Bara sparka Stakkestad tikka Lindbäck lyrenäs nu. De är alldeles för dåliga… In med en helt ny förstakedja nu. Grimaldi och pitlick är lediga. Öppna plånboken nu innan det är försent.
Väntad förlust.
Dagens sanning. OSL och Brännström borde verkligen ligga risigt till för att få lämna truppen. Jag tycker också att Tikka, Stakke och Lindbäck är en av de sämsta 4-linorna vi har haft någonsin, men sanningen är ju att det är inte de som förlorar matcherna åt oss. Det gör OSL och Brännström. Spelare som ska göra poäng och visa vägen framåt, men som absolut inte löser sina roller.
Tikka, Stakke och Lindbäck gör sitt jobb ljusår bättre utifrån rollerna än vad OSL och Brännström gör.
Lyrnäs tycker jag är absolut sämst av alla. Finner inga ord över hur dålig han är. Händer inget.
VI kämpar bra i 5v5 och Engsund är återigen en kung i defensiven och Hugo är bra.
Men det är bitter eftersmak när man ser PP:et.
Ärligt man får ju huvudvärk när man sumpar bort 8min PP genom välja det trubbigaste vi har i PP. Vi hade kunnat knipa nån poäng i denna match med bättre coachning i PP.
Exakt. När man till slut skapat tryck i PP kommer nummer 40 med sin katastrofala hockey-IQ och vispar ut den till fel spelare. Blir vansinnig.
Tycker du Tikka är bättre?
OSL fick sparken av CA i Rögle, måste va nån skit nu med för såhär kass är han ju inte egentligen
Ja det tycker jag, för Lyrnäs är tänkt som en toppspelare som ska klara göra 20 mål.
Han var stora delar av förra säsongen såhär kass/osynlig också.
Vi kan ju inte skylla på skador. Vi har en svag trupp utan skador.
Vi behöver ha tillbaka våra skadade spelare plus tre nyförvärv av forwards.
Bakåt ser vi definitivt inte ut som ett kvallag. Framåt medioker HA klass.
Kanske att jag börjar bli senil men vad är det folk ser som ser bättre ut eller att vi gör bra saker? Tycker allt, precis ALLT, ser bedrövligt ut och på en nivå som jag aldrig har sett i varken SHL eller HA. Då räknar jag in alla lag.
Då är jag snäll.
Och det här med att försvaret ser bättre ut. Det är klart det inte blir några superklara målchanser när 5 man ställer upp i BP-formation men samtidigt får ju motståndarna långa anfall gång på gång. Hade vi haft ett bra försvar hade ju inte motståndarna inte fått åka in med 2-3 man i full fart i vår zon med puckkontroll.
Lägger det fulla ansvaret på våra coacher med AB i spetsen. En orutinerad 34-åring med noll SHL-rutin var inte det vi behövde. Skridskotester… ge mig styrka.
Håller helt med
Ja det är inte mycket som talar för något annat. Den gången sa jag det efter 7 matcher. Denna gången räckte det med 3 för att fastställa att inget annat lag spelar så jävla usel och resultatlös ishockey som HV71 gör.
Vi kommer åka ur. Rättmätigt. Inte ens förbannad. Knappt ens uppgiven. Bara som vanligt.
tikka var också tänkt som topp spelare…
Ryktet kring det var väl att han gjorde en Hannula
Till syvende och sist så räcker inte bra insatser hur bra än HV jobbar. Poängen måste in.
Skulle inte förvåna mig om vi tragglar igenom framgent just på detta sätta. Likt lördag och idag. Dem för två bästa insatser so far.
För att bryta mönster så behövs spets och det måste vara uppifrån så att man minskar tiden på icke kapabla spelare.
Så länge inte bättre spelare kommer in ja då måste junisar prioriteras.
HV måste hitta något innan brytpunkten. Den är inte långt borta.
Laleggia, två centrar och en forward måste in snabbt!
Efter att ha sett säsongens första match live är min uppfattning denna.
Vi saknar en förstakedja. Vi har en spelare som platsar i en sådan och det är AP20. katastrof att han är borta.
Utvisningarna på Engsund var tvivelaktiga.
Genom utvisningen som ledde till 3 mot 5 spel bjöd vi på första målet. Dock räddade Tikka sin +- genom detta då han satt i båset istället för att vara på plan vid det tillfället.
Tycker försvarspelet och backspelet var ok. 2 insläppta mål är fullt möjligt att vinna en match med. Vid väldigt många returer var en HV spelare, ofta backarna på helt rätt ställe och tog pucken.
Tycker att man lyckas komma in i offensiv zon ganska bra, sen har man svårare att komma in på mål och få till vassa målchanser. Då märks avsaknaden av en förstakedja.
Alnefelt var en gud i målet. Han förtjänade att vinna.
Tycker Brännström, Teden och Pettersson gjorde en mycket bra match.
Tikka ser tyvärr väldigt seg ut.
Stakkestad i powerplay???
Snälla gud låt AP20 bli frisk och låt Abott hitta två värdiga kedjekompisar till honom snarast!
Vi skapar ingenting framåt. Offensiven var ju i alla fall bättre under monten. Det är verkligen urkasst in med en ny toppkedja nu och skicka fjärdekedjan och tikka till allsvenskan!