Omgång 31: HV71 - Växjö Lakers HC

Är det möjligt att bry sig mindre än vad spelarna gör just nu? Efter 2-6 mot Rögle trodde jag en viss revanschlusta eller åtminstone en sårad stolthetskänsla skulle infinna sig men icke! Pinsamt och framförallt smärtsamt att se…

Behövs ett halvt lag om det ser ut så här.

Det är uppenbart dåligt ledarskap i föreningen. Sportchef som inte kan eller vill leverera. Tränare med lika mycket pondus som Åsa Romson och en lagkapten som längtar hem till Skåne. Ja, då är det svårt att få med sig hela laget…

Tedenby får godkänt. Resten kan skänka veckans lön till North Banks.

0-2, 5-16 i skott,förstår att publiken buar. Ett stekhett derby men HV vill inte bjuda upp till kamp.

Vill Abbott tillbaka till Skåne?

Skrämmande likt jvm laget. Ingen vilja ingen pondus der ser man på närkamperna det är ingen fysik inga tacklingar. Ingen vill något. Dåligt ledarskap

Ytterligare en lika lång som bottenlös formsvacka på väg? Vilken i ordningen blir det i så fall? Börjar bli ganska mång iaf, om man säger så…

Tänkte faktiskt exakt samma tanke. HV har lika svårt att anpassa sitt spel efter hur matchbilden utvecklar sig, om den inte blir som man tänkt sig.

BEDRÖVLIGT!!!

Det känns som att HV inte har någon tanke framåt i sina uppspel eller är jag helt blind? Vi kör ju fast helatiden. Antingen så har vi ingen tanke alls, är fullständigt talanglösa eller fullständigt sönderlästa. Bara att välja den man tycker bäst om…

Tycker vi får lyfta på hatten ännu en gång för PW. Utan han hade det stått 4-0 nu…

Nä för fan nu bryter vi ihop och håller nollan och vinner de två sista!

Didotto- när ska du börja bidra med något annat än spydiga kommentarer? Under hela min tid som jag följt forumet har jag inte sett dig skriva en enda kommentar på eget bevåg utan enbart besvara andra med spydigheter. Brithen är väl utnämnd lagkapten för denna säsong eller har jag missat något?

Vad är det som har hänt med HV71?
Det finns ju inga linjer i spelet och har inte gjort det på många år. Det är kaos i försvarspelet och i anfall skickas pucken ner djupt a la NHL och det verkar som ingen är beredd på det utan det görs för att inga andra alternativ finns.

Det är på tok för få spelare som är beredda i Hv att göra skit jobbet genom att åka skiten ur sig för att skapa ytor för sina kamrater.
Nu åker de i sin får stig upp o ner och händer inte ett skit!

Är det så styrelse, sportchefer, tränare och spelare vill att Hv ska spela? Det är inget som liknar modern hockey eller elithockey utan mer ett pojklag.

Ryan O Byrne är ju en säkerhetsrisk för både medspelare och publik som nästan får hjärtattack när han är inne.

Otroligt pinsamt. Cirkus HV71 fortsätter år efter år tyvärr. Många spelare och andra i klubben som har en hel del att bevisa. Folk kan säga vad dem vill att ligga 9 med denna dyra trupp efter 30 omgångar och ojämt spel är inte godkänt punkt slut! Dessutom vidhåller jag att laget återigen är felbyggt. Det måste Hult ha insett nu efter 30 omgångar.

Nu gick det bilder på när HV gjorde 5 raka mål på AIK och kvitterade till 7-7. Har för mig att vi vann i sudden sen.
Denna vändning föregicks enligt Fantenberg av en utskällning av Davidsson i pausen.

Får vi en vändning ikväll?
Vem kliver upp och skäller ut laget?
Vem kliver ut och visar vilja?

Kom igen HV!

Håller med dig. Sätt till kostnad kontra vad man får ut är O’Byrne en solklar flopp och en jätte märklig värvning från första början. En ok back som gör bra matcher ibland. Men helt klart en märklig värvning från första början även om det inte är Ryans fel. Konstigt tycker jag att ingen journalist vågat kritisera värvningen o ställt Hult mot väggen… varför??

De visar ju ingen kampvilja heller genom att spela fysiskt eller få Växjö ur balans på något sätt, utan de får komma in på tok för lätt i zon och komma in på mål.

Nu jävlar vill jag se ett skogstokigt HV71!
Lindbom verkade inte helt missnöjd över prestationen i första! Kunde lite bättre, lite???

Vad är detta!!!

Årets spetslösa budget hb71 tyvärr

Tråkigt att du känner så. Trodde du hade något rykte på gång. Men men!