Omgång 3: HV71 - Luleå HF

YtterDräll…

fan

Kom igen nu? Var väl ändå inte ytterells fel. Får passningen två meter jämte sig!!

Så jävla klantigt och onödigt. :angry:

Dags att sluta envisas med att köra in tredjekedjan (alltid) med 15-20 sekunder kvar av PP. Hur många PP-minuter har vi kastat bort de senaste tre åren genom att göra så? Som att ge upp. Och nu blev det mål i baken med 66 på isen…

Lindbom/Lundhs matchoachning= vi ställer ett lag på isen, lägger armarna i kors i 60 minuter och ser vad som händer.

Fel av mig, trodde Ytterell slog passet.

Så fruktansvärt onödigt.
#67 nonchalanta passning som orsakade detta eller såg jag fel?
Med det sagt har även Persson stora problem fortsättningsvis och bör inte spela tillsammans med Ytterell.

Undrar hur många mål det ska bjudas på den här säsongen? 3-4 Så här långt…

Bra period fram till PP. Dåligt PP och sen dräll i egen zon släppte man in Luleå onödigt i matchen. Nu är Lule med i matchen så viktigt att man pumpar på i andra

#66… asså seriöst. Han FUNKAR inte!!! Snälla hult låna ut honom och sätt in… ja vafan som helst. Så jävla dumt å bjuda in lhf i matchen.

de var inte Ytterells fel att de blev mål

Han var väl ändå högst delaktig?

Oavsett. Inne på 5 av 9 baklängesmål. Var väl dessutom utvisad på nåt av dem.

Katastrofsiffror.

Återigen så var de inte ytterells fel!! Kolla vem som slår passningen vår kära nr 6.

Kanske enbart ska köra Ytterell 5-3…förstår inte varför vi ska rulla på 7 backar, tror 66 varit inte på 7 baklängesmål nu.

Så ger vi återigen bort mål! Det är Thörngren som slår en usel pass till Ytterell. Varför inte bara lyfta ut den Thörngren när det är ca 2min kvar av perioden?

Tyvärr är det ju bara en kedja som syns!
Tedenby - Andersson - Wännström har varit bra.
Önerud- Ljungh- Thuresson är ju helt osynliga o skapat inget i första.

Men detta ska vi fan vinna då Luleå inte skapar något i första o 2-1 är ändå i underkant.
Frågan är om Luleå kommer ut som ett nytt lag efter att Bulan skällt ut Luleå efter noter.

Angående #67 är jag inte alls övertygad av det jag sett på försäsong och första matcherna.
#17 har tagit kliv men tycker han väger lite lätt fortfarande men hoppas det blir bättre under säsongen.

Fel igen. Nog var det Törngren som slog en vansinnespassning.

Ska Persson slå den passningen i mitten så ska han slå den på bladet!
Slarv av Persson gör att vi har 1-2. Men förstår att de är lätt att skylla allt på ytterell så fort han är i närheten av pucken. Men det börjar bli patetiskt faktiskt!

Japp fel av mig, var thörngren. Men ska likt förbannat sitta på bladet.