Omgång 30: HV71 - Leksands IF

Börja kämpa lite tidigare HV. Varför bara kämpa sista 5?

Fy fan va svagt. Fy fan va ineffektivt. FY FAN VA JÄVLA USELT!!!

En skitinsats som kröns av ett jävla hönsgård i anfallszon med mängder av chanser och öppet mål MEN MAN KAN INTE FÅ IN DEN!

Så. Jävla. Svagt.

Trots att Leksand spelade igår och såg klart slitna ut sista 10min så kan HV inte utnuttja det eftersom dom trumvirvel inte åker skridskor!

Och nu väntar VLHC, FHC och LHF innan uppehållet. Presumtivt 0p om det här usal försvarsspelet och det TOTALT ineffektiva anfallsspelet får fortsätta.

Fattas bara att AIK vinner idag också.

Sista 2 minuterna mkt bra, resten mindre bra. Det är sådana här matcher som HV måste vinna för att kunna klättra, nu vann Örebro och kvalstrecket närmar sig…

Nu är frågan iallafall lyft.
Var och en får väl fråga sig själva hur de förhåller sig till frågan…

Själv förväntar jag mig ingen ursäkt, erkännande eller ändring… denna gång heller.

Det jag tycker är riktigt, riktigt svagt idag är egentligen EN enda sak.

Om Dahlén nu är SHLS bästa matchcoach som en del säger så tycker jag han är SHL:s sämsta PP-coach.

Man KAN INTE göra mål på en av SHL:s bästa målvakter om man inte SKYMMER honom och det gjorde inte HV idag, inte ett dugg förrän sista minuterna då det också blev en hel del chanser …

Jag FATTAR INTE hur man kan tro nåt annat … 5 mot 3 men INGEN framför mål på hela detta PP … otroligt !

Sjukt frustrerande att de inte får in den!

Vill ge Leksand lite cred för sin säsong.
De får verkligen ut nästintill max av sin trupp.

PINSAMT JÄMTIN!!!

Du har ett A på brösten och ska inte gråta ut i media så här.
IDAG VAR UTVISNINGARNA solklara!!! Och det är hans fel att vi ligger under i mina ögon däremot har han RÄTT I EN SAK och det är att han blir UTAN TVEKAN dömd mycket hårdare än många andra spelare men IDAG var det helt korrekt men tian tycker jag är åt skogen, men han måste kunna se att slashingen var en slashing.

Hoppas Krog är med i nästa iaf.

Jämtin var dock bra i 3e och det är så han ska spela.

Men lägg ner vissa här!

HV förlorade mot Leksand som är 3a och slagit bland annat SAIK borta, tror ni att det bara är att sätta ut skridskorna?
HV hade klart lika många lägen idag som Leksand kanske mer men Alsenfeldt var bra som fan och hade lite tur. HV däremot tog två dumma utvisningar och var inte riktigt på topp men att sitta och säga att man ska SPARKA tränaren och värva mer är ju bara skitsnack! Titta på tabellen de sista tio så är vi med i toppen och hv har inte förlorat hemma på typ 7 matcher eller nått!

BESVIKEN……JAG MED men ha lite distans.

Nä det här duger inte och det harmed trojkan att göra.
Med det laget vi har ska vi knte FÖRLORA mot lif, vi ska krossa dem.

Vi har en helt jävla oduglig trojka i båset, ni som säher annat har absolut ingen koll!!!

Att förlora iblaand är ok, men HEmMA mot leksand, NEJ det är inte OK.

Hur i helvete vi kan prestera så dåligt så ofta.
Stillman, hoppa av och ta trio med dej!

Prestera dåligt ofta? har vi två 0 poängare de senaste 10 matcherna? eller vad är det…riktigt dåligt….

Verkar som många har svårt att ta in att Leksand är ett bra lag och inte 10:an ska spela ut 3:an i SHL.

Jämn tajt match som kunde gått åt alla håll tycker jag.

Förstår ingenting. Ena stunden måste vi ge laget tålamod för att det är så många nya spelare och att de måste få en chans att spela ihop sig. Samtidigt ska vi inte jämföra med innan för det är ett nytt lag. Om det nu faktiskt är ett nytt lag som spelar så himla bländande hockey under Dahlén - Borde vi inte kunna förvänta oss en hemmaseger mot Leksand? Dessutom med så många segrar den senaste tiden och en trupp som Leksand bara kan drömma om.

