Omgång 27: Växjö LH - HV71

GÖR han något?? :question:

Om nåt så GÖR han väl BORT SIG…

Karlsson och Berglund är stabilt dåliga i egen zon.

Angående Karlsson , misstag händer ibland. Det får man räkna med.

Det som gör mig lite arg är att man (om än omedvetet) spelar på en 1-0 ledning. Helt bedrövlig inställning i tredje period.
Jag saknar faktiskt Fiala i PP. Kanske är det bra att peta honom om man ser det långsiktigt, men jag saknade honom ikväll.

+++ - P. Carlsson. Hårt jobb i BP och snyggt mål, nära att göra ett till dessutom.
++ - Campoli. Het idag igen.

    • Thörngren. Fortsätter imponera. Spelar moget.

Tycker Hv “tappar” greppet om matchen efter första perioden då de borde gjort 2-3 mål, istället arbetar sig Växjö sig in i matchen ju mer matchen lider, Hv gör mål mitt i Växjö pressen, pressen fortsätter resten av matchen o Hv försöker spela på 1-0 ledning vilket sällan brukar gå.

Tacklingen ja det är en tackling i ryggen helt klart, men han kommer inte in hårt i den och Brithen tittar upp sekunden innan o vet att han ska komma, får nästan känslan av att han söker tacklingen för att få en utv med sig, tyvärr så blir han skadad, hoppas inte på något allvarligt. Men borde ha varit en 2+10 min checking from behind.

Vad herrarna betong fötter #22 o "25 gör när Rosen glider genom löjligt enkelt o får vispa upp den i nättaket, det är helt otroligt.

Bedrövligt försvarsspel är vad det är, klart att det är bra avslut men du ska inte kunna glida igenom hela försvaret och hänga två i krysset det är inte juniorlag i SHL och det är inga rokkiebackar även om Pilut inte är så gammal.

Det blri dock tungt för mig att gå till jobbet här i Växjö…De är så äckligt stöddiga efter en vinst här.

Tycker Karlsson spelar allt för optimistikt i egen zon ganska ofta tyvärr. Nu säger jag det inte bara för statist rollen idag på växjö’s 2a mål utan i rent allmänt. Glömmer inte laines frustration för några omgångar sen när vi tappade poäng i slutet… BAD

Suck att jag alltid ska ha rätt när det gäller denna förbannelse i derbyn borta, besvikelse efter besvikelse. Domarna avgör matchen med sin låga skitnivå återigen men det får fan inte se ut som det gör framför mål!

9 poäng efter saik som bara vinner och känns som vi aldrig kommer ikapp…:frowning:

Tråkig match, vi slutar kämpa och ger upp farten vi hade behövt för att vinna.
Och givetvis ska Växjö bryta alla dåliga trender mot HV, som vanligt.

Tänkte att vi kunde vinna idag när jag inte var där, för varenda match jag sett live har vi förlorat. Men det hjälpte inte att stanna hemma heller…

Vid första målet håller dom fast Ridderwall lagom mycket för att han inte ska hinna störa puckföraren tillräckligt innan passningen kommer. Och Berglund fokuserar på att backa spelaren istället för att se till att han inte kan använda sin klubba. Ersberg hade inte släppt in det målet, det är jag säker på. Det är ett typiskt Wesslau mål när han är ute och skär av skottvinklar och lämnar kassen öppen på sidorna.

Kollar man på Brithéns tackling ser man att han får en bra smäll över sitt vänstra ben och inte kan stå upp pga det. inte konstigt att han fullständigt viker sig som Wikegård sa, alla vet hur lätt det är att hålla balansen när man blir knäad i knävecket.

Kolan fastnar med klubban mellan benen på Rosén och fokuserar på att inte åka ut för tripping istället för att bara flytta på honom med sin tyngd, det hade räckt för att förhindra det målet. Karalahti hade definitivt gjort det…

Sista målet är typiskt Reddox, en stänkare i nättaket. Ett snyggt mål men den energin borde HV aldrig bjudit på genom att ge bort matchen innan dess.

