Omgång 31: HV71 - Brynäs IF (Martins dag)

HV71 vs Brynäs IF


imageimage

Sju raka torsk i en lax-ask. Säg det snabbt tio gånger i ett mörkt rum framför spegeln och Tommy kommer framträda i densamma iklädd horn, superman-pyjamas och inte ta time-out denna gången heller. :man_facepalming:

Tankarna går naturligtvis till det ockulta i tider som dessa. Vi är alla mer eller mindre vidskepliga varelser och den mest använda söktermen i Småland just nu är olika varianter på om man kan offra getter för att påverka ett spelsystem, tätt följt av huruvida man som privatperson kan sälja spelare med extremt högt VO2 utan tillstånd från föreningen som innehar kontraktet (hint: det kan man med fördel, kör, bara kööör!).

Men imorgon får vi fans lite balsam för själen, en anledning att inte skaka av kvalfrossa, om så än för bara några få minuter, då vi skall glädjas med Martin och hissa hans tröja. Det är som någon påpekade den sista gången detta händer, på vääääldigt lång tid. De kriterier som krävs för dylik hedersutnämning ligger inte i spelarnas vågskål nuförtiden. De reflekterar en svunnen tid. I ljuset av detta är kanske just Martins aningen lågmälda och försynta framtoning extra passande. För er som inte redan läst så vill jag dirigera er till skillingaryd.nu och Henrik Skoglunds korta men excellenta intervju. Nedan följer ett högst relevant utklipp:

Tommys tankar

FORZA HV71!!

2 gillningar

Länken till artikeln i sin helhet:

Vi brukar alltid spela dåligt när det är tröjhissning/hyllning innan en match. Det är som om att spelarna tappar fokus.

Nu blandar du ihop det med hv-dagen… :sweat_smile:

Med tanke på tidigare matcher så kan det ju knappast bli sämre. Fokus tappades för länge länge sedan, de kanske hittar lite i morgon. Kan ju hoppas spelarna läst Martins intervju.

Känns som en måste match för att ha chans att kunna sluta 12a i serien, annars är det nog ganska klart med kval tyvärr.

Fotnot: Önerud tränade på för fullt men är enligt tränaren Tommy Samuelsson inte helt spelredo ännu. Forwarden André Petersson saknades på träningen, men är inte borträknad inför mötet med Brynäs. ”Han körde alternativ träning i dag, men jag hoppas givetvis att han kan spela”, säger Tommy Samuelsson.”

Det går bra nu! :flushed: Citat från JP…

Vi vinner idag men det betyder inte att det vänder

Jag tror inte på någon vändning. Förutom i den bemärkelsen att vi inte kommer torska resterande 22 matcher.

Jag tror, även med Tommy vid rodret, att vi borde kunna undvika kval. Dock finns det i min värld inte någon anledning att chansa i den aspekten. Det är ett för tveksamt val att behålla Tommy då jag tycker att han inte lyckats få någon som helst struktur på det vi pysslar med. In med en ny person som kan starta ett nytt sätt att spela på, med den effekten att spelare får en ny chans att visa vad de går för, i ett nytt system.

Men, just idag tycker jag vi borde kunna vinna. Förnedringen senast borde funka som en massiv:
image

Nu börjar man kravla sig upp ur det djupa hålet man varit i och börja förbereda sig för att ta Husqvarna Garden i besittning. En väg att bli lite bättre i humöret är ju att läsa Diabolics underbara inledningar av matchtråden, man skrattar högt! Jag bor dessutom på landsbygden så jag kanske ska offra en get :grin:

2 gillningar

Do it! Finns inget att förlora! :smiley:

Första matchen för säsongen som jag kommer kunna vara på plats. Ser framemot cermonin mycket. Hoppas laget kan steppa upp för Martin idag.

Min första match för säsongen på plats. Klart man ska vara där för en av de största HV-hjältarna. Resten av kvällen vetefasen om jag ser fram mot så mycket dock…

Någon som vet om tröjhissningen sänds på Cmore? Noterat att HV inte är huvudmatch…

Idag får vi helt enkelt hoppas på att HV inte blir förnedrade igen. Det känns tyvärr som att spelarna inte köper vad Tommy säljer.

Men det är i detta läget efter en 2-7 förlust som spelarna måste visa karaktär oberoende av spelsystem. Spela för klubbmärket och iaf vinna kampen framför målen. Blir det torsk idag så kan man till 100% fokusera på kval och lägga upp träningsplanering och dylikt för det. Vid vinst blir det iaf lite spännande.

Husqvarna Garden är smyckad med ca 7 000 vita Martin Thörnberg- Tshirts. Brynäs har haft värmning kl 10 och HV71 kl 11. För HVs del saknades Jonas Gunnarsson, vilket väl indikerar på att han står i kväll. Inte var LaLeggia och Petersson heller på isen. Vad det betyder, återstår att se. Och vad tänker jag om 2-7 i tisdags? Tja, förra säsongen förorade man med 2-7 mot Västerås borta och med 2-7 hemma mot Björklöven i finalen. Det gick ju rätt bra till slut ändå.

Matchen sänds i Cmore live 3 med start kl 18.40, så jag förmodar att man sänder tröjhissningen.

3 gillningar

Det stod att ceremonin börjar 18:35 på HVs instagram, men vi får väl se.

Och utematchen! Är inte alls fortfarande bitter över att vi fick se ett mål… av Cluben! den gången. Vägs enbart (med råge) upp av vårt guld i deras arena.

Ja 7-2 x 2 då funkade. Men nu var det Skellefteå isf VIK och IFB och vi ligger näst sist och inte först. Det enda positiva är att vi i några månader till kan glädjas åt att det inte är dem vi möter och det kan få vara ett otydligt/svagt minne att jag var på hockey i Karlskoga tre gånger…

Idag är seger ett måste för att vi inte ska stå kvar på perrongen. Och det blir det, annars tror jag att vi har en ny HC till helgen.

Ja det är som updukat för det. Efter Rögle är det väl spelledigt en vecka. Bra tillfälle för ny HC att komma in och “do his magic”

För er som kommer vara i Husqvarna Garden ikväll: kom gärna förbi och hälsa på oss i sektion B Höger Rad 9. På platserna 224, 225, 226 och 227 (närmast klacken)