Omgång 3 (25/26): HV71 - Brynäs IF

HV71 vs Brynäs IF

Puck. Det är just nu ordet på allas läppar. Förra säsongen var det ett annat ord med samma ändelse, som var i fokus. Det var i alla avseenden ett bättre beskrivande ord. Ett mer användbart ord. Ordförrådets Schweiziska armékniv. Sett till vårt läge.

Vårt läge delas just nu med dagens motståndare, en motståndare som har varit vår broder i misären fram till förra säsongen då de valde att förråda oss, gå till slutspel och vara framgångsrika. Inte OK. Så det glädjer ett gammalt hockeyhjärta att de återigen är med oss i bottenslammet. Låt oss bjuda tillbaka genom att cementera dem i botten, även efter kvällens drabbning.

Så, låt oss göra processen kort, med denna ingress, med dagens motståndare, med samtliga ölbärs i kylen och gapa oss Fredrik-hesa i vår strävan att fylla bålen med gengas och sakta bubbla upp mot ytan.

Nicklas nickar

FORZA HV71!!

16 gillningar

Jag blir sen till matchen ty jag behöver smöra för familjen med ett inbokat restaurangbesök vid 18 ikväll. Jag skulle bli överlycklig om matchen fortsatt lever när jag ramlar in ca 16:23 in i första perioden.

Uppåt, framåt.

Älskade HV.

7 gillningar

Släpp pucken och stäng säsongen.

Vänd på det, tycker jag. Annars riskerar vi en kvalplats…

3 gillningar

i HV-mått mätt ligger vi bra till. Linköping ligger låååångt efter ju, för att inte tala om Brynäs och Malmö!

6 gillningar

Ikväll blir vi nollade och Bäckström spräcker sin målnolla x2.

Jag kommer vara på plats och… njuta.

2 gillningar

BLÅS AV

2 gillningar

Känslan är väl just nu att det inte blir någon borgman eftersom inget annat kommunicerats.

3 pinnar måste in ikväll…

6 gillningar

Efter kvällens omgång kommer vi ligga sist i tabellen

Ja så kan det vara. Och då är verkligen diskussionen om AB högaktuell. För han har väl aldrig haft laget högre upp än på 11e plats. Om inte efter omg 1 räknas.

Nu är det dags att utse Årets Krislag, Wennerholm laddar pennan redan men katastrofrubrikerna… Kvällens förlorare är kvällens vinnare vad gäller spaltmeter text i kvällsblaskorna, that’s for sure.

2 gillningar

Intressant att se vilket lag som kommer ur sin minikrisinledning ikväll. Jag vet vad jag hoppas och jag vet vad jag tror. Det är inte samma sak.

4 gillningar

Alla krisande lag bryter den trenden mot HV. Det är sedan gammalt. En riktig surtorsk är att vänta ikväll, tyvärr.

1 gillning

Ser tyvärr ingenting som tyder på något annat än en rejäl käftsmäll ikväll. 2-7 där Bäckström briljerar med 2+2.

Efter matchen pratar vi tålamod, lång process och att det är många nya spelare i truppen.

3 gillningar

Ja idag ställer väl Brynäs Clara i mål som spikar igen.

Samt att vi får utbildning i hur hockey ska spelas med Silverberg och Bäckis i spetsen.
Matchen är nog slut efter 10 min och Brynäs gör 4 mål på sina första 6 skott.

2 gillningar

Släpp den!! Ikväll är det vi som lär Brynäs att snakke norsk! :norway:

1 gillning

Är det inte nyttigt för skälen om vi redan nu förväntar oss en förlust? Då slipper forumet gå bananas ikväll.

1 gillning

Allas negativa trender bryts mot HV, det är sen gammalt.

Går någon lirare mållös = Han gör sitt första mot oss (Bäckström ikväll alltså).

Har man knackigt PP får man islossning deluxe mot oss.

Är man i en förlusttrend bryts den också mot oss.

Ren fakta!

10 gillningar

Det har man ju gjort sen vi gick upp till SHL.

1 gillning