Omgång 3: Frölunda HC - HV71

Så tråkigt för an känner bara sån jävla hopplöshet redan… Samma skit igen.

Är så färdig med Davidsson, kan de inte bara titta på Colorados pp och kopiera åkvägarna? Varför försöker de fortfarande ställa upp i statiska positioner? Är de totalt ointresserade av hockey?

2 gillningar

Tack Hugo för en bra insats

1 gillning

Fy fan vad Hv fuskar med forecheck. Närkontakt verkar helt förbjudet.

Vi utmanar inte alls, utan avvaktar och viker undan när det kommer lägen att få stopp på deras uppspel.
Hur många puckar vann vi i offensiv zon? Hur många tacklingar gav vi?

Reber klart bäst ikväll, jämte Alnefelt.

1 gillning

Samtidigt så är det svårt att bygga ett korthus när de korten man försöker bygga med ständigt försvinner.

Nu inväntar jag lite rapporter om nya skador! Älskar att säsongen är igång igen

1 gillning

Om spelare tappar förtroende för Blomman, så är det de som ska ryka. Egentligen måste man nog byta ut hela truppen innan man kan bedöma Blomman som tränare.

12 gillningar

Jag tror varken Stakkestad eller Tikka hade platsat i ngt annat lag i SHL, men i HV spelar de PP.

13 gillningar

Du menar att spelarna tappar förtroendet för att de fortfarande blir uttagna eller vad?

2 gillningar

Värva en center och kanske en fw, få tillbaka lite skadade, och sen matchcoacha bättre. Och byt ut tikka och kanske nån mer mot nån av de juniorer som visar framfötterna

HV krigar ändå. Men tyvärr är det klasskillnad i kunnande jämfört med Frölunda. Alnefelt ett ljus i mörkret.

2 gillningar

Orkar inte ens vara optimistisk längre. 3 raka torsk, fjärde på lördag antagligen, 0 poäng, alla andra lag har poäng, ja man kan skylla på svag trupp men inte i 3 år i rad. Bara mörker… IGEN

1 gillning

Som jag skrev tidigare i tråden.

Nu är vi poängmässigt lika usla som 20/21. Då inledde vi med tre raka förluster efter full tid. Då åkte vi ur.

5 gillningar

Jag vill ha en kommentar från Davidsson. Lär väl aldrig hända men är han så dålig så han inte ser bristerna?

1 gillning

nya tag till lördag och hoppas AP är tillbaka då samt att truppen nöttar på puckspelet, offensiv och PP. försvaret och målvakt är bra där behöver inget förändringar

1 gillning

Blomman tog ju uppdraget baserat på Nubbens bygge.

Byta hela truppen nu? Det var drastiskt. Trodde bara 90% var för kassa spelare

Tycker utvisningen på Engsund var horribel - det sänkte HV .

HV:s lilla chans försvann efter målet som följde på den.

Alnefelt har varit grym, Reber kommer bli en stjärna, en godkänd insats från övriga med tanke på omständigheterna, men det smärtar med alla ärorika förluster,

5 gillningar

Gillar ändå Blomman i intervjuerna – kan inte på rak arm minnas när jag kände så för en HV-tränare. Det kan nog bli bra… det är, trots allt, inte mot VLH, SAIK eller FHC vi förväntas ta poäng.

8 gillningar

AP redan skadad och det håller fan inte att bygga laget kring honom. Vi måste värva poängspelare för Brännström och OSL är ju helt osynliga.

Men mest oroande är att AP redan står över match 3 för skada. Känns inte bra!

1 gillning