Omgång 3 (25/26): HV71 - Brynäs IF

Är det möjligt för Hv att lämna WO alla kommande matcher

För att sikta på sista sju? Och vinna sista

1 gillning

jo vi är utspelade på de sättet att vi inte skapar ett skit på 60 minuter. Det är bara alibi avslut tyvärr

1 gillning

Förlorar vi mot Malmö måste Blomman bort.

1 gillning

Alltså man tyckte ju det var kris tidigare, senaste säsongerna, men nu har AB fått det han önskat (?) och det fortsätter faila samtidigt som ju även damlaget går riktigt illa. Det ser mörkt ut.

Nu finns det ingen i endera av lagen som står för kulturbärare och samtidigt är en härförare.

Fransson och Rindell bäst i HV. Kul o se och absolut inget ont om dom men det säger lite om insatsen på de som är värvade som stjärnor.

Är inte ett dugg imponerad av Brynäs idag. De vinner pga Clara och ett dåligt HV…och det strör såklart ännu mer salt i såren.

Luften gick ur mig i omgång tre. Känner att jag redan tappat motivation och börjar bli likgiltig över vad som komma skall. Hoppas inte det är likadant i spelartruppen…

2 gillningar

kommer inte hända: “13 nya spelare” kan man leva på länge innan man måste axla ansvaret

7 gillningar

Vi har väl typ tre gånger så mycket PP-tid som Brynäs i denna match också? Det är liksom ingen idé att leta efter små ljusglimtar för vi är så långt ifrån att bli ett vinnande lag i dagsläget att det inte på långa vägar kommer att räcka. Detta blev tyvärr jävligt tydligt ikväll och känslan är att det blev tydligt även för våra gubbar ute på isen. Fan också…

Måste man rösta på någon som var “bäst på banan🍌 “? Eller ja, det vet ju inte jag. Jag jobbade, så jag slapp se eländet. Antar att jag inte missade något överhuvudtaget.

De är klart vi förlorar mot Malmö, dom vände o vann mot Lif, o kommer köra över Hv likt alla andra lag.

matematiskt hade vi oändligt många ggr fler

1 gillning

Haha ja jag hade en känsla av att dom aldrig ens fick köra PP ikväll. Ville inte kolla statsen från matchen. Vill inte göra någonting. Energitjuven HV..

Javisst är det så. Ofattbart tråkigt. Men kanske inte oväntat, tycker inte summan av spelarmaterialet som kommit in är bättre än de som lämnat på pappret. Hoppas åtminstone dom lyckas spela ihop sig till nåt bättre än det här annars vetitusan om man orkar följa skiten säsongen ut.

Väljer att kolla på sporten på svt 2

Får citronsaften i ögonen igen. Det ger karaktär

2 gillningar

Det kändes idag som att Brynäs var närmare att göra mål i PP än HV71. Och då hade Brynäs inga PP-tillfällen.

4 gillningar

Ratades av Leksand?

Kvällens höjdpunkt var när topplocket gick för Diabolics när Blomman spelade Rousek i PP, och 3 sekunder senare så lägger Rousek värsta indianaren :joy:

5 gillningar

Dito. Vet inte om jag har energi nog att stå emot en repris på förra säsongen eller värre. Det smärtar för hårt.

Haha

1 gillning

tur att jag hade er där, mina styrkedjur :wink: