Omgång 28: Malmö IF - HV71

Hoppad verkligen lilldansken får lira i denna kedjan, kanske kan han väcka dem till liv. Ung och hungrig med två rutinerade spelare. Kan bli bra.

Jag hoppas Fisker får centra Miele linan. Jag tycker Miele är 1+ som center, men är ganska bra som vinge. Han får bättre utnyttja sina offensiva skills då. Hans defensiv lämnar ju oerhört mycket att önska.

Sen ser jag hellre #19 än Vesel, jag tycker Vesel är väldigt begränsad på denna nivån. Medan Vigneault till och från visar att han håller. Dock inte väldigt ofta. Men det är nog en icke fråga då Nättinen lär centra den linan sen.

1 gillning

Kaski är väl skadad? Med Sjöholm på J-VM och Westerlund på “waivers” så får vi nöja oss med Torp. Det är ju en kille som visar känslor, vilket kanske inte är fel.

Det var det jag syftade på. Med honom borta kan han inte peta ner torpet, men samtidigt så kanske detta är en match för torp. En tjurig grismatch. Vi skall ju ändå till den gristätaste delen av sverige.

2 gillningar

Ja och vi har ju sett i HVTV att bödker hjälpt torpet med danskan så nu borde han kunna trashtalka malmö ordentligt!

4 gillningar

:slight_smile: Ok då är jag med. Tror absolut detta kan vara Torps typ av match. Nån som kan käfta lite med Sylvegård, och trycka till han om det behövs.

3 gillningar

Johannes Salomonsson efterliknar ju Malmö vid orker. De är ju rysligt fysiska, men det är typ allt. Dålig målvakt har de också. Så kanske inte fel att Torp spelar idag.

1 gillning

Tack för input Zico!

De femmorna ser klart bättre ut och är väl så gott det går att göra med det vi har. Synd med Kaski och Nättinen måste vara gjord av glas, men inte en dag för tidigt att sätta några av femmorna nu. Gillar fjärde som ren checkingline samt att Forsberg sätt i okej omgivning.

1 gillning

Jag är tyvärr relativt säker på att HV förlorar idag och jag hoppas att det ändå leder till något positivt, nämligen tränartrions omedelbara avsked. Men även där är jag relativt säker på att de kommer vara kvar och köra laget ner i allsvenskan igen.

Samuelsson o co har ingen lösning för det här. De har ingen plan. Hade man haft det så hade HV lyft nu med nya spelare i truppen osv. Men inget händer. Tillskriver tränarna allt ansvar för det.

Tycker att Sam är bra att ha framför mål i pp.

1 gillning

+1

Måste nog köpa ett gäng ölbärs och fira att HV har seriens bästa radarpar i Shore/Petersson. Inte ens Tommy kan sabba det här ikväll. Nu blir det ett segertåg som heter duga resten av säsongen!

4 gillningar

Hoppas du har rätt

Eller så blir Shore som de allra flesta som får på sig HV-dressen, halvt värdelös :sunglasses:

Total jätteångest inför ikväll. Känns som en kvalmatch. Snälla hv. vinn!

Linorna @Zico nämner känns intressanta. Tack för en bra rapport!

Saknar inte Nättinen ett dugg, laget blir betydligt bättre utan honom. Blev försiktigt optimistisk nu mitt i all bedrövelse!

Tycker ändå Tedenby och Petersson haft kemi när dom varit på isen så hade spelat:

Tedenby Shore Petersson

Lenc Lilldansk Forsberg

Stordansk BigSam Miele

ElakeMåns Matson/Vesel Herman

Känns riktigt obehagligt såhär inför matchen. Snälla bara vinn…

Grönborg redo att ta över vid förlust?

Jag hade nog hellre sett Sam på plan och Vesel som 13e.
Tycker Sam bitvis visar att det finnas något där.
Vesel tycker jag visar att han inte alls håller på denna nivån.
Nättinen är han kvar säsongen ut ens?
Jag tror inte det är färdig värvat.
Nubben har nog någon till räv bakom örat

3 gillningar