Omgång 28: HV71 - Malmö Redhawks

[size=150]HV71 - Malmö Redhawks[/size]

Hemmamatch mot Rödhökarna stundar för HV71. Ett HV
som kommer från en skön borta seger mot DIF i Globen.
Kristofer Berglund är avstängd i två matcher och Christoffer
Persson är tvingad till en handoperation och blir borta en tid.
Sandberg och Thörnberg fortsatt skadade.

hv71.se/artikel/jjk0ajq6m-3 … -operation

[size=150]FORZA HV71!![/size]

Man har “halva laget” borta och väljer att vila våran super målvakt Gunnar…inte smart.

Vi måste verkligen vinna matcher, vi kan väl vila Gunnar när vi har ett hyffsat ordinarie lag på isen istället ?

Sluta soffcoacha och kritisera allt. Räcker det inte med att konstatera att det är synd att han inte spelar utan att ifrågasätta intelligensen i det valet? Vi vet inte vad som ligger bakom denna justering.

På ämnet så är det inte så oväntat att Gunnar the greatest vilar med tanke på att Lillis hintade om detta redan på presskonferensen efter dif-matchen. Även i den längre intervjun (hockeysverige?) så påpekade Lillis att han är nöjd med målvaktsuppsättningen och känslan var att han ville få in Felix mer i matchandet. I många coachers värld är det viktigt att ha igång två målisar givet att något händer. Samtidigt som jag håller med om att vi behöver poäng så borde vi väl kunna komma upp i en standard på laget där vi kan vinna matcher även om inte Gunnar står på huvudet.

Nu med lite vinster i laget och en bra defensiv kan det va läge att ta en titt på lite mätetal inför Malmö-matchen:

  • Vi har tre spelare på topp 20 i poängligan:
    12 Ljungh: 8+11
    15 Tedenfart: 6+13
    18 Önerud: 11+6

  • Toppmålis i Gunnar, etta i SHL i SVS% (93.23) och två i insläppta mål (1.77)

  • Hv ligger på delad fjärdeplats i minst insläppta mål (trots en bottenplats i serien, starkt)

  • Näst sist i PP%, näst först i BP%

Vi har en bra defensiv (med Gunnar i målet iallafall), vi har halva laget borta. Jag tror på en målsnål match.
Någon som vet om Tedenby är med?

Även Malmö ställer upp med ett skakeskjutet lag, Öhman Mylläri, Molin, Hardt samt Görtz är skadade, ingen omöjlighet att knipa 3 poäng igen.

Han tränade igår ihop med Ljung och Wännström

Gott!

Klart vi kan vinna utan Gunnar, men det blir ju svårare att vinna utan Gunnar och utan en jävla massa andra viktiga spelare pga JVM skador ect ? men okej man får inte soff coacha här alltså, trodde det var det forumet var till för

Sorry, jag menade inte att du inte får soffcoacha, jag menade att du inte behöver soffcoacha OCH kritisera allt. Som soffcoach måste du vara öppen för att det kanske är det absolut bästa alternativet att vila Gunnar nu så han inte riskerar skada, eller behöver vila bort sjukdom eller att något annat ligger i vägen för att han presterar bättre än Felix. Det var allt. Soffcoacha på!

Visst det kan vara att han är sliten men jag blir orolig då jag ser Gunnar som solklar första målvakt och vi har inte direkt ett dröm lag att placera på isen ikväll om du förstår vad jag menar, då kanske Gunnar hade kunna varit den som fick fördelen att gå till Hv trots allt.

Vi behöver ju poängen lixom

Enda anledningen till att Gunnar inte står idag måste ha varit trötthet från DIF matchen. Han är ju totalt inne i zonen nu, men han såg riktigt trött ut efter DIF. En målvakt tappar ju sjukt mycket vätska i en match. Tar några dagar att fylla på glykogenreserverna.

Sen som någon nämner är det ju bra att ha två målvakter igång. Ofta är det bättre psykologiskt för en keeper att bli avplockas efter en kanonmatch.

Undra hur mycket Strömberg får städa efter Andersson i egen zon ikväll.
Ska bli riktigt intressant o se hur man klarar att följa upp Dif matchen.

Goalies
37. Gunnarsson, Jonas
25. Sandström, Felix

1st Line
66. Ytterell, Alexander
3. Lauridsen, Markus
73. Wännström, Sebastian
16. Ljungh, Markus
21. Tedenby, Mattias

2nd Line
8. Andersson, Nils
9. Strömberg, Didrik
23. Figren, Robin
18. Andersson, Joakim
11. Önerud, Simon

3rd Line
20. Fransson, William
44. Lehtonen, Mikko
12. Thuresson, Andreas
41. Johnsson, Johan
17. Brännström, Isac

4th Line
26. Wennlund, Max
28. Bengtsson, Anton
13. Sundh, Oscar
Extra Players
67. Törngren, Christoffer (LW)

Hoppas verkligen Felix Sandström gör en riktig kanonmatch ikväll! Det vore riktigt kul och det jag hoppas mest på!

vet inte, men de känns inte bra det här. Kanske är negativ men…

Hör inte hit, men det är fan skandal att Berglund fick ytterligare avstängningar.
Jävla skitregler, som ändå inte beivras konsekvent. :imp:

Med det sagt hoppas vi på en bra match. Har sett ok ut hittills!

Hv har haft några kanonlägen, tror Figren sumpat 2, men givetvis gör mif mål i sitt första PP…surt, tycker Felix skulle hängt med där.

Den hade Gunnar tatt

Mycket svagt agerande av Sandström…