Omgång 3 (25/26): HV71 - Brynäs IF

Det kommer Hockeykväll också. Kanske kan hämta vinäger

inga fuck detta år? För att anknyta till ingressen… för fet för ett fuck?

2 gillningar
1 gillning

Haha. ”Vi ska inte fokusera på historien”.

Näe, jag håller med. Laget behöver inte fokusera på historien.

Men du, Blomman, kan ju fundera över hur det kommer sig att du inlett din andra säsong som SHL-tränare identiskt, faktiskt snäppet sämre, jämfört med din första.

6 gillningar

Han kanske försöker bli bättre på att vara sämre?

Vem vet men med detta ledarskap blir det en ”intressant ” säsong

1 gillning

Det blir tydligt för mig när jag tittar på presskonferensen att en tränare är äkta och en matar klyschor. Undra hur lagen hade presterat om de hade bytt bås?

Blommans historia är relevant, högst relevant.

Torsdagen 18:e september i nådens år 2025. Kvällen när mitt mer än halvfulla glas stöttes till, vältes rejält, och numera helt saknar vatten. Kanske någon enstaka droppe kvar, men i stort tomt på vatten. :sweat_droplets:

Hade det sett ut så här första isträningen hade man skrattat bort det, Men att efter ett 10-tal matcher helt sakna en plan (om nu inte mästerplanen att passa pucken i mål räknas..) hur man ska spela känns smått surrealistiskt. Det är hönsgård som attackeras av ett gäng rävar som tar det de vill ha, utan att ens någon bonde kommer till hönornas försvar.

Det är spelare som är värvade för topproller som är mer än lovligt svaga. Rousek.. Hörde att Bolzano är fint så här års. Heppo.. visst är Finland fint ändå! Kanske dessa två spelare ska fira jul där istället. WIN, skön gubbe och underbar karaktär. Men han passar utmärkt i AIK i allsvenskan men inte i SHL.

och så då vår aningen omdiskuterad HC… jag är anti att sparka tränare. Extremt anti. Men för allas bästa. Låt Anton få en annan roll. Ass. Coach skulle han säkert göra sig utmärkt som, men nu behöver vi en stabil, trygg röst som kan börja med att bygga en grund. Spela tråkhockey, kör 1-3-1, parkera bussjäveln i egen zon och tråka mer än valfritt italienskt lag med 1-0 ledning på bortaplan i någon europeisk cup..

Men! Gör! NÅGOT! Just nu är vi med raketer i baken på väg mot vilda Väsbys glansdagar

9 gillningar

Tar med mig Blommans kommentar från presskonferensen

Citat

Det är lätt att vi får historien slängd på oss

Men va fan. Det är väl med rätta?

Eller har vi inte förlorat tre matcher

9 gillningar

Bra skrivet. Känns verkligen oroväckande när man redan i omgång tre behandlar pucken som att den vore glödande kol.

Jag tror verkligen på Björn Liljander. Jag tror på merparten av spelartruppen. Men spelidén och ledarskapet både på tränarbänken (iallafall med huvudansvaret) och i hjärtat av föreningen tvivlar jag fortsatt starkt på.

Vill backa Anton. Men har nog aldrig sett hans storhet. Ifjol trodde jag Nubbens synder skylde över, men nu när dammen lägger sig verkar det inte finnas mycket i Antons spelidé heller.

Känns som en repig skiva, men nog behöver vi nog bryta redan tidigt i år om detta fortsätter. In med erfarenhet och ta ny riktning innan det är för sent….

För detta laget ska vara bättre. Det finns så mycket kvalitet. Iallafall för att klara existens i SHL utan att ha andan i halsen.

7 gillningar

Struntar man I historien och enbart fokuserar på nuet så ser det fan inte ljusare ut. Vi ligger sist på noll poäng. Titta bak, titta fram, titta här och nu, nattsvart.

6 gillningar

Det ser väl nästan sämre ut i år. Med tanke på 13 spelare som är tänkta att producera. Känns mer som om. Köpt hawaiianska pizzan och glid framåt

1 gillning

Har inte scrollat igenom tråden men vad hände med Reber?

Och sist men inte minst. Var var Freijd?

Ja, varför i h-vete lirar man inte reber för?

1 gillning

Nu är han säkert hemma. Intervjuade iaf Olle efter matchen.

Det kanske är Freijd som är det stora felet i klubben…

1 gillning

Man har inte fått ihop ett lag senaste åren där alla drar åt samma håll. Spelar ingen roll hur många individuellt duktiga spelare man har om man i slutänden spelar en och en. Det närmaste man kom att gå ihop som ett lag var under några matcher förra året då HV saknade många av sina nyckelspelare. Då drog alla åt samma håll.

1 gillning

Är detta ett hot eller löfte inför kommande säsong. Vill inte vara elak. Men tror det saknades i ditt inlägg. Kan ha missat nåt. Då ber jag om ursäkt

Dock håller jag med i sak.

Käftsmällen från vårt kära lag är här. Tror inte jag vänder andra kinden till. Vilar med matcherna ett tag.

Vi hörs kära vänner!

Det mesta. Men för att sammanfatta så är det självbilden. I alla avseenden och ända ner till hockeyskolan.

1 gillning

Jag tycker denna matchen gör riktigt ont… jag har på kanske ett naivt sätt verkligen hoppats att de vänder nu. Har längtat efter ett modernare HV då det känns mossigt innan. Tyckte mycket såg bra ut på försäsongen, inte fantastiskt men det fanns något där. Örebro såg riktigt bra ut, kreativt men vi släpper till många chanser. Växjö sämre men idag… det kändes energilöst direkt. Folk som håller i pucken alldeles för länge, vissa spelade okej men det var inte alls den kreativiteten som funnits innan. Kanske tar de mindre chanser men det blir ändå enkla chanser bakåt…

Det saknas verkligen något… jag hoppas det släpper men rädd att det inte gör det.