Omgång 28: HV71 - Malmö Redhawks

Men tryck in trissan nu då!!!

Tror lite så här,

Det kvittar hur mycket tränarna i HV71 ritar taktiktavlor, manar på sina gubbar, skriker och river sitt hår. Det kommer inte bli nån skillnad förrän Johan Hult vaknar upp ur sitt idé och inser att det behövs nyförvärv.

De gubbar som HV71 har att tillgå spelar nämligen på min maxkapacitet. De har inte mer hockey att ge. Så att försöka match efter match med taktiktavlor och taktiksnack om det ena och det andra, hjälper ej tyvärr. Spelarna vi har går på full kapacitet. De blir snarare sämre och slitnare för varje match som går. Givetvis är det också en effekt av att det går dåligt för hela laget, det gör att varje enskild spelare får sämre självförtroende.

Börjar dock bli lite trött och less på att skriva och även läsa liknande texter från alla oss i matchtrådar efter matchtrådar. Vi snackar om samma saker varje match nästintill. Vi alla trycker på saker som nyförvärv, Hults avgång e t c.

Tills nästa match kan man nästan kopiera inläggen från de 10-15 senaste matchtrådarna, allt är precis lika aktuellt som nu.
Och kommer så vara tills Hult vaknar ur sitt idé.

Bevittnade just Rögle göra 1-0 MIT djurgården. Rögle spelar bra. Sån fart.
Våra närmsta konkurrenter leder nu måste pucken in. Annars får man ju hålla på djurgården idag och de vill jag helst inte.

Ytterdräll…

Ser väldigt lojt ut. Ytterell :frowning:

Är,Ytterell full månne?

Malmö gör det riktigt, riktigt bra.
HV gör det riktigt, riktigt dåligt.

Lösa odistinkta pass. Ser lojt ut.

Sen fattar jag inte hur Figren lyckats komma undan motorsågen i år. Så jävla loj. Han hör inte hemma i det här laget.

Figren är tränarna gullegris, han spelar i första PP, han är gubben man kastar in när man plockar målvakten, väntar bara på att han ska få C på bröstet också.

Otroligt stängd match utan några vidare målchanser. Känslan är att det inte blir fler mål.

Bättre andra period än första men för dåliga avslut som vanligt på de få heta möjligheterna. Ett turskott från blå med trafik styrning och en turstudds känns som enda enda sättet vi kan göra mål på.

Hoppas det blir lite förändringar i laget inför sista ,
gå ner på 3 kedjor eller möblera om helt …
Tycker inte mycket fungerar just nu ,
är för långt mellan backar och forwards …
Malmö får för många 2-3 …
Jag har endast sett 2 ggr denna match då back vågar gå upp och hjälpa till i anfallen ,
och det är då vi fått de längre anfallen…
Som det ser ut nu så äger Malmö mittzon , och det är därför det går så knackigt …
Vi kommer aldrig in med fart i Malmös zon…

Andra perioden skulle det åkas mer skridskor sa Lundh
Undra om det var någon som lyssnade på honom i pausen.

Nu kommer vi en o en igen och då ser vi ut som ett juniorlag!
Vi måste helt enkelt stäppa upp farten på rören samtliga och komma in kontrollerat med puck annars äter ju Malmö upp oss.
Malmö slarvar vansinnigt i egen zon men Hv är liksom inte där i sin press.
Avsluten känns som de inte själva tror på det men drar iväg en loppa bara för att och oftast i magen på målisen.
Mer distinkt i alla lägen i tredje tack!
Farten
Fysiken
Passen
Avsluten

Då vänder vi detta!

Ja, blir Lundh kvar nästa år är man ju orolig att Figren får treårskontrakt. Å andra sidan. Figren gillar ju att byta lag. Så vi lär förhoppningsvis slippa honom av den anledningen. Men skulle inte bli förvånad om HV gör allt de kan för att behålla honom…

Fy vad HV kastat pengar i sjön med den värvningen.

Vi är i akut behov av en målskytt, det är klart.

Figren är ju en av de få som verkligen visar något denna match tillsammans med Thuresson.
Däremot så kan man ställa sig frågan vad Thörngren gör i Hv fortfarande när han blir petad av en junis.
Han håller verkligen inte SHL mått än utan skulle må bra av några år i Allsvenskan.

Håller inte riktigt med här. Han producerar visserligen inte som han bör för att spela i en toppformation. ( vem gör de egentligen).
Däremot så jobbar han stenhårt tycker jag, fler borde jobba som Figren. O nä jag skämtar inte ifall den frågan skulle komma.
Hv är som jag sagt innan inte ett dugg bättre spelmässigt sen tränarbytet. Skillnaden är att dom fått med sig några segrar.
Men spelet ser precis likadant ut. Tyvärr.

Hv kommer ingenstans. Malmö stänger ner hv rätt enkelt. Precis som förra gången lagen möttes i Kinnarps…

Tyvärr svårt att se HV vinna den här matchen, eller ens göra mål för den delen. Fruktansvärt fantasi- och viljelöst ikväll. Man har i princip inte skapat en enda riktigt farlig målchans. Det blir liksom inget av de lägen man skapar. Någon dräller bort läget, eller så skjuter man mitt i madrassen på en helt oskymd Ahlsenfelt.

0-1 eller möjligen 0-2 i tom bur.

Riktigt tråkig match förövrigt…

Enormt avslaget.

Sen gillar jag också att Figren jobbar hårt varje match.

Finns andra som inte gör det som jag hellre skulle kritisera.