Omgång 31: HV71 - Brynäs IF (Martins dag)

Idag blir det förlust, åttonde raka (kaffe, kaka osv) OM man inte lyckas ge Forsberg förutsättningarna att komma till skottlägen. Inget Foppa-mål = ingen vinst, det är sedan gammalt.

1 gillning

När man ser alla hyllningar till Thörnberg så slås man av vilka karaktärer vi hade på den tiden. Davidsson, Voutilainen, Ledin, Jämtin, Ward, Christensen. Jämför man med dagens trupp så är det ganska slätstruket. Synd bara att vi inte kan hissa pappa Owes tröja samtidigt.

Har dom NÅGONSIN förlorat på hemmais till tonerna av Du kan lita på mej? Jag bestämmer att dom inte har det

Ändrat.

Kanske ska köra den redan på uppvärmningen, för säkerhets skull :slight_smile:

1 gillning

Förlust. Men huvudsaken laget tro på det. Tommys reflektioner efter matchen; dom va bättre än oss ikväll.

Tror också på torsk. Ingenting talar för nåt annat så…

Tror du är rätt ute :slight_smile: har svårt att tänka mig en endaste förlust när låten spelas. @Diabolics vill höra den ikväll så slipper han spela den hemma hela dagarna :laughing:

1 gillning

Vad gör du @Bakom?

Hoppas att Martin i talet säger att det är nummer tio för pappa Owe och Martin själv!

Heja HV Alltid!

1 gillning

Har ändrat mig! Vi går själva.

Sjukdomar idag tyvärr.

Gillar dock man spelar Matson med Vesel och Foppa det funka när det gick bra för oss. Samma med Lilldansken, Måns och Hansson.

Ingen Petersson eller LaLeggia ikväll. Godnatt!

Känslan inför match är som den varit de senaste veckorna. Har svårt att se många segrar trilla in med det här ”spelet” vi visar upp i match efter match. Eller ens poäng heller.

HV har hamnat i det läget man var när man skulle göra en kraftansträngning och ta den absolut sista chansen man kunde även rent teoretiskt säsongen 20/21, när man åkte till Oskarshamn och fick stryk med 7-0 eller vad det nu var.

Samma läge som då, fast avsevärt tidigare på säsongen den här gången alltså.

Allt handlar bara om att få till någon form av tro på att man kan klara kvalet. Och att spela utan poänggörarna idag är en del av det. Vad kan övriga laget åstadkomma om denna situation uppstår även i kvalet? Det är precis vad den här matchen handlar om. Kanske kan övriga lyfta sig i frånvaro av dem som övriga annars alltid förväntar sig ska göra jobbet.

Seger tror jag blir väldigt svårt. Poäng? Kanske. Men rent formtabellmässigt så är det toppen mot botten och det brukar sluta på ett sätt.

Fick problem men det löser sig ! men i annat fall så tar en kompis biljetterna.

Laleggia var ju bara direkt orsak till 2 av de viktiga målen sist. Men ok, han är en normalbegåvad ishockeyspelare offensivt.

I detta läget spelar det ingen roll. Visst de gör poäng men inga poängsprutor. Nu är det hjärta och lungor och en jäkla inställning som betyder något. Men jag har hoppats i över 10 år nu…Skam den som ger sig!

1 gillning

Ja fyfan, hoppas vi ser ett jäkla åka av och att torp skickar rödin långt upp åt helvete på läktaren :grin:

1 gillning

Som jag skrev i en annan tråd; en sån här dag blir det så tydligt vilket fritt fall klubben befinner sig i sen ett antal år. Thörnberg (och även de gamla spelare som skickat sina video-hyllningar) personifierar storhetstiden, som tyvärr idag är ett minne blott.

Dags att vinna denna matchen och ta striden för resten av säsongen. För Thörnberg och för historien och framtiden för HV71.

1 gillning

Instämmer! Fantastiskt matchintro av @Diabolics ! :smile::clap: