Omgång 27: Växjö LH - HV71

Suck.
MK får fan inte vara sådär passiv…suck.

Fyfan vad tungt…

Kändes rätt väntat.

Fy fan… Men samtidigt så är det ju sjukt att han får gå igenom hela försvaret utan att ngn gör ngt… Att domarna är värdelösa tar jag knappt ngn notis om längre

Total kollaps…

Där gick botten ur.

Wesslau såg ostabil ut från början och lämnar returer åt alla håll, HV spelar på en ettmålsledning i en hel period, domarna tappar huvudet och vips så var det 0p.

Bryt ihop. Ta nya tag. LHC på lördag.

Nej, redan i första perioden såg jag att Växjö har flytet på deras sida ikväll. Tre ramskott inom loppet av 7 minuter är fan otroligt. Att det inte blir någon utvisning på tacklingen på Brithén är nästan ännu mer otroligt…

Fy fasen va ni är sämst…Kolan bedrövlig…Pilut som stapplar och vi ger bort matchen…skämmes

Ridå ner… Jävla skit md…

Allt vände när brithén utgick. Hade domarjäveln tagit utvisning hade hv inte förlorat detta.

Med det lag Hv har så har man underpresterat under hela säsongen. Man hade en svit med några vinster men det var mer tur en skicklighet.

Man jobbar hårt men det händer inget framåt vilket det borde med SHL:s starkaste forwardsbesättning.

Nä känns sådär. Hv borde kunna bjuda på mer lir.

Jag kan samtidigt tycka Brithén måste vara beredd mer på en tackling där, på sättet han faller ser det ut som han blir helt överraskad.

Så JÄVLA nonchalant i tredje. HELVETWE:

Tråkigt. HV hade chansen att hänga på i toppen och dryga mot LHC, men nej, inte då. Det är sällan eller snarare aldrig så att HV tar vara på chanserna att dra ifrån i tabellen.

Men varför skulle vi ha domarna med oss :question: Det har väl aldrig hänt så vi får spela fan så mycket bättre för att vinna när vi har dom randiga mot oss :exclamation:

Suck! som vanligt blir vi passiva och försiktiga på isen när vi ska försöka spela på en ett måls ledning. ofattbart kasst att släpper in 3 raka mål i 3e :frowning:

Bästa i dag är AJ fan vilken tävlingsmänniska hatar att förlora tjurig och vresig när c more interjuvar honom :slight_smile: Större delen av backarna som vanligt totalt sämst :frowning:

Tre riktigt svaga insatser av backarna bidrar starkt till att HV förlorar matchen.

1-1 Berglund
2-1 Kolan
3-1 Pilut

Samtidigt hade vi 5-3 i en minut och jag trodde att bilden hade låst sig eftersom det gick så otroligt sakta. Också en starkt bidragande orsak till 0p.

Vad fan gör Karlsson på växjö’s 2a ?

Bra fråga! Inte fan är det sitt jobb i alla fall :exclamation: