Puck. Det är just nu ordet på allas läppar. Förra säsongen var det ett annat ord med samma ändelse, som var i fokus. Det var i alla avseenden ett bättre beskrivande ord. Ett mer användbart ord. Ordförrådets Schweiziska armékniv. Sett till vårt läge.
Vårt läge delas just nu med dagens motståndare, en motståndare som har varit vår broder i misären fram till förra säsongen då de valde att förråda oss, gå till slutspel och vara framgångsrika. Inte OK. Så det glädjer ett gammalt hockeyhjärta att de återigen är med oss i bottenslammet. Låt oss bjuda tillbaka genom att cementera dem i botten, även efter kvällens drabbning.
Så, låt oss göra processen kort, med denna ingress, med dagens motståndare, med samtliga ölbärs i kylen och gapa oss Fredrik-hesa i vår strävan att fylla bålen med gengas och sakta bubbla upp mot ytan.
Jag blir sen till matchen ty jag behöver smöra för familjen med ett inbokat restaurangbesök vid 18 ikväll. Jag skulle bli överlycklig om matchen fortsatt lever när jag ramlar in ca 16:23 in i första perioden.
Ja så kan det vara. Och då är verkligen diskussionen om AB högaktuell. För han har väl aldrig haft laget högre upp än på 11e plats. Om inte efter omg 1 räknas.
Nu är det dags att utse Årets Krislag, Wennerholm laddar pennan redan men katastrofrubrikerna… Kvällens förlorare är kvällens vinnare vad gäller spaltmeter text i kvällsblaskorna, that’s for sure.
Ja idag ställer väl Brynäs Clara i mål som spikar igen.
Samt att vi får utbildning i hur hockey ska spelas med Silverberg och Bäckis i spetsen.
Matchen är nog slut efter 10 min och Brynäs gör 4 mål på sina första 6 skott.