Omgång 3: HV71 - Skellefteå AIK

Nej, vi förlorar inte hemma mot SAIK. Gör vi det, ska jag till jobbet på fredag morgon!
Återigen, Rhett gör 2+2, HV vinner med 5-2, Ville Wessla gör minst tre prakträddningar! :laughing: :laughing: :laughing:

OT: Lite väl tidig trådstart. Nästintill ohållbart att överleva med dagens pepp fram till torsdag kl 19.

Joakim Lindström avstängd 2 matcher för överfallet på Klasen - missar matchen mot HV!

Skönt att slippa honom. Lindström är en loose cannon. Gör ofta idiotgrejer. Jag har nog aldrig sett en match mellan HV och ZAIK utan att tycka Lindström är en ful ärkesopa. Då har jag en ganska hög tolerans för fysiskt och psykiskt provocerande spel. Älskar (fortfarande) Jämtin och givetvis Ledda (kan nog komma på några till som inte spelar i HV). De är störiga, hårda och provocerande men öppna och ärliga på något sätt. Lindström not so much. Han kombinerar fula grejer med närmast Rickard Wallinsk lip-och-gnällighet. (Jag är som hockeyälskare konstant smådeppig över att en så gudabenådad spelare som Wallin måste ha en så beklämmande sopig attityd. Extra jobbigt när man ser honom i Tre Kronor.)

OT: Jag kan dock tycka att avstängning var lite tufft för den förseelsen. (youtube.com/watch?v=6aYWtoJ4irQ) Är det combon av fälleben och nacksving så Klasén åker med bakhuvudet före i isen som gör det till en avstängningssituation?

// JV

EDIT: Håller med de som tycker det är outhärdligt långt till torsdag. Hur blev det såhär?

Håller med fullständigt. Jag ser också Lindström som en “gnällig” (Så fort något händer: jag har inte gjort något/Varför får han tackla så osv.) Samtidigt som han själv håller på med helt horribla saker på isen allt från fula tacklingar till höga klubbor osv. En annan specialitet han har är ju komma upp bakifrån och tjaffsa… Som sagt skönt och slippa han på Torsdag.

Detta blir min första match på plats i Kinnarps denna säsong, senaste matchen på plats var mot just SAIK, då vann HV med 3-2, det får gärna upprepas igen

HV71-Skellefteå 6-3 (2-1, 2-1, 2-1) Målskyttar HV:Davidsson, Rhett 2, Strandberg,Fälth och Nilson.
Målskytt Saik: Möller 3. Det var mitt tips om morgondagens match.

Det gäller att HV tar tag i taktpinnen direkt från start imorgon. Det kommer bli tufft, men första 3-poängaren kommer imorgon. 4-2 till HV.

Rhett gör hattrick.
Kapten stänker dit en i 5 mot 3.

Är borta hela matchdagen så skriver nu för kommer inte in här förräns efter matchen kanske. Detta ska vi klara av med mindre slarv än de tidigare matcherna i serien! SAIK har flera spelare skadade och någon avstängd. Hv har ordinarie lag. Håller med förgående, vill se Hv till skillnad från de tidigare matcherna i serien ta tag i matchen från 1:a nedsläpp i morgon kväll! Spela med mycket fart och tacklas mycket mer än innan. De är alldeles för få tacklingar i våran liga. Som Söndagsskola alldleles för ofta! Hv vinner hoppas och tror jag med 4-2 . Nilsson gör sitt första mål. Rhett , Fälth och Petrasek gör övriga mål. KÄMPA HÅVE! KÄMPA !

Kan mycket väl bli en sån härlig 5-3match. Skellefteå har en plågsamt tunn backuppsättning (men hyllas likförbannat av alla… eftersom att Rundblad, Erixon och Larsson var bra… för några år sedan). Dom har två skrämmande kedjor och det är allt. Hv71 ska allt spela dåligt för att kunna torska den här matchen. Ger den över två gånger pengarna så säljer jag nog frugan och kryssar i en etta.

Äh, jag säger 5-2. Så slutar den, där har ni facit.

“Säljer jag nog frugan och kryssar i en etta”:smiley:
Med Lindström, Bellmare, Ericsson, Petterström, Klingberg och Granberg borta i ZAIK så kan du nog ta i lite extra och sälja hela släkten för den där ettan! :wink:
En solklar spik på powerplay för min del blir det.

Vore dessutom skönt om vi kunde vinna med lite mer övertygande siffror istället för en uddamålsvinst.

Ännu en tuff motståndare. Men idag tror jag att det lossnar och vi vinner med 4-2.
Gäller att se upp med Holloway som är grym så ta inga onödiga utv.

Mål: Ledin, Rakshani, Petrasek, Sundh

Vore riktigt skönt med lite islossning, och känns som spelet kommer igång mer och mer.

Hoppas på att de blå är med från starten denna matchen så kan det nog bli 5-1 :slight_smile:

Kör över SAIK!

Skellefteå har många tunga namn borta, Bellemare och Jocke Lindström (avstängd) för att nämna två. Tror därför att resultatet kan rinna iväg, i HVs favör. 4-2 kanske?

Läget i SAIK:
Spelar ej: Joakim Lindström, Jimmie Ericsson, Pierre-Édouard Bellemare, Petter Granberg, John Klingberg, Pontus Petterström
Osäkert: Erik Forsell, Erik Andersson
Ersättare/Juniorer: Lukas Wallmark (CE), Anton Lindholm (D)

Intervju med Pettan inför kvällens match.

hv71.se/artikel/28356/

Han säger att det är dags att ta 3 poäng! Och han ljuger inte hoppas jag.

Det gör han absolut inte, jag ska dit ikväll och jag hoppas få se ett HV som kommer ut och tar tag i taktpinnen direkt (vilket de inte gjorde mot Brynäs) och bevisar direkt att ingen tar poäng i våran borg utan rejäl fight.

Dax för första 3-poängaren nu! Med SAIKs skadelista så ska det inte vara en omöjlighet, men det är ett förväntat topplag och alltså blir motståndet tufft.

Idag vill jag se följande:

  1. Att HVs backar sätter igång uppspelen med snabba passningar och med hög precision. Tycker backarna har uppträtt onödigt stressat i egen zon vid flera tillfällen med dåliga eller uteblivna uppspel som följd.
  2. Att HV skapar farligare chanser i anfallszon. Crash the net, så att säga. Mot tex FBK hade HV fler chanser än dom, medan FBK hade farligare chanser än HV. Hellre en ordentlig chans än tre halvchanser.
  3. Att HV kommer igång med målskyttet. Vill se mer av Krog och Rakhshani som jag tycker väger lite lätt i närkampsspelet. Vissa tycker att Krog har varit briljant hittills. Själv vill jag se mycket mer från den herrn.

Hoppas på 4-2 till HV, men sätter inga pengar på det resultatet.

Kom igen, HV!

Dagens tema: islossning.

Utan att speca alltför noga så tror jag på en utskåpning idag. En sån där som får idioterna i dagspressen att deklarera att serien är över och att hv kan fika sig till SM-guldet.

…hoppas kan man alltid…

Jag tycker däremot inte att det är upp till Krog’s kedja att höja sig vad gäller offensiven, utan att de andra, speciellt kaptenens kedja att börja leverera. Transatlanterna är ju de enda som får godkänt än så länge.

Tror det kommer bli en riktigt bra match ikväll, två topplag som ska spela.
Utgången har jag ingen aning om, men hoppas såklart på HV-seger! :slight_smile: