Omgång 3: HV71 - Skellefteå AIK

Antingen så blir det ett målkalas som heter duga eller så blir det väldigt målsnålt. Tror inte att det blir någon 3-2 match direkt.

Låter lite som när den förkylde frågade doktorn om bastu kunde snabba upp tillfrisknandet. Doktorn: Ja, blir det inte bättre så kan det bli sämre. Eller klimatalarmisten när hen blir konfronterad med att jorden inte har blivit varmare på flera år, - Den globala uppvärmningen kan göra jorden kallare!. :sunglasses:

Jag tror på 2-1 efter full tid. Rhett gör båda målen.

Ikväll blir det en stor seger med hela 5-1 utav Ledin, Krog2, Fasth och Petrasek.
Detta grundar jag pga efter att jag själv gör säsongsdebut + har en mkt positiv känsla.
Så ni som tippar just 5-1, glöm inte vem ni ska dela stålarna med…

Kommer HV ändra nåt i formationerna till matchen ikväll… tex PP-konstellationerna… nån som vet?

SAIK med många ordinarie borta bör vara en mumsbit för HV71 som jag tycker inlett piggt som de flesta andra åren. Men man vet aldrig med SAIK, de har ett komplett lag med många bra “ersättare” bakom de mest rutinerade. Dom kommer att bli farliga iår också så det är viktigt att vi sätter respekt redan från början med att ligga högt mot deras uppspel som jag ibland tycker går lite väl fort för att HV71 ska hinna med att positionera sig, så var det lite förra året.

Man inte låta bli att stirra sig blind på HV71`s backuppsättning - jisses :slight_smile:

De senaste åren tycker jag att Hv har tappat lite i jämnhet. Mot motstånd som normalt sett ska vara lätt brukar vi ha svårt och tvärtom. Vi får hoppas att det inte blir så ikväll.

tror nog dessvärre på sudden igen men hoppas jag har tokfel…

Lite nytt inför: Nilson in med Krog och Rakhshani, Ledin med Davidsson och Sundh samt Dyk får troligen göra säsongsdebut.

1:A FEMMAN
25 Mattias Karlsson (LD)
22 David Petrasek (RD)
97 Per Ledin (LW)
76 Johan Davidsson (CE)
13 Oscar Sundh (RW)

2:A FEMMAN
5 Mikko Luoma (LD)
46 Mats Trygg (RD)
8 Rhett Rakhshani (LW)
9 Jason Krog (CE)
4 Marcus Nilson (RW)

3:E FEMMAN
24 Daniel Fernholm (LD)
33 Elias Fälth (RD)
72 Patrik Carlsson (LW)
71 William Karlsson (CE)
18 Jesper Fasth (RW)

4:E FEMMAN
6 Oscar Fantenberg (LD)
16 Tommy Kristiansen (LW)
23 Sebastian Strandberg (CE)
44 Sebastian Dyk (RW)
79 Johan Lindström (RW)

(klippt från hockeyligan.se)

Nu gör säkert Sundh & Ledin varsitt hattrick och Davidsson 4ass, men jag vill nog se typ Jesper Fasth med snöret…

Kul för Dyk att få speltid :slight_smile:

Jag gillar starkt att Dyk får chansen att visa upp sig samt att Dahlén väljer att spela Ledin/Sundh tillsammans. De var riktigt bra tillsammans förra året.

Seger 3-2, Liket, Trygg och Nilsson gör mål…

Någon som kan en stream på matchen ? :slight_smile:

CMORE Live 4

det är en betalkanal…

Är det bara jag som har problem med CMORE?

Samma här, får ej in nån förrutom huvudmatchen på nätet

Dom höjer priset varje år men allt blir fan bara sämre.

Samma här !! SOM VANLIGT med den förbannade jävla skiten !!! Ringt med , men nummer är avstängt ! Vad fan håller dom på med ?? Och för den andra så går matchen på extra 3 !

Men va fan alltså, blir så förbannad på att det aldrig kan funka ! Men snacka om att jag ska kriga nu. Var med om ca 6 ggr förra året då inget funkade. Tar som så jävla mycket betalt så ska fan skiten funka !!!

Jag ska ta och ringa dom nu och kolla vad dom håller på med.