Omgång 30: Rögle BK - HV71

Den skulle nog PW tagit men men han har ju å andra sidan tagit Massor av otagbara skott så han är förlåten :slight_smile: :slight_smile: :slight_smile:

Ja :slight_smile:

Vet inte, men vi får inte tag i Rögle. De spelar riktigt bra. HV skapar typ inget.
Nu har jag inte sett Rögle så mycket, men har svårt att tänka mig att de alltid spelar som mot HV.

Varför gör vi en del lag bättre än de är?

Bra byte av Hv vid 1-0.

Men nu är det spel till stillastående spelare!
Det måste börjas åka skridskor nu gubbar!

Tycker det ser ut som att skottet ändrar riktning när den touchar på HV-spelarens klubba.

Men träffa mål då!!!

Har HV träffat målet en enda gång hittills??? Skapar ju lätt chanser för kvittering men träffar ju inte målet!!!

Vi får kolla i pausen :smiley:

Fruktansvärt dåligt passningsspel av HV. Och markeringsspelet i egen zon är inte mycket bättre, tyvärr. Ser dessvärre ut att bli en riktig skitkväll om detta fortsätter. :cry:

Vad tydligt det blev i 4 mot 4.
Rögle är bra mycket rappare, i allt.

I andra vill jag se aggressivitet och tacklingar.

Var det detta HV som spöade Brynäs i måndag…jag tvivlar…

vad händer?

Vi är utspelade av Rögle…TOTALT…2 skott av HV

Tredje gången i år som HV blir utspelade av RBK…

Mycket glidande från spelare som Thörnberg, abbott och till och led Sundh. Gillar inte heller att vi tar burskydd hela tiden.

Nä ser ingen klubba som ändrar riktningen på skottet helt oskymd PW :exclamation:

Man kan inte spela hockey med 4 gubbar står och tittar på han som har puck!
Rögle spelar varje gång till en spelare med fart, Hv spelar till en spelare som står still

Är det inte grunder i hockey att flytta på rören?!
Denna perioden var så usel att den kanske går till historien som en av HV71 dåligaste någonsin.
Nu kan det ju inte bli sämre vart fall och läge för Lindbom att väcka gubbsen i paus!

Är #24 med ikväll?

Måste ge Rögle en hel del beröm ändå!

På hemmaplan spelar de med frenesi och hjärta som få lag i den här serien någonsin gör …

Det år just därför som HV också måste steppa upp om det ska bli några poäng, motivation slår klass, så enkelt är det !

Se upp för Cehlins femma !

PS Beröm också till Eldebrink, han har verkligen lyckats, kan inte se att Rögle ska kunna åka ur , de kommer att hamna före både Malmö, Modo och naturligtvis Karlskrona …

Rögle trummar på och gör HV dåliga helt enkelt. HV är spelarmässigt ett bättre lag på alla positioner men som man brukar säga, motivation slår klass och Rögle vill hellre vinna denna än HV just nu.

Bara att ta nya tag och komma igen i andra!

HV är slarviga och gör det svårt för sig själva. Dåliga pass och sen svårt att skjuta och därtill träffa målet. Önnerud som inte sköt, Törngren, ren och missade målet. Konstigt att det blir tvärs emot som tidigare, där hade båda blivit mål.