Omgång 28: Malmö IF - HV71

Malmö IF vs HV71


imageimage

LHC senast var droppen. Det märks. Nu haglar önskemålen om att entlediga Tommy i alla möjliga fora på både inter- och intranät. Asså, inte HV’s intranät, där verkar det vara business as usual. Vad nu det är i dessa dagar och tider? Hur skriver man en match-ingress när man inte vill se mer matcher? När man hoppas att serien blåses av just nu, när vi ligg… nej just det, vi halkade precis under… [mörker]

Malmö då? Ja, jo, vi skall precis åka ner och pajja en av deras trender. Den med 14 raka förluster på hemmaplan. Det tror jag nog vi har en chans att greja. Fast om man för en kort stund skall undvika galghumorn så är det en måstematch i dess mest prekära betydelse.

Man har haft en förhoppning och förståelse för att Tommy vaskat om i kedjorna under hösten, för att leta kemi, för att leta framgång. Men varje match så saknas antingen framgången, kemin, eller bägge och skulle man mot förmodan hitta något, ett litet uns av något, ja då är tombola-Tommy där igen å petar. Man har tröttnat. Det har man.

Tommys tankar

FORZA HV71!!

1 gillning

Ja, nu får det tamejfan krigas på varenda post under hela matchen. Både på plan och i båset. Är det någon som visar tecken på att inte göra det så skall dom genast plockas av isen och in i bussen. Det skall finnas spelare som läxar upp varandra om man inte ger allt. Detta är sista chansen för många spelare och ledare att visa att vi vill finnas i HV71!

2 gillningar

Shore spelklar enligt jp

Nättinen "skadad’ igen, saknas imorgon, undrar om han gjort sin sista match i HV.

Puck som tagit illa på fingret, om nu det stämmer

Bara vinna eller försvinna. Tommy har förhoppningsvis satt sin sista time out-potatis i denna föreningen vid förlust.

Då lyckades man få en snabb tid på Migrationsverket i Umeå.
Hoppas att det var värt att göra den flygresan.
Shore kanske smäller in ett mål.

Alltså man vill ju vinna men känns ju inte som vändningen kommer komma med denna tränartrojkan ändå. Så en förlust kanske är det bästa för laget?

1 gillning

Ja, nu är det hög tid att alla ger allt de har och slutar glida på en skridsko. Vill se mer av våra energispelare också. Måns ska in och vara en jobbig jävel och Herman ska ut och tuta och köra. Ge Lill-Dansk ordentligt med förtroende och ge Forsberg och André bästa förutsättningar att vara poängledande.

Gillar att Lindbom går ut och sågar laget, med att varken spelare, eller ledare var godkända mot LHC. Typer av dessa uttalanden är mycket ovanliga rent generellt och kan peka på att det pyr ordentligt bakom öronen på Tommy.

4 gillningar

Denna viktiga match missar jag. Kanske lika bra det. Ett debacle redan innan pucken släpps.

Vart läste du om Lindbom? Vad sa han?

Hittade!

Alltså Lindom är ju rolig. ”Vi måste börja vinna hockeymatcher”, ja jo. Det är väl det hockey går ut på. Gör man rätt saker på isen och mer mål än motståndarna så vinner man. Men om man inte gör rätt sker på isen? Ähh helvete vad skeptisk jag är! Ingen i föreningen förutom spelarna själva verkar fatta hur illa det är.

Börja vinna matcher så löser sig allt!! :grimacing:

Innan matchen på annandagen hade jag känslan att det här fixar vi (alltså kontrakt för SHL nästa säsong). Vi har en uppåtgående trend, förstärkningar har kommit och MIF och IKO är t o m sämre. Kanske även Brynäs. Sen torskar vi med 0-3 hemma mot Cluben, efter tafatt och intetsägande spel. Jag tror fortfarande att vi grejar det, men en sån rättvis förlust mot “E4-rivalen” gör ju att man blir benägen att skita i det och kolla hur det gick i efterhand i april. Att börja följa bordtennisen istället. Kom igen nu HV, hoppas att Shore blir en dundersuccé och vi hittar ett vägvinnande spel.

