Omgång 3: HV71 - Skellefteå AIK

Hur gör du dessa egentligen? mycket snyggt! :smiley:

Väldigt tjusigt! Läste att någon föreslog en klocka som räknar ner inför varje match…skulle absolut funka!

Håller med. Vld du har gjort ett riktigt bra jobb.
Jag vet inte exakt hur han har gjort men jag skulle tro att han tog “match-headern” ifrån hockeyligan.se och sedan redigerat resten i Photoshop. Dvs att han klistrade in C MORE-ikonen i headern och sedan drog lite goa streck för att sedan lägga till texten. Är dock bara vad jag tror. Snyggt blev det iafl. Stilrent och enkelt, precis som jag vill ha det :slight_smile:

Angående matchen så tror jag att det kommer att bli en riktigt tuff match.
Skellefteå har utan tvekan ett utav Elitseriens bästa lag, om inte det bästa. De har en riktigt stabil målvakt i Joacim Eriksson och en bra backsida som innehåller ett par unga talanger (som vanligt). Deras forward-uppsättning ser ju riktigt bra ut. Jag tror att vilket lag som helst i Elitserien “skakar” lite när de ser deras uppställning. Jag menar de har spelare så som Pierre-Édouard Bellemare, Bud Holloway, Oscar Möller, Jimmie Ericsson, Joakim Lindström, Ryan Vesce m.m. Som tur är så ansluter Ryan till laget först i oktober.
Med detta i baktanken så tror jag fortfarande att HV71 har en stor chans att gå segrande ur striden. Det försvaret som HV71 stundtals visade upp idag är världsklass. Sedan så har vi ju Elitseriens bästa målvakt…och såklart, JASON KROG!
Njeh jag tippar 2-1 seger till HV71. Målen görs utav Johan Davidsson och Jason Krog.

Satt och knackade lite kod ikväll, lyckades till slut få fram denna dynamiska bild:

Just nu är den ganska statisk med bara en match inlagd och enkelt designad, men allting går ju att utveckla :sunglasses:
Typsnitt, backgrund osv går ju att ändra, och kan man sedan få den att dynamiskt ändra sig själv efter varje match behöver man ju bara lägga in matcherna varje säsong så sköter den sig själv.

Går lätt att smälla ihop en nedräkningskod osv :slight_smile: Så kan man sätta en timer till varje match börjar :smiley:

Abstinens att behöva vänta till torsdag :cry:

Tyvärr tror jag det blir torsk mot Skellefteå. 4-1 i baken.

Japp, visste inte hur mycket mods hade tillgång/kunskap till, samt att det var lite ballt att testa göra den där bilden.
Redigera en bild med php!

Det blir vinst med 3-2.
Målen görs av :
HV71: Rakhshani, Fasth , Nilson

SAIK : Möller, Holloway

Lär bli en målfattig match, 2-1 till HV
Krog-Rhett-Nilsson
Fasth-Davidsson-Sundh
Carlsson-Karlsson-Ledin

Så här borde linorna se ut om Dahlen spelar sina kort rätt.

Dags att krossa SAIK och visa vilka som är bäst i Sverige!!

RHETT x2 + FASTH = 3-0 te HV = 3 poäng

Så jävla långt kvar till den här matchen… USCH!

Själv förstår jag inte riktigt vitsen med att starta en matchtråd så långt innan match, även om inledningen var snygg :slight_smile:

Nu kommer ju t.ex laguppställning etc att hamna flera sidor ner i strukturen. Behöver kanske inte tre-fyra dagars uppsnack… :wink:

Tyvärr inte vårat fel att hockeyligans schema är konstigt gjort som man tvingas vänta 5 dagar på kommande match :angry:

Håller med, laguppställningen vill man ha inledningsvis, som Jompii körde med förra säsongen. Inget illa ment till trådstartaren, det är en snygg inledning på alla sätt i övrigt.

och DÄR kom jag på den briljanta iden att Vld uppdaterar sitt inlägg om laguppställningen på torsdag :mrgreen:

Tänkte precis på det också… Jag kan bara uppdatera mitt första inlägg så är problemet löst.

Lysande, då kommer det bli kalas även denna säsongen, om inte bättre med den fina grafiken. :slight_smile:

Men nu vart de väl ingen laguppställning ännu? :wink:

För övrigt så tror jag tyvärr säsongens första förlust kommer mot SAIK.
De ser alldeles för starka ut med Holloway och Möller i spetsen.
Men 1 poäng ska vi väl ändå kunna skrapa ihop. :sunglasses: