Omgång 31: HV71 - Växjö Lakers HC

0-3 och HV skämmer ut sig igen,är väldigt orolig just nu…

HV måste ju vara i särklass sämsta laget i egen zon i hela SHL…

U15 på isen ikväll. Det här är en resa rätt ner i avgrunden. Förstår inte hur HV kan ha så här bottenlöst usla prestationer när man i vissa och flera matcher spelar jättebra?!

3-0 kunde lika gärna varit 10-0 för så stor är den spelmässiga utklassningen. HV står HELT still.

Och Lindbom bara tittar på. Iofs ser han frustrerad ut, men han kan uppenbarligen inte påverka händelserna. Skulle lika gärna kunna sitta på läktarn.

Jag kan svårligen se att detta HV går till slutspel i år. Man är alldeles för ojämna.

Ställ en jävla ko i båset och han är mer handlingskraftig än Lindbom. Fy fan vad dåligt hv!

Snygga HV-assist på 1:a och 3:e målen :mrgreen:

Tedenby…den ende i HV som vill något.

Sandberg visar vilja. Tedenby likaså.
Några fler?

Kom igen nu!!

Som sagt väntar fortfarande på att du, didotto, ska skriva något som helst av värde eller med substans- men det känns som en väntan som aldrig kommer att ta slut… Du kanske iaf klarar av att svara på en fråga? Är det kul att enbart hänga på ett forum för att kunna hitta inlägg som du kan raljera över? Nu blev jag så nyfiken så jag ställer några till; har du någonsin sett en HV-match och är du överhuvudtaget intresserad av hockey?

Ha en fortsatt kul kväll framför datorn. Du kan säkert reta upp lite folk på Twitter och Flashback också!

Bra Sandberg!!

Dags byta målis nu.
PW har ingen bra kväll. Tyvärr.

Utspelade igen ser jag

Men f****!

Och där var matchen avgjord,topp 6 känns tyvärr inte realistiskt.

Där släcktes det lilla hopp man fick av Sandbergs mål!
Växjö klär ju av Hv nakna och de är flera klasser bättre än Hv!

Fel i balansen i kedjorna där Tedenby- Christensen vill ha mycket puck!
Ända kedjan som är något att ha är tredje kedjan som skapar lite låns anfall!

Men nu kanske det tänder igen! ÖNERUD levererar!

Tycker PW gör vad han ska,han ska ju inte behöva stå på huvudet varje match för att HV ska ta poäng.

Detta är SÄKERT något på forumet vill läsa… haha

Jag kommenterar när jag känner för det. Men det får man väl göra? Skriver lite här och där på forumet men det är inte lika mycket som för några eller något år sedan.

Fråga 2. Jo, jag har sett på flera matcher som HV har spelat. Både på hemmaplan och bortaplan. Sedan är jag väldigt intresserad av hockey, trots att jag kommer från en typisk “fotbolls-släkt”. Men vad har det med något att göra?

Detsamma!

Förresten, vem ska du hata imorgon? Nu ligger väl jag illa till… :confused:

2-4 känns inte rättvist men för fan bara att brunka på nu och kriga till oss poäng som vi idag inte förtjänat.

Offensivt ser det ju betydligt bättre ut nu men försvarsspelet… herregud. Sjukt nog är det ändå “bara” 2 mål upp och ingen omöjligt uppgift inför sista perioden.

Thörnberg, Christensen och Abbott måste fan kliva fram nu!

(känns ju sådär kul ikväll när man tidigare idag förlängde Cmore Max med ytterligare 12 månader) :wink:

Tycker HV haft lite otur ikväll. Bra att göra 2 mål i andra!

Viktigt mål. 4-1 inför sista tror jag är ett för mycket.
Tycker PW agerar lojt ikväll. Inte alls sig lik.

HV:s problem ikväll är att vi inte åker skridskor.
Vi checkar inte, vågar inte bli kvar i offensiv zon efter pucktapp, och ställer sig i mittzon och väntar på puck.

I tredje blir det dock åka av. 4-4 efter full tid, efter fler mål av 16, 28 och 67.
Eller inte.