Ang shore så lär han bli en i mängden som alla nyförvärv. Är la bara joey som blivit som man trott. Ja kaski är bra också.
Har inga förhoppningar att han höjer laget avsevärt.

Jag vet inte om jag vågar titta på matchen ikväll. Det känns som en given förlust:
-Malmö var tydligen inte dåliga mot ett bra VF
-Malmö har en väldigt stark defensiv speciellt på bortaplan, någon gång måste den sitta hemma också.
-De har en svit att bryta, alla lag bryter sviter mot HV.
-HV truppen verkar lite ur balans iaf utifrån sett med APs uttalanden och sedan JLs snack också.

Det som talar för HV är att de har bättre målvakt, bättre hockey spelare än Malmö och att man på något märkligt vis alltid studsar tillbaka efter de värsta bottennappen.

Så jag tror 3-2 till Malmö i sudden, efter en otroligt dålig hockeymatch.

Och snälla Tommy, spela Foppa i PP1. Han har ligans bästa skott.

2 gillningar

Vet inte hur stora slutsatser man ska dra från matchen mot LHC. Att bli nollade på hemmaplan en annandag-jul-match är förstås otroligt trist och inte alls vad någon av oss hoppats och trott på.
Jag hoppas att detta var en engångsföreteelse. Det kändes som vi spelade en bra bortamatch mot Växjö senast och man kan ju inte bli klappkass på en match. Tror att uppehållet varit dåligt för HV, i vanlig ordning.
Är nervös för att kvällens match inte alls blir den vändning tillbaks som jag hoppas.

problemet är ju att allt kan bli klappkasst efter en match, speciellt om man kör tombolan om och om igen, samt saknar grundspel som folk köper och kan lira. Har man inte lyckats med sina formationer på hela säsongen, då blir det ju så här. Dagsform, eller mer korrekt: tur, om man skall lyckas.

Ja jag tror inte det är bra att kasta runt bland formationerna för mycket. Svårt att skapa kemi om man har en match på sig. Om vi ska få detta funka behöver vi jobba in formationer även om det ser lite sådär ut under några matcher. Men i dagsläget tror jag inte ledningen vågar göra så tyvärr.

Att döma av gårdagens träning, är det inte ett lag ur balans. Tvärtom skulle jag säga. Laget var mer än 20 min sena ut på isen. Troligen hade man rensat luften ordentligt efter matchen dagen innan och troligen var det “högt i tak”.

Det lyste ändå harmoni, beslutsamhet och revanschlusta över gänget. Jag vore inte ett dugg fårvånad om spelarna haft starka åsikter om Tommys matchplan mm, för om någon uppträdde “onormalt” på träningen så var det Tommy som var riktigt dämpad jämfört med hur han brukar vara.

Dessutom tydde träningen (och även dagens värmning) på att man återgår till de formationer som ändå funkat hyfsat bra under “vår vinstperiod”, förstärkt (?) med Nick Shore vilket jag tror truppen är tillfreds med. Jag är försiktigt positiv inför kvällens match. Det som skrämmer lite är ju Malmös hemmasvit. Nån gång kommer de ju att vinna. Troligt lag, om inget oförutsett sker under dagen:

Ortio, Gunnarsson

Andrae, Hjalmarsson
Billins, LaLeggia
Martinsson, Torp
Glad

Lenc, Shore, Petersson
Tedenby, Vesel, Forsberg
Bödker, Miele, Moelgaard
Hansson, Matson, Lindbäck
Vigneault

Med tanke på Vigneaults förtroende, blir jag inte förvånad om han ändå dyker upp högre upp.

11 gillningar

Tack för intressant info, Zico!

Blir hoppfull när jag ser hur laget formeras.

Ser ok ut. Som sagt, formationer som funkat hyffsat tidigare. Hade nog velat se fisken på Vesels plats, men inser att det kanske är aningen dumt, sett till att vesel inte kan spela med gammeldansk och Miele, utan bara med foppisch.

Synd att Kaski inte kan peta bort torp ur topp-6 på backsidan, men bra om Martinsson får vila lite i tredje backpar.

Om Sam får en enda minut går topplocket… vilket han kommer få, vi har aldrig inte spelat 13e-forwarden. I detta fall är det en dålig grej.