Omgång 3 (25/26): HV71 - Brynäs IF

Kvällens matchup!

1 gillning

Laget får feeling och börjar tänka på guldet 2017 när kaffebönorna från Gävle gör entré, vilket bådar för en tajt match där någon från bygden till slut avgör i sudden, i Önereds frånvaro blir det troligen Fransson eller Brännström.

Kör nu HV för helskotta!

3 gillningar

Typ såhär kommer det nog tyvärr vara. Prove me wrong !

1 gillning

Vad är det nyttigt för, svepskälen i intervjun efteråt eller sakskälen på forumet eller är det rent av ett vägskäl för någon anställd det är nyttigt för?

Det blir väl 3-0 till Brynäs… minst.

Det här forumet behöver läggas in. Trasiga själar.
Öppna Ryhov igen.

2 gillningar

Hela säsongen har varit en hockeytragedi för HV71, det är nog fler HV71-fans som behöver något för att må bättre. Jag antar att inte alla har intresse av att prata på ett forum, speciellt om laget spelar uselt, eller (så man får väl räkna med de också)? Hmm…:thinking:

Tjaaa.. Det som talar för Hv är väl att Brynäs läcker som ett såll bakåt och är kapabla till att tappa 0-4 ledning.. Tror det blir målrikt idag, om inte något av lagen har lyckats täppa till bakåt, men finns det något som tyder på det?.

Finns en rimlig chans för Hv här tycker jag minsann. Ang hänger 2, OSL minst en! Riskerar att bli höga siffror idag.

Förväntar mig förlust så blir inte arg idag. Det är vad det är.

4 gillningar

Jag hoppas HV har som mål att fullfölja sin plan över 60 min. Där de prioriterar defensiven och att stänga mitt zon. Låter man BIF åka fritt genom mitt zon kommer det blir förlust med minst 3-4 puckar ikväll.

Vi har spelskickliga backar som kan slå bra pass så vi kan kontra in ett par puckar på clara/delia

känns som de bästa med dagens match blir ölen

3 gillningar

Kontringar har varit HV:s svaga sida flera säsonger. 2 mot 1, 3 mot 2 osv. blir alltid en kontring tillbaka av motståndarlaget när vi klantat till det.

1 gillning

Brynäs har alltså 17% i Boxplay inför ikväll…

1 gillning

Fast dom har 37% i PP

4-0 till Brynäs efter 10 min. Sen död matcv

Japp, torsk på menyn ikväll. Ingen tvekan om den saken. Fan att det har blivit så här, HV, du forna stormakt..

Förlust ikväll och vinst på lördag så blir det några dagar till med relativt lugn för båset spår jag.

Borgman borta ett tag troligen :frowning:

“Enligt källor till Sportbladet kommer han att undersökas mer under fredagen och då vet HV71 mer, det befaras att han kan bli borta de närmaste veckorna.”

5 gillningar

No shit. Detta är så typiskt HV71. Kunde varit precis vem som helst förutom just Borgman. Fast detta visste vi skulle komma. Skräll att det inte hände redan första matchen.

Ett taggat Malmö tar efter tre raka förluster sin första 3 poängare mot HV.

Spelvärde de luxe.