Omgång 29: IF Troja-Ljungby - HV71

Värdelösa Troja har ett bättre PP än HV. Efter 28 omgångar. Spännande.

Förra matchen var en stark konkurrent till årets sämsta match

Så illa är det ju inte….
Första 10 i andra spelade vi nästan jämt med Troja ju :unamused:

Matchen mot Västerås toppar väl ändå?

Gunnar är grym idag. Den enda som är godkänd.

Tveksamt va? Västerås spelade ju något som liknade hockey den matchen. Denna match är bedrövligt extra allt från bägge lagen.

Är det inte trojaspelaren som drar upp matsons klubba i ansiktet avsiktligt?

Lätt :laughing:

[quote="
Förra matchen var en stark konkurrent till årets sämsta match[/quote]
Matchen mot Västerås toppar väl ändå?
[/quote]
Tveksamt va? Västerås spelade ju något som liknade hockey den matchen. Denna match är bedrövligt extra allt från bägge lagen.
[/quote]
Än så länge men Västerås är ju ändå ett högre placerat lag än Troja så hittills leder denna matchen på poäng

ja

Netterberg är världens bästa spelare.

Gött mos Nettan.

Så jävla oförtjänt… men taget.

Ja

McNettan?

Snällt att de bjöd på den. Tveksamt om vi nånsin gjort mål annars

Okej. Nu överdriver vi väl kanske lite. Men Nettis borde definitivt vara aktuell för OS :smiley:

Att överdriva vore att säga att han ska va med i World Cup. I OS bör han va given. Jag räknar bort honom någon vecka iaf.

:laughing:

Skämtåsido.

Det är ju ingen hemlighet att jag gillar Netterberg. Vet att vettiga skribenter kan tänka sig att bryta hans kontrakt. Men. Då ska man inte glömma att Nettis nu är uppe i lika många poäng som hyllade Jonathan Davidsson. Dessutom på färre spelade matcher. Lägg till att J.D. och hans bror fått oändligt med speltid i PP, trots att de är två av seriens mest ineffektiva i den spelformen. Med den här skittruppen har vi inte råd att göra oss av med spelare som faktiskt har näsa för poäng.

Vi leder med 0-1 efter 2 perioder mot Troja. Det känns dessutom inte helt rättvist, HV för matchen men jag tycker Troja har haft de bästa chanserna. Hade inte gunnar spelat bra idag så hade det nog kunnat vara 2-1 istället.

Det här håller inte… Gör nått då, snälla vafan…

Mysigt med ledning inför tredje.
Jag tycker att Davidsson x2 och Törngren har bra fart och rullat stundtals runt fint. Saknar det där lilla extra. Matson-kedjan visar även den framfötterna med sitt tunga och hårda jobb. Något som resulterar i att de stressar fram ett misstag hos den röda hästen som Netterberg sätter.

Ingen bländande match men vi leder och det är trots allt det enda som räknas. Nu steppar vi upp och dödar matchen tidigt i tredje!