Omgång 3: HV71 - Luleå HF

Nick. Jag påstår inte att det är direkt hans fel. Men att vara inne på 5 av 9 baklängesmål. Då rör det sig inte längre om tillfälligheter.

Sen blir det ju inte heller bättre av att han i de flesta av nämnda fall varit inne och kladdat när det blivit mål.

Ytterell är en säkerhetsrisk utan dess like.

Gäller att va på tårna i andra nu. För inte kan Luleå göra en lika dålig period till.

Kan tycka att Ytterell får lite väl mycket skit, även om en del helt klart är befogat. Men. Killen håller inte i SHL. Han har ett bra skott men det ändrar inte att han är en väldigt begränsad spelare. Han skulle få ut så mycket mer av sin potential om han spelade på en lägre nivå.

Det sista kanske inte var Ytterells fel även om han såg lite stel ut där också i vändningen, men han höll tidigare på att ge en jättebjudning till kontring och rent allmänt gjort en del tveksamma saker i de tidigare matcherna med dåligt +/- som följd …

Jag förstår vad du menar, och jag håller med dig om att han inte är bra. Men blir lite orättvist att alla hackar på ytterell när de inte var hans fel, men han råkade vara nära pucken. Han är lite av en hackkyckling här på forumet likt louma var. Men visst han har inte varit bra.
Men idag har han tex varit inne på ett mål framåt också. Men de verkar ingen se.

Om man bu inte använder Ytterell i PP så kan man undra vad han är värvad för.
Inte är det för att vara en försvarsgeneral vart fall! Ska han spela så ska han ju vara point i ett PP!
Men jag blir ju heller aldrig klok på Lindboms sätt att placera ut spelare i PP heller när Bengtsson får spela där!

Vi ser nog situationen olika. Tycker han är högst inblandad. Sen är det en vansinnespass som aldrig ska slås. Att det just var Ytterell som var mottagaren gjorde situationen ännu olyckligare.

Men men. Jag har ju tidigare hävdat att det finns potential i Ytterell. Hoppas han visar den snart…

sa haan inte är bra men de var ej hans fel att törngren lägger idiot macka bakåt så de blir mål

ingen bra start

Det jag tycker är Ytterells största begränsning är utan tvekan hans spelsinne. Närkampsspelet,skott mm kan utvecklas. Det gör att han stöter när han inte ska stöta hamnat på mellanhand i många olika situationer och gör obegripliga misstag. Det syndes väldigt tydligt första säsongen i Shl med Leksand där av min frustration från första början med denna värvning. Ett bra spelsinne är A och O.

Hur kan det inte bli utv när Ytterell blir solklart trippad. Domarn står bara o pekar

Bara en lite detalj när det gäller skillnaden på ex. Lehtonen och Ytterell - Ytterell skall bara lägga ut pucken för byte men lägger istället en icing vilket ytterst sällan händer en spelare som 44 i liknande situationer…

Har ni tänkt på att vi förlorar typ varje tekning?

TWITTER!!! :laughing:

Figren får näta!! Sicken pass av Teden :slight_smile:

Teden 1+2. Kung.

jaaaaaaaaa

de var otroligt viktigt när luleå ägde denna period (man börjat trampa igång de senaste 2-3 min i perioden) men detta var moraliskt viktigt för matchen

Berglund snittar en poäng per match. Piluts ersättare :smiley:

Önerud är inte bra.

Riktigt slarvigt av Önerud som håller på att kosta…