Tippar 5-1 Brynäs.
Ungefär det värsta som kunde hända. Vi har tre backar som absolut inte får vara borta. Om en är borta är det illa, om två är borta är det katastrof och om alla tre är borta har vi inget försvar.
Som tur är har vi blomman! Jag litar på hansgoda omdöme och fingertoppskänsla här.
Dicken står. Hälften vunnet.
Misstänker 71 ska vara en jobbig jävel mot Bäckis.
Undrar om de själva tror att de faktiskt kan gå ut och vinna det här? Hur går snacket i gruppen liksom?
Bästa tredjeformation sen…? Jadu, bra är den iallafall.
Spännande se vad Brynäs ställer i målet och om de fattat att de inte kommer glida på en räkmacka i år.
Laddar med skämskudden. Den lär behövas när Silfverberg & Co har lekstuga.
Vi behöver en Kanada-insats nu Dicken!!
Dom ställer Clara tror jag enligt swehockey
Att Brynäs kommer bjuda på fantastisk offensiv är en lågoddsare. Vi får hoppas att de är lika dåliga bakåt som de varit de senaste matcherna – och att HV täpper till (trist att vi tappar två viktiga defensiva kuggar i Borgman och Lindström…). Då har vi chansen.
Tre poäng livsviktigt idag.
Är det inte vinst (minst poäng) idag så har kampen för överlevnad officiellt börjat.
Här är min take, HV gör 3 mål inom de första 10 minuterna!
Kul se när Bäckis vickar lite på höften å win brakar in i sargen eller köper en kaav.
Hoppas Rousek-Kloos gör succé ikväll och vinner matchen.
Min take på din take, Brynäs gör 4 mål perioden efter
Angående tre poäng:
Visst, men de har inte börjat så bra och förra säsongen var, nja. Jag vill inte vara ett arsle men vad är det som talar för att de ens får med sig en poäng i dag, realistiskt sett? Är det inte mer sannolikt att de kommer blir förnedrade och vi får se en time-out efter kanske tio minuter?
Det som talar för HV är att i hockey kan allt hända. Man kan vinna på flytmål.
Du har rätt i det, även om jag tror att det inte är så realistiskt men man kan hoppas.
Dom har svaga målvakter det är väl där den stora chansen finns.