Hua. Något är ruttet i HV. Och det är inte Jämtin, Petrasek eller de andra spelarna som är problemet…

En sak som gör mig så in i HELVETE förbannad är Uffes satans förtroende för Mackan! Mackan får spela 5 mot 3, Mackan får spela i slutet när HV71 jagar. När han är usel gång på gång! Varför får inte Erik spela när HV71 jagar? Pinsamt att spelare som Liket som alltid ger 100% inte får spela. Fan vad trött jag är på jävla seg Uffe! Jag tror Uffe petar för mkt i Hv71 spel. Så fort något inte är som det ska är han där och petar. Känns som spelarna inte får ha någon frihet utan ska gå 100% efter hur Uffe vill de ska spela.

Visst är Leksand ett bra lag, men jag tycker HV spelade väldigt svagt idag förutom sista minuterna, spelet i PP var ju en parodi…HV måste lära sig att en match är minst 60 minuter.

lejacques, jag antar att du bland annat syftar på mig som du tycker försvarar Dahlen och nu dissar Jämtin. Otippat. Verkligen.

Jämtin gör en solklar slashing och får en utvisning. Han åker runt flera varv och gnäller innan han sätter sig i utvisningsbåset och det är brukar renderar i 10 min - det spelar ingen roll vem personen är. Tycker du att det är okej? Du tycker inte att det är väldigt dumt att börja beklaga sig i 5 minuter i direktsänt tv utan ha sett situationen? Han är assisterande kapten och ska ut direkt till omklädningsrummet och peppa de andra spelarna. Han är en humörsspelare och borde veta bättre än att gå in i en intervju arg och besviken på domaren. Jag har själv spelat fotboll på elitnivå och spelade väldigt tufft med mycket temperament. Det är JÄTTESVÅRT att hålla igen i liknande situationer men som proffs ska man klara av det.

Jag skrev ett vädigt långt inlägg, för att få bort idioterna i båset.
Men det försvann, och irkar inte igen.

Men det går ut på att få bort clownerna i båset!
Hur i helvete kan man få ut sp lite av detta material???

Normalt är jag sansad i de flesta motgångar och diverse problem men idag blev irritationen och frustrationen alldeles för stor.
Sjukaste grejen efter slutsignalen…
Jag kastade min chipsskål i väggen, studsade tillbaka, prickar mitt ölglas som var halvfullt, den går i spillror och jag med öl o glas över hela mig är ett faktum. :blush: :laughing:

Bryt ihop och kom igen blir det för HV. Själv får ja skrubba golv…

Mike: lär dig en sak. Skriv inte när du är förbannad eller i affekt. Du uttrycker dig bara pinsamt och gör bort dig likt Jämtin. Du verkar inte ens veta vad du skriver och beskyll inte andra för att vara okunniga när det är du som är okunnig. Den som kallar Leksand för korplag begriper nämligen ingenting av sporten ishockey. I själva verket är Leksand, tillsammans med Skellefteå och Frölunda seriens bästa lag.

Själv avskyr jag Leksand men är ändå grymt imponerad av deras spel. Sen förväntar jag mig mer av HV. Spelet har mot slutet blivit allt sämre. Svacka igen?

Och Mike, hur ska du ha det? I ditt första inlägg vill du ha Stillman i båset som tränare och i nästa inlägg tycker du att Stillman ska dra, tillsammans med tränarstaben!!! Hmmmm…

Zico, ja det är inte lätt.
Vet att jag borde vänta någon timme eller två efter match!
Men, det ör ju spåå frusterande att vi ör så usla.

Summa…, jag hoppas stillman tar förnuft… Och försvinner tillsammans med de odugliga i båset.
Ingen kan tala mot mej, min nyfödda skulle få mer ut av detta lag.

Dahlen får mycket skit, men de andra 2, vad fan bidrar de ned ?

Zico, ja det är inte lätt.
Vet att jag borde vänta någon timme eller två efter match!
Men, det ör ju spåå frusterande att vi ör så usla.

Summa…, jag hoppas stillman tar förnuft… Och försvinner tillsammans med de odugliga i båset.
Ingen kan tala mot mej, min nyfödda skulle få mer ut av detta lag.

Dahlen får mycket skit, men de andra 2, vad fan bidrar de ned ?

Dagens garv är ett faktum. :smiley:
Ta en ny öl så ska du se att det ordnar sig. Skål min vän!