Omgång 31: HV71 - Växjö Lakers HC

Problemet är ju tyvärr det att dom inte gör det i såna här matcher, om nånsin. Inte hittills denna säsongen iaf. Kan ju börja med det ikväll om vi har tur…

Betydligt bättre i 2:a perioden tillskillnad mot första som jag håller som en av säsongens sämsta.
Imponerad av Lias Andersson framfart och totalt orädd. Hade faktiskt ingen aning om att ens far är Niklas Andersson :astonished:

Ett snabbt mål i tredje så är vi med igen, och vore riktigt kul om det blir Lias Andersson, ass från “Boom” Karalahti.

Tycker man kunde prova spela dom i samma formation. Kanske skulle funka jättebra för samtliga :question:

Nu är jag här. Nu vinner hv. Tips: 7-4 till HV!

Nu ser det bättre ut.
Växjö fick ett par minuter med mindre bra spel. Timeout.
Nu 5-2.

Fy fan på ren svenska när vi väl börjar spela bra så får de där fjärtarna ett pissmål…

fan… dumt av mig att dyka upp… :frowning:

Tror inte det är ditt fel Diabolics :wink:

Såg precis på efterlyst…tydligen var det ett helt försvar som spårlöst försvunnit…även en ass tränare och en spetsforward saknas…

Iskall Almqvist i PP igen.
Just saying.

Rätt intressant att se skillnaden mellan coacherna. När HV blir totalt utspelat på hemmaplan står en coach och bara tittar på med blanka ögon. När bortalaget börjar darrigt i tredje perioden tar en coach time out, och vips - så gör bortalaget ett matchdödande mål inom ett par minuter…

Som sagt - det är skillnad på coach och coach…

Vill man ha tillbaka en svikande publik så ta en titt på finalen i junior-vm och den intensiteten och farten som är där. Nog för att man kanske inte kan spela så varenda match i en hel grundserie, men det där är en helt annan sport än denna matchen mellan HV och Växjö. Kan man få in lite av den intensiteten i HV’s spel så kan det nog bära uppåt både i tabell och publiksiffror.

sandberg 2 kassar :astonished: :astonished: :astonished: :astonished:

oj, när hände det senast?

Adam “Träffar alltid första gubbe när han skjuter”
Almqvist tränar han någonsin skott?

Hur kan man gång på gång och på gång lyckas träffa första gubben?
Han i PP är ju totalt ofarligt!

M han.är 100% ig träffsäker på första täckandr

Återigen bevisar HV att man måste spela ishockey i [size=150]60 minuter[/size]. Allt annat innebär förlust! Man undrar när dom ska ha med det i sin game plan?

16 får godkänt. Det är inte bara för målen.

Resten är mindre lyckade, med domare och Lindbom i täten.

Är så besviken,trodde man skulle visa vad man kunde efter kollapsen senast,men återigen så visar HV att lägstanivån håller Dalenklass. Jag har sällan hissat Almqvist, och jag gör det inte ikväll heller. Ruskigt överskattad med ett skott som inte skrämmer en blåmes. Ikväll ska även Christensen skämmas för sin inställning och sin idiotutvisning. Abbott och Thörnberg,var är ni? Campoli var du ens med? Tedenby och Sandbergfemman bra, resten var faktiskt rena skiten.

Undrar hur lång formsvackan blir denna gången…? Fy vad trött jag är på denna jojo HV har blivit…

Läge att riva fuskbygget och bygga nytt! Det håller inte att lappa ihop ett tak som läcker år efter år som det gjorts de senaste åren.
Det visar sig tydligare och tydligare att laget inte är byggt från grunden!