Omgång 28: Malmö IF - HV71

Luleå går från ledning 3-0 till 7-4 i baksidan.
Inte för att det spelar någon roll när HV71 själva spelar som ett gäng krökta cykelstyren, men inte ens de andra resultaten var positiva ikväll.

Edit: well, nu är ju även Luleå teoretiskt inblandade i bottenslasket. Teoretiskt alltså. I praktiken verkar inte HV vilja göra match av det.

Tyvärr kan du lika gärna addera Norberg, Lindbom och Wilander också. Ingen uppsida någonstans.

1 gillning

Att överhuvudtaget spela en iskall Vesel tycker jag är oerhört märkligt.
Nej vi behöver nog mentalt ställa in oss på kval tyvärr.
Det ser nattsvart ut.

Det är i detta läget laget behöver stöd. Vi som fans stöder inte ledningen utan laget. Vad fan ska bojkott leda till för gott?

2 gillningar

Kul att folk gnäller på Tommy… Hur sjutton ska han få ett lag fullt med spelare som inte producerat på 2år att börja producera i SHL? Titta på vilket lag vi har och nämn sju spelare som faktiskt producerat med imponerande resultat senaste åren i en liga som är eller motsvarar SHL. Vi har några avdankade KHL-spelare och överbetalda HA-clowner, resterande är spelare som inte dög till i övriga SHL-lag som Nubben valt att skriva kontrakt med av någon outgrundlig anledning. Visst, Tommy är inte världsbäst, men han är inte grunden till problemet.

1 gillning

Men tycker du stödet föreningen får gör någon skillnad? Blir ju bara sämre och sämre. Bojkott kommer leda till att något/ någon gör något.

1 gillning

att ledningen ska vakna. varför ska de pissa oss i ansiktet år efter år efter år dags för fansen att visa lite missnöje. Nu räknar de med att vi ska ställa upp vad de än gör

Foppa skjuter i ribban i PP vid 0-1. Sen bjuder vi in Malmö i matchen på sedvanligt HV-manér.
Bara konstatera. VI ÄR ETT BOTTENLAG. Med allt vad det innebär med tur och otur. Känns bottenlöst vidrigt och ska inte kunna hända. Besvikelsen är total.

Men jag sa ju själv innan matchen att en förlust nog vore det bästa idag…

1 gillning

Amen… +1

Jag har ingen vidare substans, men vet att man satt press på Tommy inför matchen mot LHC. Två förluster senare lär pressen inte vara mindre iaf. Tycker man såg tydligt på en sådan som André Petersson idag att han inte tror på detta. Samuelsson hade inte laget med sig idag och inte heller mot LHC vilket känns tydligt och då bör det inte dröja länge innan han avsätts.

Nä det känns som att man behöver ta ett nytt avstamp i ledarfrågan. Har svårt att de att det skulle bli sämre i alla fall

Så är det kanske, men när inte laget längre tror på idén känns det rimligare att byta ut en tränare snarare än 20 spelare.

1 gillning

Sen tror jag inte det är Malmö vi ska hoppas på i ett ev kval… det laget är som byggt för ett tjurigt kval… tror vi har bra mkt bättre chans mot Oskarshamn el ev lhc om de nu skulle falla ihop…

Menar du att spelarna trodde på idén i början av säsongen? Något hände efter uppehållet, antingen blev övriga lag klappkass eller så fick HV medvind, men bortsett från det så har det sett ut såhär hela säsongen tycker jag.

Tror inte jag, eller många med mig pallar ännu ett kval. Måtte vi klara plats 12.

Är inte Lindboms och Wilanders telefoner varma ikväll så vet jag inte vad…. Som en våt dröm och se Grönborg i båset nästkommande matcher.

Gruppen har kört hårt på Tommys linje, helt klart. Den senaste tiden har förtroendet sjunkit och gruppen är stark, men övertygelsen om Tommys spelidé brister.

Vi har skilda åsikter här, menmen, som du säger. Lättare att byta ut en tränare än 20 spelare. Tyvärr så tror jag att vi ser HV på “topp” just nu och att det bara kan bli värre, vet inte vad någon skulle lyckas få ut av detta gänget

Jag har inte skrivit min åsikt.

2 gillningar

Om Emil Andrae har en offensiv och en defensiv möjlighet väljer han den offensiva … utan att göra någon riskbedömning…

jäkla juniorfasoner

Hade det varit Hjalmarsson hade han tittat upp först och sedan agerat - inte tvärtom

Så trött på sånt