Omgång 30: Rögle BK - HV71

[size=200]Rögle BK - HV71[/size]


[size=150]Kan Rögle resa sig från stjärnsmällen?[/size]

Publicerad: 2015-12-30 09:00

Seger på annandagen med 7-2. Förlust två dagar senare med just 7-2. Många ställer sig nu frågan om var i formkurvan Rögle befinner sig inför onsdagens match mot HV71. Läs mer på shl.se: shl.se/shl-arena/39846/pregame/

[size=150]FORZA HÅÅVEE BLÅÅ!![/size]

Dags att ta en trea av Rögle nu!

Hade varit väldigt skönt med en seger idag av två skäl. Dels att avsluta året på topp och att det verkligen är dags att tvåla till bandyklubben nu.

Kom igen, HV, krossa Rögle!

fy fan, använda bandy som ett skällsord? Det är fet-bann på det! :wink:

Innebandy däremot, det är en lek som bäst utövas under raster i mellanstadiet.

HV skall fan vinna detta. Annars blir jag tokig och bränner av alla interna nyårsraketer i förtid…

:smiley:

Årets sista match där mod/admin ställer upp med följande formation:

Målvakt: Dekman- Tar ju allt liksom sin far i HV. Giftig spade och håll avstånd.
Högerback: Robert.76- Rensar bort allt som Lance. Brutalt skott och nästan olagligt.
Vänsterback: kny- Arnold-muskler med finess. Bra komplement till Robert och planetens giftigaste backpar.
Vänsterforward: -Jompii. Stor, tung med grym teknik. Målare av rang. En sniper som nu är verksam i Rangers…damlag.
Center: -Diabolics. -Grymt snabb på rören - snabbare än Ward junior 8 bast. Dock fusk med dubbelskena.
Högerforward: -sir Ward -Usel på rören och kan bara svänga vänster. Dispens för en blågul kona med en saftblandare på toppen.
Coach: Simon- Tog upp HV till elitserien, kör bussen och har en skum ovana och fylla vattenflaskorna med Kir. Gott iofs.

Tror stenhårt på formationen ovan! :laughing: :laughing:

Nykomlingarna har tvålat till oss i två matcher nu. Jag tror det har varit fett med underskattning från HV:s sida. Rögle är inte ett dåligt lag på något sätt. Man ligger längre ner i tabellen då man förlorat en hel del matcher men många har varit med uddamålet. En annan anledning är ett genomuselt PP. I spel 5 mot 5 matchar dom alla lag inklusive HV.

Så alltså det gäller att vi gör en bra match och utnyttjar vårt PP.

Jag hade hellre sätt Hv spetsa laget. Nu breder man mer ut spetsen så man har gämn bra kedjor. Föredrar en två riktiga spets kedjor tbh men vi vinner ju så kanske ska jag tiga.

Otrolig viktig match ifall vi skall kolla uppåt igen elr börjar kolla bakåt igen, hoppas o tror på vinst

Förra bortamatchen mot Rögle så var HV:s inställning ljummen medan Rögle spelade som det var sista matchen i deras liv …

Det kunde bara gå på ett enda sätt…

Hoppas att HV lärt sig av misstaget, för att vinna i Ängelholm måste man spela likadant som man gör på sin egen hemmaplan annars kommer det garanterat inte bli några poäng …

Det funkar inte med en medelmåttig inställning på bortaplan mot Rögle… Då blir HV överkörda igen …

matchen är igång, jag har bokat en 5-0 vinst. Enkelt.

hmmm, vill se #24 ta tag i skiten ikväll.

:open_mouth:
Stenlund…

:open_mouth:

Önnerud…

Ohärlig start på matchen. Bandyklubben känns sådär het som jag oroade mig för. Gäller nog att hänga första kassen för HV, annars blir det nog jobbigt.

fan, min bokning gick inte igenom… sjukt att man inte kan få stopp på den där flanen som är så het? Det var ju inte direkt oväntat…

Tråkigt. Kämpa HV!

Suck…hade dålig känsla inför matchen…HV spelar lika illa som jag var rädd för.

Sprack nu om det inte var 5-0 till Rögle du menade

jaha tebaka te grunderna ser jag

Jaha… :cry: RBK klart hetare så 1-0 är logiskt. Fattar inte varför man ska ha så jävla svårt för rövle…

nu har domaren valt bort att ta två rövle-förseelser…