Omgång 3: HV71 - Linköping HC

JP-femman:
5: Lawrence Pilut.
4: Jonas Gunnarsson
3: Topi Jaakola
2: Isac Brännström
1: Christoffer Persson

Matchens lirare:
HV71: Lawrence Pilut. Många lyfter fram Pilut som den som kommer att ta ett kliv och växa ut till en riktig storback. Jag kan bara hålla med. Pilut har det mesta men framför allt lugn och spelskicklighet.
Linköping: Eddie Larsson. Prickfri i defensiven och bidrog med två passningspoäng. En kanoninsats av Larsson helt enkelt.

Sämsta matchen i år, spelade till och med bättre på försäsongen när vi förlorade med större siffror. Blir ju totlat utspelade nästan hela matchen. inte 1 farlig målchans skapar vi? Hela tiden på utsidan. LHC hela tiden på insidan. Vi förlorar 80% av alla kamper i princip hela matchen. Ser klena långa och sladdriga ut.

Precis tvärtemot mot vad vi hade förra säsongen. Stumt, hårt, distinkt, kreativt.
I den här matchen. Långsamt, slarvigt, sladdrigt, klent.

Fortsätter vi med det här spelet i nästa match så åker vi på stortorsk.

Återigen Ullas lina sämst spelmässigt.

Bengtssons lina bäst idag, med undantag för sundh som förlorade varje moment tyvärr. såg klen ut idag.

Tdenby leverar inte, Wännström levererar inte, Ulla levererar inte, Figren levererar inte, samt de skapar inte ett skit.

Thörna försöker men har dålig hjälp. Det unga kan inte göra så mycket mer, de är inte bättre ännu.
Ska vi vinna så måste de som är tänkt leverera åtminstone skapa nånting?

Person och Berglund fastnar återigen hela tiden och skjuter i täck.
Pilut får dra ett stort lass på backsidan.

Reese okej insats, Jakola ok, Brännström kan bättre, Ytterel ok, har några skott ändå, annars rätt osynlig.

Vi måste få in mer korta distinkta kompakta hårda spelare, likt Bengtsson. För vi har alldeles för stor majoritet av långa klumpiga spelare som förlorar sina kamper och sin skridskoåkning just nu. Alldeles för dålig balans för att vi ska ha en chans att vinna ens mot ett speedigt checkande hårt kompakt LHC.

LHC är en mardrömsmotståndare för HV. Vi skapade inte en enda fet målchans värd namnet på hela matchen. Mycket bök och stök. LHC kämpade som djur, spelade disciplinerat och firade efteråt som om de hade vunnit SM-guld. Vi orkade inte stå emot idag tyvärr. Total soppatorsk i sista perioden. Gunnarsson var HV: bästa spelare. Bengtsson, Tedendy och I Brännström förtjänar också beröm. Ullström återigen helt anonym. Ingen skam dock att förlora mot LHC som jag tror kommer tillhöra topp 4 tillsammans med HV, Växjö och Frölunda när grundserien är över.

Till nästa mach vill jag se en ändring i formationerna. De har haft en tid på sig nu och inget fungerar ju i vissa linor. det är inte värt att fortsätta bygga då. Nånting måste börja hända nu.

Thörna - Wännström- Sweatt
Tedenby - Bengtsson - Engvall
Wärn - Ejdsell - Figren
Sundh - Ulla - Erik Andersson
Gustafsson - Brännström - Svenningsson

Wännström är före detta center och kan gott förstärka våran klena Centersida för att skapa lite spets i en kedja.

Tyvärr så är Ullström totalt klappkass…
han måste upp nu. Eller är han verkligen så här dålig?

I övrigt tycker jag hvs andra period var riktigt bra, och då spelade dom som dom skall göra. Där borde vi haft nåt mål och kunnat vända på steken. Är övertygad om att ifall vi hade fått in en puck där, då hade vi vunnit matchen. Sen såg de riktigt illa ut för Persson tyvärr. Säkert nån knäskada på honom. Hoppas nu att vi kan få vara fullt lag på tisdag.

Ge Ulla tid.

Ullström och Sundh har ju tyvärr en bit kvar efter Skada och Sjukdom. Men just nu så håller ju ingen av dem. Tycker de borde matchas i en Fjärdelina för tillfället.

Vi får hoppas att Stenlund och Ejdsell är tillbaka snart. För man kunde se att vi egentligen bara har en center i form idag. Andersson är inte center, Gustafsson kan man inte begära något från ännu och Ullström får vi ge lite tid.

Linköping ville också vinna mer än Hv idag efter de bara fått 2p tidigare. Glöden fanns inte där hos HV spelarna idag. Då vinner man heller inga matcher. De fick inte det enkla spelet att stämma, de kom aldrig in på mål, för många skott i täcket etc.

Ska man ge nån tid i en förstakedja? Nä då får han faktiskt kliva ner i hierarkin. Spela dom heta spelarna. Att man spelar en iskall Ullström i slutet i 6mot 5 är en gåta. En ännu större gåta är att sen byter man
In en om möjligt ännu kallare sundh!? Helt makalös coachning…

Nä idag var LHC numret för stora. Tyvärr.

vem fan bryr sig om matchens lirare i lhc ?

Citerat från Jönköpings Posten, som enligt mig, håller högsta klass av samtliga nyhetskanaler.
Matchens lirare har vi styrt upp - båda lagen givetvis.

Håller med om det mesta som sagts här men vill lyfta fram Isac Brännström som jag tycker gör det riktigt bra sett till vad man har för förväntningar på honom. En kille som kan bli en bra ordinarie spelare på sikt i hv tror jag.