Bara sett en vinst live så jag vet hur det är…

Tycker domarna för en gång skull höll en bra nivå matchen igenom. HV faller på eget grepp. Växjö vinner rättvist ikväll.

Med skitnivå menar jag tacklingen ananrs ok men va fan får inte vara såhär med stora misstag varje match. Rättvist kan diskuteras, ser man till hela matchen var det jämnt och HV kunde satt ett par mål till så mnja.

Hv faller på eget grepp genom att spela på en 1-0 ledning!
Hur kan man ens få för sig att en försöka spela på detta? När vi går för det så kör vi över
Växjö men som Arto Blomsten sa att Hv gav Växjö lillfingret men de tog hela handen!

Men annars tyckte jag Hv spelade riktigt bra i 1:a perioden!

+++ P.Carlsson - kämpade och slet och vet inte hur många skott han blockade idag
++ Thörngren - visar en speed och energi

  • Karalahti - otroligt kylig med allt han gör och höll på att sätta en i krysset
  • Pettan - har sett bäst före datum och hänger helt enkel inte med längre och slarvar och sätter andra i trångmål
  • PP 5 mot 3 och skapade inte en farlighet och frågan är om Sandberg verkligen ska spela PP?!

Nu tar vi med oss 1:a perran och kommer igen nästa match!

Svår bortamatch. Som sagt, vi gör en riktigt bra första period men tappar helt momentum efter 5-3-spelet och ger Växjö energi.

Gillar Karalahti men tycker att han drar ner på tempo alldeles för mycket, speciellt i powerplay. Hade vi fått igång ett snabbare spel i 5-3 så hade vi förmodligen fått ett par riktigt bra lägen som kunde ha resulterat i mål. 2-0 där och jag tror att HV hade relativt lätt kunnat få med sig 3 poäng.

Jag kan ta en förlust men blir så jäkla frustrerad på att lyssna på chips-Arto match efter match.

Som AJ sa, det är tur att vi kommer få möta Växjö snart igen.

BTW Laksoo är anmäld till disciplinnämden

Jag såg delar av förra och denna match och mitt intryck är inte att det är #8 som drar ner tempot. Jag tänker speciellt på ett PP i förra matchen där jag va imponerad av hur snabbt han levererade puckar. Jag såg oxå ett PP denna match (5 mot 3) där det gick långsamt när han hade pucken. Den slutsats jag gjorde igår var att de övriga spelarna inte rörde sig till bra lägen att få en pass utan stod stilla i skugga eller på odugliga positioner. Notera att #8 tidigare i karriären plockat mkt poäng i PP och är en relativt pålitlig poängplockar.

idioten i Lökars fick 3+1 av lotterinämnden.

surt att det missades av domarna under match. Hade knappeligen blivet samma slutresultat om inte domaren återigen missat något solklart. Så jävla irriterande.

JP-femman

5+ Chris Campoli. Inblandad i mycket av HV:s spel genom bland annat två målgivande passningar. Defensivt uppträder kanadensaren med stor pondus.

4+ Filip Sandberg. Skapade mycket oreda för Växjös backar. Gjorde sitt första SHL-mål för säsongen.

3+ Jere Karalahti. Ingen ny poängsuccé men HV:s nyförvärv visar upp ett lugn med pucken. Gjorde inte bort sig mot Växjö.

2+ Christoffer Törngren. Började riktigt bra men mattades lite i den andra halvan av matchen. Stark i de fysiska duellerna.

1+ Patrik Carlsson. Gav HV hopp om poäng när han reducerade till 2-3 i slutskedet av den tredje perioden.

Andreas Johansson. -Vi startade bra och hade kunnat ha ledningen med 3-0 redan i den första perioden. Enligt mig blev
“bedömningen” väldigt avgörande och syftar på Teemu Laaksos tackling mot Ted Brithén i den tredje perioden.

Sam Hallam. -Det var skönt att vi hade marginalerna med oss i den tredje perioden. Spelet fyra mot fyra blev avgörande.