Omgång 31: HV71 - Brynäs IF (Martins dag)

Det gör man ju egentligen eftersom båda heter Thörnberg och båda spelade med #10

1 gillning

Kan det va så att Petersson kritiserat tränare och det vidtagits åtgärder i form av bänk?

1 gillning

Thörna​:yellow_heart::blue_heart::yellow_heart::blue_heart:

Han är ju sjuk?

Nu sitter man här, snart 50, och bölar litegrann.
Men… Nummer 10 är föralltid kung! <3

3 gillningar

Tack för allt Martin!

3 gillningar

Fan vad man älskar Thörna!

2 gillningar

Saknar spelartypen hos flera av dessa idag. Spelstil, karaktär och vinnarskalle.
Saknar #6 Christoffer Persson också. Är glad att han finns kvar i klubben. Om det går bra i J20 kanske det bådar för något högre med tiden!

Förhoppningsvis tändvätska för ett gäng i båset, typ ”om tio år vill jag hyllas på liknande vis”.

Thörnberg offrade en pungkula för ett guld mot Brynäs. Hoppas att spelarna ikväll åtminstone kan kämpa till dig en poäng.

Hur kasst vårt lag är blir uppenbart när man tittar på bottenlaget Brynäs trupp. De har bättre målvakt, bättre centrar och fler matchvinnare.

2 gillningar

Okej, matchen har börjat. Kan inte riktigt släppa Thörna än. Hade HV tagit sitt förnuft till fånga och tagit in honom direkt från start förra sässen är jag övertygad om att han varit en viktig kugge i det lag som gick upp. Hade varit det perfekta slutet för Thörna. Å andra sidan. Nu fick han lira fyra matcher med laget som gick upp. Men jag hade önskat fler. Slut på ett år gammalt klag.

2 gillningar

Även turen har övergett HV, borde haft typ 2 mål redan

P Gustavsson spelade med spricka i foten vid vinsten -95. Saker som avgör. Idag så har vi vad? Två inhemska spelare. Hjärtat finns i plånboken. Jag för min del tror att Hjalmarssons C innebär fler vinster för vårt och hans HV!

Ser ut som HV försöker spela enklare och med lite större marginaler ikväll. Man försöker hjälpa varandra mer över hela banan.

Passningsspelet är inte bra

Passning/mottagning sitter dock inte speciellt mycket.

Torp har börjat bra.

Fan vad inneffektivt det är

Du har helt rätt, givetvis. Det var något man trodde var det första som skulle komma i sillyn inför 21/22.

Att man valde att göra sig av med flertalet gamla kuggar (Thörnberg, Sundh, Persson) inför 20/21 var dödsstöten. Man var ute på glid redan innan dess, med det skyndade, enligt mig, på undergången ännu mer. Säsongen innan (19/20) hade ändå varit ett litet fall framåt.

Ja. Och säsongen 03/04 genomsyrades av Mårts mantra om att spelarna skulle vara beredda att käka hästskit för att nå framgång. Saknar Mårts och inställningen med hästskiten. Det ska till en jävla massa hästskit för att klara sig ur hålet man sitter i nu!

2 gillningar

Gunnarsson…