Omgång 30: HV71 - Leksands IF

Riktigt onödigt och pinsamt agerande utav Jämtin under intervjun i pausen. Man skäms ju.
Oavsett om det han säger är sant eller inte så kan man inte “gråta ut” på det sättet som han faktiskt gjorde. Är väldigt svårt att försvara Jämtin i diverse debatter med “haters” när han beter sig så som han gör. Ser gärna att det blir ett rejält kvartssamtal med Dahlén.
Att han sedan inte lyssnar på Dahlén efter utvisningen utan fortsätter att tjafsa och drar på sig en 10:a är så otroligt orutinerat.

Så här är det, Hv71 har tre alternativ nu för att äns ha en mini chans för slutspel:

  1. Värva ÄNNU mera spetsspelare eftersom inget annat fungerar och Stillman vägrar sparka Dahlen, vi måste ha ett top KHL lag i klass för att vi ska nå slutspel med Dahlen så är det, 2 kvartsfinal förluster och nu Hv71 sämsta säsong på LÄNGE det säger allt, och alla 3 säsonger med elitseriens dyraste lag (och bra lag imo)

  2. Eftersom man redan värvat dyrt och är kär i Dahlen, VISA ATT DET INTE ÄR OK, ta bort C från Petrasek ge till Fälth som faktiskt kan spela hockey, Jämtin och MN kan inte vara A, Jämtin tar IDIOT utvisningar varje match och skämmer ut sig och MN underpresterar som fan, ge A till PC och Salmela eller liknande, dessutom ändra i kedjorna igen, Jämtin ska spela i tredje eller fjärde, Krog har inte varit bra i år men man MÅSTE ha en Krog som levererar med det lag vi har, in med han i andra igen och låt han spela vinge istället för Jämtin.

  3. Gör det rätta, byt ut Dahlen nu för fan Stillman jag vet att du är bästis med Dahlen men alvarligt vakna nu, SHL´s dyraste tränare har gett oss 2 kvarsfinal förluster med sjukt bra lag, och denna säsongen ja jag säger då det

Jag gillar Jämtin för hans grit o attityd men denna intervju… jag bara skaka på huvudet! :open_mouth:

5 mot 3 och ingen skymmer målvakten. Smart matchvoach dahlen. Ja visst

Det är väl det här som är den stora skillnaden mellan HV och LIF. Att LIF spelar som ett lag och HV gör det inte.

LIF överpresterar inte, men de toppresterar. I match efter match. För att de spelar som ett lag.

Det gör INTE HV.

Lika besviken som Jämtin är på Vinnerborg blir jag på de som dissar Jämtin.

Ni sitter och försvarar en tränare som har kört laget i botten, men är samtidigt snabba med att klanka ner på en kille som gjort så j-vla mycket för föreningen!

Det är allmänt känt att domarna håller ett extra öga på spelare som Ledin och Jämtin. De har till och med sagt det själva. Att Jämtin nu går ut och kritiserar Vinnerborg öppet är inte pinsamt - det är fan på tiden!

Jämtin gör mycket tokiga grejor. Men det gör det inte okej för domarna att döma som de gör. De lägger så djävulskt mycket fokus på Jämtin. Helt rätt av den senare att rikta fokus tillbaka på dem.

Minns Petrasek om Thomas Andersson. Efter kritiken dömde den senare inte HV på väldigt, väldigt länge. Hoppas Jämtins uttalande får samma effekt på överskattade Vinnerborg.

Heja Jämtin! Jag, och förhoppningsvis många andra HV-supportrar, står bakom dig!

Håller helt med tråkigt att det gått så här denna säsongen Själv har jag haft förmånen att följa Hv sedan 1977 och aktiv supporter mellan 79-2004=alltid på live match sedan dess håller jag fanan högt i fiendeland där alla håller på Frölunda(((men hur mycket man än älskar Hv måste man erkänna att alla dessa berömda stenar som skulle vändas inför denna säsongen inte är färdigvändainns 2 stora stenar som nog inte bara behöver vändas dom måste nog även flyttas men så länge laget är så här så gäller det att som sann Hv supporter alltid stötta laget och jag ger en eloge till alla på plats även om det i denna matchen hörs dåligt men vi kämpar för en kvittering i första hand Sammanfattningsvis alltid stötta och älska Hv men man får givetvis även utrycka sitt misstycke med hopp om ändring ursäkta ev stavfel då flaskan kommit fram hade tänkt vänta tills efter matchen men behöver lugna nerverna inför företagets julfest ikväll Kommer inte bli lätt med trolig Frölunda seger och (hoppas inte)Hv förlust(((

Du menar att det inte var ngn slashing?

Näe och vem bär huvudansvaret för detta ? Hv spelar inte som ett lag, och inte heller spelar dom motiverat, man ser ju ganska uppenbart att det är inte skicklighet vi saknar, dom kämpar ju inte glider runt och såsar, vems fel är detta ? alla spelarnas fel ? klart det är lite spelarnas fel men knappst fel på dem alla, agera nu för fan börjar ledsna på den här skiten, titta på ett gäng överbetalda skitar som inte orkar spela för dom har en omotiverad kapten och tränare

Kunde inte skrivit bättre själv.Jag väntade mig en förlust med men på detta sättet? NEJ :open_mouth:

Vi kan fortfarande vända det här. 1-3 är ingen katastrof men det förutsätter ju att spelarna vill också. Kämpa nu!

+1 där.
Det kan inte varit många som lyssnade på vad han verkligen sa.
Han kan ju lika gärna lägga av ifall inte domarna klarar att dömma honom rättvist.
Går inte att ha en sådan i något lag.

Nu jävlar är det dags att bli desperata. Leksand kommer undan alldeles för lätt.
Kom igen nu HV!

suck…vi skulle behöva nån indivuell pres elr nåt.
tagga, KÄMPA HV

Håller med och vet samtidigt att det har varit en schism en längre tid dom emellan.
Var likadant med Lance Ward där han åkte ut enbart pga sitt namn.
Ang aktuella domaren så har han gjort märkliga uttalanden inofficiellt och förstår Jämtins frustration.
Vad HV har gjort vill jag inte gå in på men det förs diskussioner och jag tycker att Jämtin gjorde helt rätt.

Jag skiter i om vi förlorar denna matchen, jag är bara glad för Pettans skull! Fy fan vad skönt för honom att få göra det där målet! :smiley:

Och nu har Vingelborg strukit interference ur regelboken…

// JV

Han sa att det inte var någon utvisning, därav min reaktion.
Hade respekterat han om han erkänt att det var en korkad utvisning, nu blev det bara pinsamt.
Angående hans förhållande gentemot Vingelborg kan jag inte ha någon åsikt för jag har inte fakta.

Väntad förlust. Pettan gjorde mål och jag gläder mig över det lilla.
Synd att Örebro vann bara.

Pinsamt :imp: Sparka hela jävla tränarstaben