Omgång 3: Luleå HF - HV71

[size=150]Luleå HF - HV71[/size]

Dags för norrlandsresa för HV71 som ska möta Luleå på
torsdagskvällen.Segern mot Frölunda satt nog fint och hoppas
att HV kan spela lika bra mot Luleå.

[size=150]FORZA HV71!![/size]

Man har ju varit lätt kritisk till årets upplaga av HV. Nu hoppas jag innerligt att det är som i mitt övriga liv, att allt jag uttalar mig om är tokfel och att HV går som tåget framgent. Jag förlitar mig inte på min egen förmåga till analys och reflektion utan går “all in” på förra matchens utförande när jag nu tippar: SM-GULD!

Skall bli kul att följa detta. Framförallt storebrors framfart, den nya gnistan hos Nisse och Didriks underverk.

Hoppas nu bara Hv är betydligt jämnare än ifjol då det var berg o dal bana mest hela tiden där har dom ett stort problem att lösa,jag menar 5-1 till Luleå imon och pissigt spel och vi är tillbax på ruta ett igen.

Luleå har stora skadebekymmer så Hv bör ha en god chans på tre poäng men då krävs en mycket solid insats från hela laget!!

Luleå borta alltid en svår uppgift…

Här gäller det att inte ställa ut rören och tro att någon annan ska fixa det!
Då vi har 4 jämna kedjor så måste alla bidra byte efter byte.

En tuff bortamatch och en hint om vart vi står. Frölunda är ett bra lag men samtidigt inte i den fas de vill vara.
Det hoppas jag inte vi är heller. Få igång PP är ett måste nu men där är jag faktiskt riktigt orolig då det ser lika krampaktigt ut som i fjol.

Så var det dags för årets “Hat-match”! Ja här hemma i soffan alltså.

Det kanske är nyttigt att möta guldfavoriterna tidigt när de inte har spelat in sig riktigt ännu men visst är det en värdemätare. Luleå är snäppet bättre än Frölunda i 5 mot 5 och mycket bättre i special-teams än så länge.
Brännström har verkligen tagit för sig och går på mål i nästan varje byte.

Samma lag ikväll säger Lillis till Jnytt, dvs Persson får vila

Tufft. Luleå borta är väl inte det roligaste. Tror ändå vi har chansen. Seger efter förlängning?

Ska bli intressant att se Isak Brännström. Lär nog vilja visa upp sig från sin bästa sida mot oss ikväll. Hänger säkert en kasse.

viktigt att hänga med i första här

ja, när vann vi där uppe senast egentligen ?

Snacka om onödig utvisning :imp:

Bra Gunnar!

gillar inte man har så passivt BP

HV står upp bra hittills. Jämnt skägg.

Smärtsamt att isac spelar för Lule…

Skulle precis skriva att detta ser skit ut… så gör Sundh mål :laughing:

OOOOOOOOOOOOOSCAAAAAAAAAAAAAR SUUUUUUUUNDH!!! :smiley:

JJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJ
AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA
AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA
AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA
AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA
AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA
AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA
AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA
AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA

JJAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAa helt ologiskt efter stark luleå press gör sundh mååååååååååååååål

Ha ha, Sundh är iskall. Inga nerver där!! :smiley: