Omgång 30: HV71-Linköping

Fel! LHC är inte hetare än HV i första perioden men det finns mkt att förbättra. Framför allt måste HV våga ta fler avslut i PP. Det är skitsamma om LHC rensar ut direkt efter, hellre det än att pucken går runt runt runt utan avslut.

Kan instämma, mer skott i PP, var väldigt frustrerande på plats mot AIK att enbart se dem spela runt pucken i PP, skjut istället, det är det som skapar situationer

Tycker inte det ser så illa ut. Lite mer skärpa och fart från alla så sätter vi ett par nästa period. Tycker PC och Fälth ser hetast ut - Rakhshani och Fernholm mindre heta.

Lite OT men jag måste…

Jag är så jävla mätt på Boork. Han har sina favoriter och sina hatobjekt som han klamrar fast vid. Säger ofta fel namn och verkar tröttare för varje vecka som går. Jag minns Boork som en tänkande och lite egen hockeyfilosof men nu ser jag bara en sur gubbe…

Ta exempelvis följande konversation under finalserien förra året…

Boork: Jag tycker inte Holloway varit bra i slutspelet.
Granqvist: Han har gjort flest mål av alla i hela slutspelet.
Boork: Ja men i finalerna har han inte varit bra.
Granqvist: Han har gjort tre mål och är bäst även där.
Boork: Jag tycker ändå inte han har varit så bra…

Ja, då känns det som att det är dags att fasas ut och sluta leva på gamla meriter…

Haha jag håller med di riktig surgubbe är vad det är :laughing:

FAN

Jaha då var det 0-1 :imp:

HV71s självförtroende är ju helt under isen.

Kom igen nu!

Jobbigt med tanke på att HV knappt skapar några chanser. Nu får det inte rinna iväg här…

EDIT: Passningsspelet i andra här lämnar en hel del att önska… :confused:

Helvete…

Upp med tempot, upp med skärpan, upp med HAKAN för helvete! Bara till att gnugga på så kommer målen!

En sak som flera varit inne på och som jag vill understryka är att Krog och Rakshani på intet vis känns som att de lyfter HV i motgång eller tunga matcher. Är faktiskt rätt orolig över kommande slutspel.

Lägg sen till Davidsson och Petrasek som inte heller leder laget på isen på samma sätt som för några år sedan och pannan läggs i än djupare väck…

Du ger uttryck för exakt vad jag känner…

Är den någon överhuvudtaget har ledit laget dom senaste matcherna. Alla skyller ju på svackan, då kan väl alla spela dåligt samtidigt.

Det är fler som tänker detsamma :frowning:

Kommer snart en time out ska ni se :slight_smile:

HV har en svacka det tycker jag också men är det inte då spelare som har C och A på bröstet ska kliva fram, inte bara i omklädningsrummet utan även på isen? Vad gäller Rakshani och Krog så tycker jag att de ser allt för klena ut när det börjar bli täta matcher. Fantastiska att se när motståndet står still och HV har medgång men totalt osynliga allt för ofta.

Säg till om du vill att jag skall skriva din biografi. Vad sägs om titeln: “Shitkicker, ett hockeyliv”? :slight_smile:

Skjut skott på mål tack :imp:

Jättegärna! Och jag vill att den ska fokusera på de mjuka värdena… :open_mouth: :smiley:

Formation Söderberg är riktigt obehaglig… Skulle vilja höra Dahlén i omklädningsrummet i pausen med bakåtlutat huvud säga “sweep the leg” till Kristiansen :slight_smile:

Se där! Mycket bra byte! Gnugga på och hjälp varandra så kommer målet! Publiken gör sitt på läktaren, ni gör ert på isen och vi på forumet har samtliga lösningar. Det kommer lyfta HV ur svackan!