot hela HV.

Och sällsynt okreativt anfallsspel från HVs sida. En enda pass har man fått till över centrallinjen och den blev det mål på. Sen har alla skott kommit rakt framifrån rakt i madrassen.

God Jul Malmö önskar HV71. Här fick ni 3p i julklapp.

Sämsta jag sett. Skamligt usel insats.

vi blir aldrig bättre ä n 5 iår o ut ikvartsfinal pga obefintligt PP

Har HV chans att ta ett kliv upp i tabellen. Då ska man satsa på HV-förlust.

Numer klassiskt speltips.

Jag är oerhört frustrerad. Malmö vinner rättvist, men HVs genomjävlausla skitpissinsats är ju bara helt jävla patetisk!

Fan va dåligt!

Ett horribelt värdelöst PP samt spelare som presterar noll och inget, då vinner man inte. Camara visade vilja, sen var det klent. I sådana här matcher måste kapten Önerud visa vägen, men han var blekare än blekmedlet som jag har till tvättmaskinen.

Laget kämpar och krigar och är svårslagna och topp sex är vid den här tidpunkten är sämre än jag hoppats på men bättre än fruktat. Men de är för trubbiga för att kunna konkurrera med topplagen.

När det gäller pp så tycker jag Hv ska bekosta några externa konsulter (från Nordamerika) under en eller två dagar att lära det som Hv:s organisation tydligt inte kan…

Det kan betala sig…

Filip Sandberg är inte mycket att hänga i julgranen. Mycket besviken på hans utveckling. Tror inte det blir bättre heller.

Jag tänkte också skriva att jag tycker han borde kunna bidra mer…

Bra PP boys! Ta mig fan pinsamt. Varför ens plocka målvakten?

Fan!
Återigen så är vårt PP en av anledningarna att vi torskar!
Hade vi haft ett undermåligt PP så hade vi vunnit men nu har vi ett obefintligt!

Hur kan detta få fortsätta i en maktfaktor som Hv är i Sverige?
Det sabbade vår chans att gå vidare ifjol men ändå har man inte åtgärdat det!
Snacka om att ta det med en klackspark! Finns ju ingen som leder vårt PP utan det ser olika ut varje gång!
Håller man sig till sin gameplan så går det nog bättre än att hålla på och köra låt gå hockey!

Hult och Davidsson bör nog ge sig ut på marknaden och hitta någon som är vass att leda ett PP för det har vi inte idag!
Gör dom inte det så är det bara vänja oss vid att vi inte gör mål i PP! Problemet är ju bara att motståndarna får ju energi av att döda PP!
Bättre att vi säger till domarna att vi inte vill ha PP när de drar på sig utv!

En sån här match hade vi vunnit lätt om vårt PP fungerat! Vet inte hur många poäng vi hade haft extra med ett bra PP!
Men Hult verkar inte vilja lösa den biten då det ska vara jämnt skägg! Det är en stor del av problemet att skillsen saknas då spelet måste höjas ytterligare en nivå i just PP och det saknas i truppen!

vi gör en ok första period de 2 andra var patetiska

lillis, ass holsmtröm och hult out

0 mål framåt trots massor utav pp-spel. Riktigt uselt!
bra försök dock sista 3 min men så dax då att visa glöden.

Camara var ruggigt het i matchen men hittar inte målet, Törngren likaså. Didrik stabil i defensiven.

Sundh, Holma, Bergström, Sandin såg väldigt sega ut, i övrigt ganska anonymt för att vara en match precis innan ett uppehåll.

Läser att folk är besvikna på spelare x, y och z.

Samma visa varje år.

Vad tror ni? Kan det faktiskt vara så att det är tränarna som återigen misslyckas med att få ut det bästa av det material de har?

Kan det återigen vara så att sportchefen värvat spelare för helt fel roller?

Kan det vara att HV har ett spelsystem som inte lämpar sig för kreativt och offensivt tänk?

helt klart ledarproblem vi har

Magsår och ligga i fosterställning och gråta känslan idag…
Vårat obefintliga pp kommer riskera kosta oss dyrt.
Är Sundh slut?
Bergström är för osynlig hittills kontra lönekuvertet.
När värvar Hult Mr X som styr upp vårt pp?
När skickar man iväg Ikonen? Var Brynäs erbjudande för dåligt?
Jag tror att skulle DG komma hem kan vara skillnaden mellan kvart och final.

Just Ikonen är ett jävla problem. Det enda han bidrar till är att kosta föreningen pengar. Låt Brynäs ta honom eller byt in vad än dom vill bli av med i utbyte. Det värsta vi kan få är Lindelöf och den lönen är nog knappt en tredjedel av Ikonens.

Självklart är det så. Men i år har jag fått upp lite hopp iom att laget faktiskt presterar bättre än jag förväntat och gör riktigt bra insatser emellanåt.

Men de här avgrundsdjupt värdelösa skitinsatserna kommer vi tydligen aldrig att komma ifrån så länge vi får dras med vår ledartrojka.

Det som irriterar mig mest just nu, är den undermåliga hockeyn som spelas i hela SHL. Funderar starkt på att skita i säsongskortet nästa säsong.

Jag har varit ett HV-fan sedan 1990 och har följt forumet så länge jag kan minnas. Var på matchen idag och även om HV inte spelade så bra så kan man verkligen tillskriva vinsten Alsenfelt. Han är inne i zonen just nu och det är inte bara våra grabbar som har svårt att få hål på honom.

Mitt HV-hjärta klappar verkligen för vissa ikoner…men någonstans måste man börja att titta nyktert på truppen och inse att killar som OS och MT är skuggor av sina forna jag. Det känns inte värdigt att se dem så dåliga. Kulturbärare i all ära, men det hade nästan varit bättre att ersätta dem med juniorer… då får man iaf något oförutsägbart.

Forza HV!!